И по горе бях написал , че не споря за нуждата от време за израстване.Едни се нуждаят от много време , други от по - малко , трети като Аполос и Павел са предварително по- подготвени.
Павел и Аполос не бяха предварително подготвени. Фактите в Словото не говорят за това. Павел години наред беше отделен от апостолите. Павел, като фарисей, трябваше да знае закона наизуст, както и всеки един равин днес го учи. Представи си как човек, който знаеше закона наизуст трябваше да прекара години наред в това Бог да го учи.
Аполос не познаваше точно Божия път и трябваше Акила и Прискила да го научат. Колко време е траяло това обучение - не пише, но е факт, че той трябваше да бъде научен и обучен. А забележи, че пише, че беше "силен в Писанията".
Ето какво Watchman каза на едно място:
Павел свидетелстваше в синагогите и това имаше за цел неговото приемане от братята след това, доказвайки че наистина се е обърнал, а не че е станал проповедник на момента. Той влезе в служение най-малко 14 години по-късно. Аполос беше силен в Писанията. Като гледам какво пише за него - мисля че този човек е познавал Писанията повече от всички пишещи в този форум взети заедно. И въпреки това не се казва че той е бил Христов пратеник, но показваше на юдеите от Писанията, че Исус е Христос.
Мисля, че това е едно от нещата, които си забравил в процеса на дългото писане по тази тема.
С всичкото това писане исках да кажа, че Бог намира хората си , оправдава ги , освещава ги (процес) и ги оформя като подходящи негови съдове. Дава им дарби за делото на служението с цел назидаване и усъвършенстване на светиите .
Това е.
Когато Бог употребява някой съд, то той не го употребява по един и същ начин. Един съд се позлва, за да се представи пред външните. Друг съд се ползва само за употреба до приготвяне на храна. Трети съд е винаги подложен на огън и никой, освен готвача, не го вижда. Проблемът днес е, че като се каже "служение" винаги се има предвид 4-те служения, които са описани в Словото. Почти никой, обаче, не говори за службата на мъжа вкъщи като свещеник или за службата на жената като помощник или за покорството на децата.
Бог свидетелстваше пред ангелите за Авраам, не че той ще бъде свещеник, а ще бъде един, който ще заповяда на дома си да пазят заповедите Му.
Според вас , излиза , че като достигне определена възраст и зрялост във вярата , вярващият влиза в ролята си на Царско свещенство.
По тази погика , следва да има някаквиили времеви рамки или други белези за въпросният човек , че вече става за тази работа.
По какво разпознавате сами вие това?Кой го решава?Как става?
Точно така. И то не е според нас, а според това, което четем в Писанията и книгите на т.нар. "нов завет".
Това се разпознава от Бога. Решава се от Бога. Заповядва се от Бога. Така четем в Писанията. Кои сме ние, че ще правим нещо по-различно от многото случаи, които виждаме в Писанията.
В Словото виждам че Тимотей имаше удобрен от бртатята характер и Павел го взе със себе си.
Колко време мина преди Тимотей да стане проповедник на Правдата? Колко време мина преди Исус Навиев да влезе в службата на Божий слуга, който да въведе народа в обещаната земя. Колко време мина преди Елисей, който беше известен с това, че поливаше вода на ръцете на Илия, да стане Божий пророк?
При вас как е?Вие как и защо служите , ако служите , понеже от написаното досега виждам , че или чакате , или сте дочакали упълномощаване , или изпращане от Бога.Ако е така , как стана това?
Аз лично в момента служа на Бога като съпруг на жена ми, гледайки примера на Исус и Църквата. Не знам защо изповядваш учение, според което, всеки трябва да чака да бъде изпратен някъде. Аз не срещам такова нещо в Библията.
Всичките ти въпроси се въртят около това разбиране. Това е погрешна основа.