Относно благодатта ето какво пише : "Лука 2:40. А Детенцето растеше, крепнеше, и се изпълваше с мъдрост; и Божията благодат бе на Него." Може да отвориш отделна тема за благодатта, в която да разискаме нещата, ако желаеш. Също така, това, което ми прави впечатление, а може би и на теб, но не си го отметнал тук, пък и не може всичко да се отмята, е че в направените неща, в т.н. "Деяния на апостолите", думата "благодат " е използвана неколкократно и в интересен диапазон от смисъл. Не смятам, че съм нарушил този диапазон.
Деяния 13:43. И когато се разиде синагогата, мнозина от юдеите и от благочестивите прозелити тръгнаха след Павла и Варнава; които, като се разговаряха с тях, увещаваха ги да постоянствуват в Божията благодат.
Деяния 14:26. Оттам отплуваха за Антиохия, отгдето бяха препоръчани на Божията благодат за делото, което сега бяха извършили.
Деяния 20:24. Но не се скъпя за живота си, като че ми се свиди за него, в сравнение с това, да изкарам, пътя си и служението, което приех от Господа Исуса, да проповядвам благовестието на Божията благодат.
Относно твоите думи тук : "ако всичко зависеше от Божия Дух, нямаше да има нечестив човек на тази земя, както и нямаше да има праведен, който да отпадне от пътя на правдата." - смятам, че си и прав и не си.
-1- прав си в частта, касаеща ОТГОВОРНОСТТА на всеки вярващ. Нещо, което масово се пренебрегва в "проповедите".
-2- не си прав, защото всеки един от вярващите се променя от силата на Святият Дух. Какво свое имаш, Тихомир, та да го промениш със свои сили ? Тялото ? Духа? Твоята душа? Разбирам идеята ти, но не човек се променя, а Святият Дух променя, за да не се похвали никой (нищо, че цитатът е в точността, касаеща спасението- това важи и като принципност и тук, в този случай, понеже е общовалидно).
И така, остава това : всеки един, който изповяда Йешуа от Назарет за Свой Господар е длъжен да отстъпи от греха и да поеме по пътят на мира и на учението на Същият, разчитайки, че не със свои сили е спасен, нито пък със свои сили се променя, нито пък, че със свои сили ще задържи спасението си, нито пък, че е свой си, но е с цена купен - свято притежание за почтена употреба.
Това е (моля за внимателен прочит и липса на иопъчаване на написаното от мен- писна ми да пиша "Не съм написал това, имал съм в предвид еди-какво си. " - дето се вика питай първо, после обвинявай, или съди).
ПП : относно "новите атрибути на Святият Дух" - това е по- скоро нов, или друг дух, служещ на друго евангелие, но пак зависи какви атрибути имаш в предвид. Май се отплеснахме извън темата.