Търсеща казва:
Защо смяташ, че е лъжерелигия???
Религия, която претендира че е християнска, трябва да докаже доктрините си чрез Библията. Тази тема е за съботата, като печат на Бог, който ще бъде сложен на вярващите в последните дни като знак, че те ще бъдат спасени. Тази доктрина е изградена върху множество предположения, а те са: Че първият звяр от Откр. 13 е папството, че папата ще наложи задължително празнуване на неделята в целия свят, че съботата е Божия печат, че неделята е белега на звяра и пр.
Истината за тази доктрина е, че тя беше създадена от Джозеф Бейтс, пенсиониран морски капитан, без теологично образование и Елън Уайт, която адвентистите издигат на поста пророчица, която е имала третокласно образование и твърди, че нейните "истини" идват директно от небето, т.е. тя ги е получавала чрез видения и лични посещения в небето.
Тази доктрина, за съботата като Божий печат се появява във време, когато Елън Уайт и Джозеф Бейтс отказват да признаят, че са сбъркали при приемането на времето за второто пришествие, което Уилям Милър е разпространявал и след като два пъти Христос не се е появил според предсказанията движението се разпаднало и Елън, Джеймс, (съпруга й) Джозеф Бейтс и още няколко души се отделят от останалите адвентисти (т.е. очакващи пришествието на Христос) сформирали собствена група, от която по-късно произлиза църквата на адвентистите от седмия ден. Тяхната главна цел е била да докажат, че те са прави и всички останали греша и след като Елън Уайт приема съботата от Джозеф Бейтс, той развива теорията за съботата като Божий печат, Елън Уайт подкрепя тази теория с видения и посещения в небето и представят съботата като разделяща праведните от неправедните. Това е произхода на това учение и това е причината, поради която се появява. Може да прочетеш по-пълно представяне на тази доктрина в книгата на Дърк Андерсън, Национален неделен закон - Факт или фантастика на следния адрес:
http://www.thegreatnews.net/Ellen%20White/Sunday_Law/Contentes_14_Sunday_Law.htmВ Библията съботата има съвсем различно значение и никъде не се казва, че тя е изпит за спасение. Човекът е оправдан само чрез вяра и не може да добави нищо към това, което Христос е направил за нас.