може би в подигравката на wascop не можете да видите себе си
Kender,
Какво искаш да кажеш с това? Да видим, че и ние сме присмехулници и хулители като него ли? Да се идентифицираме с него и да търпим безчинствата му, защото, видите ли, и ние не сме по-добре от него?
То е ясно, че плътта на всеки човек е грешна. Затова тя трябва да бъде разпната. Но да отъждествяваш този, който своеволно се отдава на плътски страсти пред много свидетели, с този, който има капацитета да го стори, но подчинява плътта си и пази душата си--това е несправедливо. Това е
фалшиво смирение. Писано е: "Отлъчете нечестивия човек изпомежду си."
Но с какъв авторитет да го отлъчим, ако
ние самите сме нечестиви? И как да извадим тресчицата от окото му, ако ние самите не сме махнали дъската от нашето?
В Словото много ясно пише, че има такива, които вършат добро и такива, които вършат зло. И това са двата отделни и ясно обособени пътя:
Rom 2:6 Който (Бог) ще въздаде на всеки според делата му:
Rom 2:7 вечен живот на тия, които с постоянство в добри дела търсят слава, почест и безсмъртие;
Rom 2:8 а пък гняв и негодувание на ония, които са твърдоглави и не се покоряват на истината, а се покоряват на неправдата;
Rom 2:9 скръб и неволя на всяка човешка душа, която прави зло, първо на юдеина, после и на гърка,
Rom 2:10 а слава и почест и мир на всеки, който прави добро, първо на юдеина, после и на гърка.
Rom 2:11 Понеже Бог не гледа на лице.
Ако Бог, който не гледа на лице, може да прецени, кой човек къде принадлежи--в коя от двете групи--то един човек, в когото обитава Божият Дух,
защо се затруднява да отсее праведните от нечестивите? Ти казваш на другите: "Не съдете!", защото ти самата не можеш да отсъдиш, а това праведно ли е? Не правиш ли по този начин себе си и своите чувства
критерий, чрез който
субективно да съдиш Божиите критерии? А е писано:
1Co 2:14 Но естествения човек не подбира това, което е от Божия Дух, защото за него е глупост; и не може да го разбере, понеже, то се изпитва духовно.
1Co 2:15 Но духовният човек изпитва всичко; а него никой не изпитва.
1Co 2:16 Защото, "Кой е познал ума на Господа, За да може да го научи?" А ние имаме ум Христов.
Вслушай се в съвета на Тихомир. Със своята толерантност към греха на wascop ти ставаш негов съучастник и се надигаш против Бога, който заповядва
не да игнорираме греха на хората и да ги оневиняваме, а да ги изобличаваме и да се дистанцираме от тях (в случай, че те не се покаят).