Привет, Валипети
Ще се опитам да обясня това което вярвам, но дали ще е по- разбираемо, не знам..
По първият въпрос-
Аз не мога да допусна, че в 7 ма и в 14 глава се говори за различни хора.. Според мен е невъзможно.
Относно другият въпрос който поставяш. До момента в който не разбера със сигурност, че тези 144 000 са нещо символично, аз ги приемам за буквални. В писанието има референции за цифрата 1000 в известен символичен аспект. Например където се споменава че добитъкът на 1000 хълма е на Господа. То изниква въпросът, на 1001 хълм, добитъкът не е ли на Господа..? Негов е разбира се, но това просто е един израз.. Въпреки това, в момента съм на твърдото мнение, че 144 000 са буквално число и от тази база мога да ти напиша какво вярвам по твоите въпроси, тоест да дообясня предишното си мнение, защото явно е доста неразбираемо..
Според мен, делението което се получава, се обособява от възкресението в което всеки е участвал. Участниците в първото възкресение, за което говори и апостол Павел в 1 Кор. са... първите плодове и те са именно Христовата невяста. Във второ Коринтяни 11 глава в началото , Павел казва на кого? На коринтяните:
"защото ревнувам за вас с божествена ревност, понеже ви сгодих с един мъж, да ви представя като чиста девица на Христа."
Горното обяснява всичко. Коринтяните и въобще вярващите, родените отново, независимо от етноса им, са според Павел- сгодени със Месията Исус. Той ги нарича, тоест неговата надежда е да ги представи, като "чиста девица"
И така, ако Павел нарича вярващите - сгодени за Христос, то те са именно невястата, жената на Агнето.
В 19 глава на Откровение пише:
"Нека се радваме и се веселим и нека отдадем Нему слава; защото дойде сватбата на Агнето, и Неговата жена се е приготвила.
8 И на нея се позволи да се облече в светъл и чист висон; защото висонът е праведните дела на светиите.
9 И каза ми: Напиши: Блажени тия, които са призвани на сватбената вечеря на Агнето. И казва ми: Тия думи са истинни Божии думи".
тук забелязвам, че светиите са тези които са облечени в сватбена премяна, те са наречени- "Неговата жена" и в 9 стих се казва, че са блажени тези които са призовани на сватбената вечеря на Агнето.. Какво означава това? Виждаме че жената на Агнето са много хора- светии и в 9 стих мисълта си продължава в този контекст и на мен не ми дава право да мисля, че поканените са нещо различно от тази група светии.
Тоест , ако и преди да съм смятал и то без да съм напълно сигурен, че гостите и жената на Агнето са нещо различно, то от известно време съм на мнение, че поканените на сватбата, блажените, участници в първото въцкресение, тези за които и на които говори Павел като сгодени, са невястата. Поканените на сватбата са невястата. Това е така, защото тук не става дума за двама души които се женят, две индивидуалности, а тук се използва аналогия със сватба, но жената е множество индивидуалности.
В Матей 22 глава , Господ говори една притча на фарисеите:
"1 И Исус почна пак да им говори с притчи, като казваше:
2 Небесното царство прилича на цар, който направи сватба на сина си.
3 Той разпрати слугите си да повикат поканените на сватбата; но те не искаха да дойдат.
4 Пак изпрати други слуги, казвайки: Речете на поканените: Ето, приготвих обеда си; юнците ми и угоените са заклани, и всичко е готово; дойдете на сватба.
5 но те занемариха поканата, и разотидоха се, един на своята нива, а друг на търговията си;
6 а останалите хванаха слугите му и безсрамно ги оскърбиха и убиха.
7 И царят се разгневи, изпрати войските си и погуби ония убийци, и изгори града им.
8 Тогава казва на слугите си: Сватбата е готова, а поканените не бяха достойни.
9 Затова идете по кръстопътищата и колкото намерите, поканете ги на сватба.
10 И тъй, ония слуги излязоха по пътищата, събраха всички колкото намериха, зли и добри; и сватбата се напълни с гости.
11 А царят, като влезе да прегледа гостите, видя там един човек, който не бе облечен в сватбарска дреха.
12 И каза му: Приятелю, ти как си влязъл тук без да имаш сватбарска дреха? А той мълчеше.
13 Тогава царят рече на служителите: Вържете му нозете и ръцете, и хвърлете го във външната тъмнина; там ще бъде плач и скърцане със зъби.
14 Защото мнозина са поканени, а малцина избрани."
В тази притча се говори за много неща. Основното е че има едни поканени, които не идват (Израел, който не разпозна Месията и го отхвърли/, и сватбата се напълва с други, / езичници и остатък от плътските потомци на Авраам/ измежду които и зли и добри / в църквата/. Сетне на самата сватба, царят, преглежда гостите и който няма сватбарска дреха, тоест е от злите, е изхвърлен от сватбата.. Тук аналогията със сватбата става по ясна. Тук и дума не става за невяста.. Но става основно дума за поканените. От тях има със сватбарска дреха, и такива която нямат такава. Сватбарската дреха я свързвам с дрехата в откровение- чистият и бял висон, праведните дела на светиите.. И отново аз виждам това, че поканените със сватбарска дреха на сватбата са невястата. Защото нищо не споменава различно от това никъде, или поне аз не виждам конкретни други текстове.
Затова заключавам, че невястата, жената на Агнето, са хората които са в Христос, родени от Бога -устояли във вярата, участници в първото възкресение, и те са тези за които говори и сам Павел, че ги е сгодил за един мъж- да са чиста девица!
Павел не обяснява нищо различно и не прави деление, на невяста и гости..
Аналогията със сватбата и някакви без сватбарска дреха, не ни казва реалността на възкресението, понеже при възкресението, първото1 няма да оживеят други освен светиите, но просто Господ ни показва, как на сватбената вечеря, демек сред невястата/ в църквата/, ще се опитат да се прокраднат / тук става дума за битието на тялото Христово на земята/ и злодеи, нямащи дреха, но те никога не са били част от невестата и Бог ги отхвърля навън.. Това разбирам.
А относно 144 000 писах преди. Това са вярващи светии следващи Агнето където и да иде, непорочни, чиста девица.
Ако са буквални, а не символно число което обхваща всички участници в 1то възкресение, та ако са буквално , както аз вярвам, то аз ги приемам за избрана част от невястата, която е избрана от Бога да премине през гнева в нетлени тела, с Божий печат и да бъде видима за невярващите в гнева, един вид като знак за тях че са под Божия гняв, а тези, които не ги докосват язвите, са Божиите избрани.
Сега дали тази група са възкресени старозаветни светии, които Бог е решил да преминат през гнева.. възможно е.. но основното което искам да кажа, че е моето убеждение, е че независимо какви са, и дали са буквални, или не, то Божият народ при първото възкресение е един народ и една невяста. Кой от този народ ще мине пред гнева и кой ще бъде пред престола в бяла дреха по време на гнева, е отделен въпрос и не касае единството на Божиите люде.
Може старозаветните светии, които са били изцяло по плът и ДУХ от Авраам, да са 12 х12 хиляди и те да минат през гнева като знак за невярващият свят и да не съм прав, че сред тях ще има и светии от времето след първото идване на Христа и сетне, след гнева тези 144 000, заедно със своите събратя от всеки народ и нация, всички те една невяста, да царуват с Христа 1000 години над народите в тленни тела..
После във вечността, след второто възкресение, да царуват над народите, които вече ще са в нетленни тела завинаги. Но едните винаги ще са Христовата невяста, а останалите поданици на вечното непоклатимо царство.