Здравейте.
*******
Размислих върху темата и ето какво открих :
-1- в присъствието на Бог Адам и Ева не са и чувствали желание да ядат от дървото за познаване на доброто и злото. Просто размишлявам. Те познавах доброто. Всъщност, те познаваха Добрият. Те имаха взаимоотношение с Бога и никакви пречки в това.
-2- в присъствието на змията, при подаването на репликата : - "Истина ли казва Бог"... - нещата започват деградивно да се променят. Ева започва да репликира изкусителя, който не устоя в истината и в когото никаква истина няма. Тя започна да отговаря в кратка полемика, в която се решаваше спора за бъдещето на билиони животи. В отговора `и можем да видим желанието на Ева да ....................защити Бог. Да, точно така - според мен тя се опита да Го защити пред своите си "очи" и сърце и пред изкусителя, бащата на лъжата, защото ПЪРВО тя представи какво Бог им е дал свободата ДА ЯДАТ: "От плода на градинските дървета можем да ядем;..." (Битие 3гл.). Не ви ли прилича това на ..."- Ама чакай сега...Бог не е толкова лош...всъщност, Той ни даде позволение да ядем от плода на градинските дървета- недей така ....чувствам, че искаш да Го обвиниш...като че ли..?! А! И още ни каза да не ядем от дървото за познаване на доброто и злото, защото сме щели да умрем.!"
След като се подведоха и ядоха от плода на дървото, настъпи моментална промяна в поведението и начина им на мислене : те "видяха, че са голи" (7ст.)и се скриха от Господа, като чуха гласа Му при вечерният ветрец(8ст.)... (Битие 3гл.)
След трагичният завършек на "престоят " на Адам и Ева в градината, Господа каза : и сега, за да не простре ръката си ( т.е.- човека и жена му) да вземе и от дървото на живота, да яде и да живее вечно, - 23 затова Господ Бог го изпъди от Едемската градина да обработва земята, от която бе взет. (Битие 3гл.)
Тук, ако те са яли, както мисли сестра Тавита, то логично би било, според мен, пасажът да бъде : " и сега, за да не простре ръката си да вземе и от дървото на живота, да яде ПАК ...", но пък се губи логическат връзка със следващата реплика : " ..и да живее вечно.." - вечният живот не може да бъде прекъсван - ако Адам и Ева бяха яли от това дърво, то те щяха да бъдят вечно живеещи. Всъщност, те затова и бяха изгонени- за да не ядат и да не станат вечни, както Е и Бог. Идеята, че вечният живот е в зависимост от непрекъснатото ядене на плода на дървото на живота, за мен е несъстоятелен. Бог не каза : "...и сега, за да не простре ръката си и пак да вземе (и )от дървото на живота, да яде отново и да продължи да живее вечно" (в зелено- добавено от мен; задраскано - истинската дума ). Явно е че става дума за предотвратяване на еднократно действие, което би довело до вечен резултат! Бог не спря яденето от едното дърво, защото беше налице ядене от друго дърво ; не! Налице е ЯВНО ПОТИВОПОСТАВЯНЕ - ДЪРВОТО НА ЖИВОТА (с прилежащите му плодове) - ДЪРВОТО ЗА ПОЗНАВАНЕ НА ДОБРОТО И ЗЛОТО (с прилежащите му плодове). Ако се яде/опита /еднократно , от едното, то действието и, съответно, резултата от вливането на плода в естеството на човеците, ИМА ВЕЧЕН, АБСОЛЮТНО ПРОТИВОПОЛОЖЕН И НЕСХОДЕН РЕЗУЛТАТ И ПОСЛЕДСТВИЕ СПРЯМО ЯДЕНЕТО НА ПЛОДОВЕТЕ ОТ ДРУГОТО ДЪРВО . НЕ МОЖЕ ДА ВКУСВАШ ЕДНОВРЕМЕННО ОТ ДВЕТЕ ДЪРВЕТА. АКО СИ ЯЛ ОТ ЕДНОТО НЕ МОЖЕ ДА ЯДЕШ И ОТ ДРУГОТО. ТОЧНО ЗАТОВА И ЗА ДА СИ ОСИГУРИ ВЛИЯНИЕ/ВЛАСТ ВЪРХУ БЪДЕЩЕТО И САМОТО ЧОВЕЧЕСТВО
(имам впредвид:
Ефес 2: 1 И съживи вас, когато бяхте мъртви чрез вашите престъпления и грехове,
2 в които сте ходили някога според вървежа на тоя свят, по княза на въздушната власт, на духа, който сега действува в синовете на непокорството;
3 между които и ние всички сме живели някога в нашите плътски страсти, като сме изпълнявали волята на плътта и на помислите, и по естество сме били чада на гнева, както и другите.
4 Бог, обаче, Който е богат с милост, поради голямата любов, с която ни възлюби,
5 даже, когато бяхме мъртви чрез престъпленията си, съживи ни заедно с Христа (по благодат сте спасени),
6 и, като ни съвъзкреси, тури ни да седим с Него в небесни места, в Христа Исуса;
7 за да показва през идните векове премногото богатство на Своята благодат чрез добрината Си към нас в Христа Исуса. -
забележете думите в зелено ! Има ясно противопоставяне на живот-смърт, управление на сатана и Христовото управление. Смъртта и греха влезнаха в човешката раса чрез непослушанието на един човек- Адам, а вечният живот се дава на тези, които се обърнат към Христос с покаяние и добри дела. Също така имам впредвид и стратегираните зли управници в поднебесната след падението на Адам и Ева спрямо Еф. 6:12; власт, която е над греховните човеци, потомци на Адам. )
...... САТАНА НАКАРА БОЖИИТЕ ДОБРИ ТВОРЕНИЯ ДА СЪГРЕШАТ И ДА БЪДАТ ИЗГОНЕНИ ОТ БОЖИЯТА ГРАДИНА, СМЯТАЙКИ, ЧЕ Е ПРОВАЛИЛ ПЛАНА НА БОГА ОТНОСНО РАСАТА НА ЧОВЕЦИТЕ, НО БОГ ИМАШЕ СВОЯТ ХРИСТОС ЦАР.
Адам и Ева бяха изгонени от райската градина и Бог им направи животински кожи- първата кръвна жертва за грях.
Е,- с еднократно действие на непослушание и ядене от плода на едното дърво човечеството беше отстранено от градината, но чрез живот на покорство на Христос- цар, дошъл като слуга да даде живота Си в откуп за мнозина, ние можем : 18 и тъй, както чрез едно прегрешение дойде осъждането на всичките човеци, така и чрез едно праведно дело дойде на всичките човеци оправданието, което докарва живот. (Римл.5)
За мен завършека е ясен: ЕДНО ДЕЙСТВИЕ НА НЕПОКОРСТВО И ЯДЕНЕ НА ПЛОД= СМЪРТТА И ГРЕХА ВЛЕЗНАХА В РАСАТА, ЕДНО ДЕЙСТВИЕ НА ПОКОРСТВО И СМЪРТ= ЖИВОТА ИДВА ДО РАСАТА ОТНОВО.