Основната дума в Старият Завет за
пророк е:”Човек,който е призован” или ”Човек,който призовава”,или изпратен.Според мен всички жени изброени в поста ми са били Божии пратеници.Забележете,че това е основната дума в Старият Завет за пророк.Пророка е лично и суверенно призован от Бога.Твърдя,че днес Бог призовава жени като пророци,освен пророкуващи според дарбата пророкуване:
1Кор.12:10-11 "…. на друг да върши велики дела, а на друг да пророкува; на друг да разпознава духовете; на друг да говори разни езици; а пък на друг да тълкува езици.
А всичко това се върши от един и същи Дух, който разделя на всеки по особено, както му е угодно."
Пророците основно са се занимавали с предсказване и пророкуване.Те са убедени,че думите,който казват не са просто мислите на Бог,а самото произнасяне коренно променя цялото положение т.е. власт,сила. Такива са Мариам, Девора, Съпругата на пророк Исая, Олда и др.
Единствено Девора е
пророк и
съдия.
Съдия – човек,който раздава правосъдие.
В „Съдии” 5:7 „Престанаха управниците в Израиля, престанаха до като се въздигнах аз Девора, Въздигнах се майка в Израиля.”
От всички споменати от теб случая с Девора е единствения случай в който на жена е поверена власт и е издигната от Бог на тази позиция, никъде другаде не пише Бог да е издигнал тези жени, но ти си го добавил от себе си.
Ситуацията с Девора е следната тя е
пророк и
съдия. Властта й в административно отношение е като
съдия!
В Ст.Завет няма друга жена съдия,но има и
само един мъж със същия ранг като Девора
пророк Самуил съдил Израел.Така,че Бог е решил в Ст.Завет да даде власт на един мъж и на една жена с еднакъв ранг. Другите жени са пророци,а не съдии и според определението са :„лично и суверенно призовани от Бога.”В Ст.Завет не можеха всички да пророкуват,както е възможно днес.
С Идването на Господ Исус Христос:Фифа бе служителка в църквата в Кенхрея – Римл.16:1-2 „Препоръчвам ви нашата сестра Фива, която е служителка на църквата в Кенхрея, да я приемете в Господа, както е прилично на светиите, и да и помогнете в каквото би имала нужда от вас; защото и тя е помагала на мнозина, както на самия мене. „
Думата „служителка” е гръцката дума „diakonas” – 3 пъти преведена като „дякон”;20 пъти преведена като „служител”,7 пъти като „слуга”.
Прискила като апостол "изложила по-точно Божия път" на Аполос (Д.А. 18:26).” Поучавала мъж -„човек учен и силен в писанията „-не глупав мъж,а учен и силен в писанията.
Кол 4:15"Поздравете братята, които са в Лаодикия и Нимфана с домашната й църква."
Кол 4:18"Поздрава пиша аз, Павел, със собствената си ръка. Помнете оковите ми. Благодат да бъде с вас. [Амин]."
Явно Павел си противоречи като поздравява Нимфана с домашната й църква.
Прочетете малко църковна история.Ще Ви посоча няколко примера:в катакомбите са намерени свидетелства за жени служителки в църквата и става ясно,че те са участвали в раздаването на Господна трапеза.Жени са били издигани като пастори,епископи,дякони - III век след Христа.
Потамания Амиас пророчица във Филаделфия.