constant,
Забележи, че анализът на песента съдържаше извод, който беше "песента е себична", а не че всяки ред от нея е себичен.
Когато някоя песен съдържа богохулство само в припева не казваш ли, че "тази песен е богохулство"? Това е защото целта на подобна песен е да бъде богохулство и малко или много останалата част от текста е също свързана с това богохулство.
По същия начин и целта на тази песен е да покаже колко човекът уповава на себе си, като всеки ред от нея, независимо дали отчасти е верен или не, е в унисон с основното звучене на песента.
Твърдението, че тази песен говори за упование в Христос беше най-нелепото. В цялата песен се вижда как човекът решава, че ще направи нещо и че винаги ще прави еди какво си, въпреки, че мнозина около него нямало да правят това.
Прави ми впечатление, че си се опитвал да намериш подкрепа на пасажи от песента в разни пасажи от Словото, които
очевидно нямат връзка с пасажа от песента.
На едно друго място бях споменал, че вървиш отзад-напред, т.е. започваш с това, че песента е хубава и искаш да намериш сега къде в Словото има подкрепа на това.
Вярвай ми, винаги се намират разни отвлечени (разбирай "извън контекст") примери, които да внушат, че пише това. Внушението на човека е много силно нещо.
За да не бъда голословен ще спомена какво имам предвид:
"Исус ще дойде и ще ме вземе "
Откр. 22: 20 "Онзи, Който свидетелства за това, казва: Наистина идвам скоро. Амин! Ела, Господи Исусе!"
Нашата надежда. Колко пъти в страдание сме си пожелавали, "Господи вземи ме". И Той ни е напомнял, че идва скоро! Но тези чувства могат да се разберат от изстрадали хора.
Забележи, че в песента пише "ще МЕ вземе", докато в Откровение пише "Ела, Господи Исусе". И там контекстът не е "да ме вземеш", а "ела в царството си".
Учудващо е как днешните християни мислят за второто идване на Христос като за
да ме вземе Господ, а учениците на Христос постоянно го питаха за
ЦАРСТВОТО МУ и дали ще дойде то сега и кога ще дойде. Това беше копнежът им.
Има съществена разлика между това с какво свързват идването на Христос днешните вярващи с това какъв пример имаме в учениците на Христос.
Както constant казва, дотолкова хората са обладани от идеята, че идването на Христос е заради тях, че и в страданията си хората говорят за идването на Христос с единственото желание — да им олекне, а не да възтържествува
правдата на Бога.
Това, бих казал, е най-показателното от цялата песен, както и от разсъжденията ти — отразява мисленето на цяло едно поколение.
Йов 14:14 "Ако човек умре, ще оживее ли? През всичките дни на воюването си ще чакам, докато дойде смяната ми."
Себичност?
Себичен може да съм аз, но не и тази песен.
Надявам се, че след разсъжденията по-горе, разбираш какво е най-характерната себична нотка на песента.
"Със Него вечно на небе."
Исус говореше за Небесното Царство. Дали ще е на Небето или на земята - не знам чак толкова.
Знам, че Отец е на Небето, а земята е Негово подножие.
Знам, че Исус е на Небето сега.
Знам, че сега там Той ни приготвя жилища. (Йоан 14)
Аз искам да съм там. С Църквата.
А вашата църква къде смята да прекара вечността? :)
В тези разсъждения има няколко неточности. Ще се спра подробно на всяка една от тях:
В песента се говори за това как ние ще отидем "с Него ВЕЧНО на НЕБЕ", което за хората, които разбират български език, означава, че "ще бъдем с Христос ЗАВИНАГИ, не само за малко, на място, което е в НЕБЕТО". Аргументите на constant, че това е вярно са:
— "Исус говореше за Небесното царство" и че не знаел дали ще е на небето или земята —
и като не знаеш защо пееш, че ще е на небето? Нали знаеш, че каквото не се прави от убеждение е грях?
— "отец е на небето" — не знам как това доказва твърдението, че един ден ще бъдем с Него на небе, след като пише, че Бог е навсякъде;
— "там Той ни приготвя жилища" — какво е "там"? Там е "небесният Ерусалим". Пише в Откровение, ще ще има НОВО небе и НОВА земя и небесният Ерусалим ще СЛЕЗЕ. Предполагам имаш въображение и можеш да си представиш какво означава това;
— "АЗ искам да съм там" — ти искаш, ама не знаеш какво искаш;
— "вашата църква", пита constant, "къде смята да прекара вечността":
1. Наша църква нямаме. Чувал съм мнозина да си имат такива и те си остават техни, а не Господни.
2. Вечността не се "прекарва", защото това не е ваканция, както смятат мнозина — чакат Господ да ги вземе да си прекарат хубаво, защото тук им е трудно.
Би следвало внимателно да осмислиш всичко, което е казано по въпроса. Не е нужно някой да "смълчава" другия, а да се покаже какво Божието Слово казва. Обаче не извадено от контекста или преиначено, че уж говори друго, а не написаното. Ако ти накрая кажеш какво точно говори Словото, не бих допълнил нищо.
Но да кажеш, че Божието Слово говори неща, които всъщност не говори, не мога да стоя безучастен и четящите да бъдат заблудени от такива
очевидни неточности.