За другите :
По принцип наи-лесно е да се правят критични рецензии,
обаче какво предлагате- нищо, ако знаете някакви по-добри песни кажете ги.
До ден днешен не съм видял някакви особени добри песни. Затова и не слушам музика в момента, докато не дойдат времената, когато песните ще са по псалмите. Възпяването на Господа в сърцата може да стане и без да имаш мп3-ка, която да наизустиш.
Иначе песента за трамвая не съм я слушал никога,
и по-какъв начин фразата "небесен гост ела" е богохулна за тебе?
Богохулството е хула към Бога, а не към мене. Богохулство е, когато се казва, че нещо е Божие действие, а то не е.
Аз не съм видял никъде Бог да е ГОСТ някъде, още по малко Божият Дух. Не съм видял да го наричат "гост". Той е СОБСТВЕНИКЪТ на всичко в тази вселена.
За да каже някой, че Бог е ГОСТ, означава да му каже, че Той не притежава мястото, където е поканен. Това е богохулство. Не знам колко хора го осъзнават.
Нито съм видял някъде в Словото някой да привиква Божия Дух да слиза.
Ако ти знаеш такива пасажи, ги посочи тук да видим. Ако няма такива пасажи, значи това е богохулство.
По принцип не е лошо човек да изпитва всичко, но ти си прекалено критичен и скептичен и се хващаш буквално за всяка дума.
По принцип не е лошо човек да изпълнява стриктно заповедта, която имаме в Словото:
1 Солунци 5:21. Всичко изпитвайте; дръжте доброто. Защо оставаш с впечатление, че съм "прекалено критичен". Като пише "всичко изпитвайте" и не се вслушаме, ще залитнем.
Ще се учудя ако изобщо има някоя песен която издържа твоя "тест на писанията".
Моят тест на Писанията? Откога аз съм критерий? Защо винаги е "според теб", "според мен" или "ти си много критичен" или "ти така мислиш" или "аз така мисля"?
Къде е Бог в цялата тази ситуация? Кой ще бъде накрая критерият? Не ли пак същото Слово, което трябва днес да е критерий на всеки, който казва, че вярва в Христос и иска да ходи по пътя Му?
Ако за един човек днес критерият не е Словото, той няма да му е критерий и в Съдния ден и ще бъде осъден като престъпник. Затова трябва да се започне от днес да се внимава какво пише в Словото.
Показах ти по-горе няколко въпроса относно богохулствата в определени изрази. Кажи там къде е "моят тест" и на кой от всичките въпроси можеш да кажеш, че съм уповал на собствено мнение.
Ето ти песни за Божието царство:
359. Чрез вяра в слава бъдеща
1.Чрез вяра в слава бъдеща
В пустини тъмни ний вървим,
Догде да стигнем у дома
Тя нам е вожд непогрешим.
Тя служи вместо зрение,
Явява бисерни врата,
Град с вечно основание,
Жилището на Йеова.
Още тук се говори за вярата, която била "вожд непогрешим" (което малко соц ми звучи).
Ето какво аз чета за това кой ще ни бъде вожд:
Матей 2:6. "И ти, Витлееме, земьо Юдова, Никак не си най-малък между Юдовите началства, Защото от тебе ще произлезе Вожд; Който ще бъде пастир на Моя народ Израил" Както виждаш още в първите редове на песента (които най-често биват запомняни) се изрича лъжа.
Ти наричаш тази песен "за Божието Царство", а излиза, че тя не е по Библията даже.
2.През пуст път весело вървим -
Път обсаден с опасности,
Към новия Йерусалим,
Дома на Божите светци.
Тъй Авраам чрез вярата,
По повелене Божие,
Към обещаната земя
С веселие пътуваше.
През пуст път? Че къде го този пуст път? Къде в Словото пише, че вървим през пуст път?
Аз чета, че ще има път на светостта (в Исая), и глупавият даже няма да се заблуди там.
412.О Сионе, Граде Божий
1.О Сионе, граде Божий,
Славни са онез неща,
Що за тебе се говорят:
Основан на Канара,
Ей, на Канарата вечна
Безопасно съграден
И с стените на спасене
Си во век обиколен.
2.Ето как от извор веченІ -
Любовта на Бога твой-
Утешение извира,
Мир и радост и покой,
И водата на живота
Гаси жаждата твоя,
Благодат и милост Божя
Не престават никога.
3.Стълпът облачен и огнен
Ето, върху теб стои
Не се бой, Бог твой е с тебе,
Той ще е покрова ти.
Който дава дневна манна,
Слуша и молитвен глас,
Нека чуе и:"Осанна"
На Сионский славен Спас."
Къде в Словото пише, че ще има стълп облачен и огнен върху Сион?
Каква дневна манна... уж се говори за "вода на живота" (явно свързано с реката, която извира под Божия престол) и после се говори за "манна", пък после и за "молитва".
Доста неясна е мисълта в тази песен. Това имах предвид като говорих за песните, които нямат ясна мислова линия и не са по Библията.
Също "Аз съм чул за града в небето...." и т.н.
Много са си добри песните и са си Богопомазани.
Ако още смяташ това след като прочетеш редовете по-горе, наистина трябва да се замислиш дали си чел повече червените песнарки или Библията.