Писах, че това е разбирането ми по тази притча на Господа. Не съм го научил наизуст, но съм го споделил просто, което не значи, че това е непременно вярното тълкуване!
Има неточност, в това което съм писал, сега като внимателно пак прочетох притчата, забелязах. Писал съм, че са се събудили тези с маслото в съдовете и са запалили светилниците си. Но всъщност се събуждат всичките десет девици и си палят светилниците. Разликата е, че на едните пет, неразумните, светилниците почват да гаснат.
А гаснат именно защото са неразумни и не са взели достатъчно масло. Сега това е притча и е ясно, че не става дума за просто едни лампи с масло, както и в по следващата притча за талантите, не става дума за реални пари които някой е получил от Господа и заровил в земята, или търгувал с тях. Става дума за реалности в духовният живот на хората.
Ако оставим настрана моето предположение, че става дума за Божият Дух, можем да предполагаме какво друго може да се визира под масло.
Например Господ казва в същото евангелие 5 глава- "Също така нека свети вашата светлина пред човеците, за да виждат добрите ви дела и да прославят вашия Отец, Който е на небесата."
Виждаме, че делата от вяра, добрите дела, са светлина пред останалите човеци. Разумният вярващ, ще живее така, че делата му да водят до това, околните да прославят неговият Отец. Това има връзка и с притчата в Матей 25 глава относно талантите. Там отново имаме верни слуги, които бихме могли да наречем разумни, и един пример за неверен слуга, който най- накрая също бива оставен вън.
Моите разсъждения са в тази посока, че вярващият в Месията, разумен, изпълнен с Духът Божи, свети пред хората, тоест неговите дела са тази светлина, и той употребява даденото му от Бога за да го увеличи за Божия прослава. Обратно, неразумният, не прави това, и съответно остава извън , във външната тъмнина.
Такива са ми разсъжденията по тази глава поне до момента..