Притчи 16
4 Господ направи всяко нещо за целта му,
Та и нечестивия за лошия ден.
******************************************************
Йоана 6
37 Всичко що ми дава Отец при мене ще дойде; и който иде при мене, нема да го изпъдя;
38 защото слезох от небето, не моята воля да сторя, но волята на тогози който ме е проводил.
39 а волята на Отца, който ме е проводил е тая, всичко що ми даде да не изгубя нищо от него, но да го възкреся в последния ден.
40 И това е волята на тогози който ме е проводил: всеки който види Сина и верва в него да има живот вечен, и аз ще го възкреся в последният ден.
41 Тогаз роптаеха Юдеите за него, защото рече: Аз съм хлебът що е слезъл от небето.
42 И казваха: Не е ли този Исус синът Иосифов, на когото ние познаваме баща му и майка му? Как прочее казва той: Аз съм от небето слезъл?
43 А Исус отговори и рече им: Не роптайте помежду си.
44 Никой не може да дойде при мене ако го не привлече Отец който ме е проводил; и аз ще го възкреся в последният ден.
*********************************************
Римляни 9
1 Истина говоря в Христа, не лъжа, (понеже имам съвестта си с мене която ми свидетелствува в Духа Светаго,)
2 че имам голема скръб и непрестанна мъка на сърдцето си.
3 Защото желал бих сам аз да съм анатема, сиреч, отлъчен от Христа, заради моите братя и за моите по плът роднини;
4 които са Израиляни, и на които принадлежат усиновението, и славата, и заветите, и законоположението, и Богослужението, и обещанията;
5 На които са и отците, и от които се роди по плът Христос, който е над всичко Бог благословен во веки. Амин.
6 Но не може да бъде че е пропаднало словото Божие; защото не са всички Израил тези които са от Израиля;
7 нито защото са семе Авраамово за това са те всички чеда; но "в Исаака ще ти се нарече семе:"
8 сиреч, чадата на плътта не са те чада Божии; но чадата на обещанието се считат семе.
9 Защото това е словото на обещанието: "По това време ще дойда, и Сара ще има син."
10 И не току това, но и Ревека, когато зачна два сина от едного, сиреч, от Исаака отца нешего;
11 (защото преди да се родят децата, и преди да са сторили нещо добро или зло, за да остане Божието по избрание предопределение, не от делата, но от призиващия,)
12 рече й се че "По-големият ще бъде раб на по малкия."
13 както е писано: "Якова възлюбих, а Исава възненавидех."
14 И тъй, какво ще речем? Неправда има ли в Бога? Да не бъде!
15 Защото казва Моисею: "Ще помилвам когото ще помилвам, и ще пожаля когото ще пожаля."
16 И тъй, не е от тогова който иска, нито от тогова който тича, но от Бога който милва.
17 Защото писанието говори Фараону: "Само за това те повдигнах, да покажа в тебе силата си, и да се възвести името ми по всичката земя."
18 И тъй,когото ще, милва, и когото ще, ожесточава.
19 На това ти ще ми речеш: А защо укорява? Кой се е възпротивил на волята му?
20 Но, о человече, ти кой си, що отговаряш срещу Бога? Да ли направеното нещо ще рече на оногоз който го е направил: Защо си ме така направил?
21 Или нема власт грънчарът над калта, от едно смешение да направи един съсъд за почет, а другия за безпочест?
*********************************************
Римляни 11
33 О колко е дълбоко богатството и премъдростта и знанието Божие! Колко са непостижими неговите съдби, и неизследвани пътищата му!
34 Защото: "Кой е познал умът Господен? Или кой е бил нему съветник?"
35 Или, "Кой му е дал от по-напред нещо, та да му бъде въздаяние за него?"
36 Защото всичко е от него, и чрез него, и за него. Нему слава во веки. Амин.
Това е в контекста на темата за предопределеността и човешката "свободна" воля. Бог е суверен Бог и Той извършва всичко по своята Си воля, а нашият "свободен" избор се състои единствено в това дали да бъдем покорни Нему, след като ни е призовал да Му служим или не.