Владо,
Наясно съм с пасажа от Евреи за "Духа на благодатта" но той само потвърждава, че благодатта идва чрез Духа, а не че НА Духа. Бог е този от когото благодатта произлиза, затова се казва "Божията благодат." Сина е Този, който изработи делото на благодатта за да я направи налична за човеците, затова и се нарича "благодатта на Сина," но Духът е този който администрира, сиреч доставя тази благодат до ония, които са определени от Бога да я получат, затова Той е Духа на благодатта, но тя не произхожда от Него,затова никъде в Писанието нямаме израза "благодатта на Духа."
Обръщане на внимание на този детайл не цели някакво заяждане с тебе или нещо друго, а по-скоро е израз на прилежността, която трябва да имаме към Истината и Писанията.
- моята църковна закваска е същата като твоята
Тука си много прав, затова мога и да състрадавам на състоянието ти и на объркването ти, защото и аз съм бил в такова. Разликата е, че аз от 1997-а съм излязъл от църковната система и съм започнал да изтрезнявам от църковното вино, както и да се очиствам от църковния квас, докато при тебе този процес е започнал доста по-скоро и си още в начален стадий на изтрезняване.
В този случай, освен моят бекграунд ти НЕ ЗНАЕШ, а и не се опитваш дори (?!) да загатнеш за ЕВЕНТУАЛНА промяна в Святият Дух, на фона на бека и на граунда.
Напротив, ето какво съм написал:
Въпреки това прави впечатление, че се пробуждаш за все повече неща, което ми дава надежда, че ще можем да видим при теб още по-сериозно изтрезняване от религиозното вино в идните години.
Точно тези мои думи говорят за това, че се забелязва промяна и изразяват надежда, за още по-сериозна такава в идните години.
И една забележка, няма "промяна в Святия Дух" - Той не се променя, както Бог не се променя. Има промяна чрез Святия Дух. Ама това е един от поредните църковно набожни изрази, които са част от църковната школовка и закваска.
Това е характерно за повърхностните пророци, които използват дарбата си частично, но тъй като нямат пълното измерение, често пишат надуто и праздно. Интернетучастието ми тук НЕ РАЗКРИВА НАПЪЛНО моето ходене с Бога и какъв съм всъщност. Същото е и с теб и с другите. Не се подвеждай - администраторският пост с цитат от пророците, няколко опита да изложиш Божиите бъднини, не означават автоматично и не потвърждават, че си Божий порок.
С оглед на това, че правиш всички тези съждения на базата на горното твърдение, че не съм отчитал промяната в тебе, което се видя, че не е вярно, то цялото това изказване губи основа. Обаче тука има някои интересни елементи, които не могат да се подминат. Tihomir вече е обърнал внимание на повечето от тях, но аз ще допълня според дадената ми мъдрост.
За пореден път изразните ти средства са пълни с църковния квас. "Пророчески измерения" има само в еретичните глави на американските лъжепророци от които си се учил. Никъде Писанието не говори за подобни неща. А да говориш за "повърхностно пророческо измерение" говори за това, че ти нямаш никаква представа какво означава ПРОРОК според Писанията.
Второ - пророческата дарба не прави човека пророк в смисъла по който бяха пророци Моисей, Исая, Еремия, Йоан Кръстител, Павел и Исус. Пророческата дарба прави човека "пророкуващ" а не пророк. Да си пророк не е дарба а е СЪСТОЯНИЕ. Състояние в което човека е толкова единен с Бога, че
той е ходещата Божия воля на земята. И именно поради това му се дава да бъде и Господен глашатай.
Трето, аз никога в този форум не съм твърдял или изявявал претенцията да съм пророк. Нещо повече в някои теми открито съм заявявал, че дори не си помислям да имам подобни претенции. Даже в една популярна тема (а и в други) не еднократно съм заявявал, че администраторите нямаме претенции дори да бъдем Божии служители. Защото се стараем нашият стандарт за тия неща да бъде приравнен с Писанията и поради това ние не можем да дръзнем да се окичваме с подобни претенции, камо ли с претенции да сме пророци. Ако въобще съм призован да бъда пророк, то ще ми трябват години живот в истинска Христова общност преди да мога да се формирам като такъв. Но дори да не се формирам аз, Бог ще формира някои друг, защото истинската Христова общност е място в което Бог формира истински пророци и апостоли. Ние обаче сме още много далече от това.