Въпросът ми не беше "праведни ли са бебетата", а "какво става са бебетата ако умрат преди да са кръстени?".
А темата започна от това, дали трябва да се кръщават децата. Вашето твърдение беше, че не трябва да се кръщават, защото в Светото писание не било казано изрично да се кръщават децата. Както предполагам, че не е казано изрично, че трябва да се кръщават: мъжете, старците, женените, ергените, момите, вдовиците и т.н. Да не говорим за кръщения в Америка или Австралия. Казано е: "Покайте се и всеки от вас да се кръсти в името на Иисуса Христа, за прошка на греховете; и ще приемете дара на Светаго Духа. Защото за вас е обещанието, за
вашите деца и за всички далечни, които би призовал Господ, Бог наш" (Деян. 2:38-39). От състава на събралите се, както и от историческото време, не може да се съди, че под децата, св.Лука и разбирал Давид. Още повече, Лука сигурно се е съобразил с Лутер и Калвин, а най-вече с някой от нас, които смятат, че Библията се тълкува само и единствено буквално. И още:Вървете и кръщавайте... Отнася се за всички. Твърди се, че първо човек трябва да се покае, за да може да се кръсти. От което се вади човешкото мъдруване, че децата не могат да се покаят, следователно не трябва да се кръщават. Не се привеждат цитати от Св.писание, че децата не могат да се покаят, нито от колко годишни могат да се покаят. Очевидно доводите са от човешките мъдрувания на Лутер и останали, а не от писанията.
Затова е добре, докато не цитира някой текст, в който БУКВАНО да се казва, че децата не се кръщават, да се придържаме към същото това Писание, където ясно е казано, а най-вече буквално, че "обещанието" е и за децата. А може да цитира и не съвсем буквално, защото такова няма.
Докато чакаме цитата от който да видим, че децата не могат да се покаят, да проверим в Св. писание дали само и единствено покаяли се могат да се кръстят и спасят. Няма нищо по категорично от това, че не само покаяли се спасяват.
Иисус: "Не съм дошъл да призова праведници, а грешници към покаяние" (Мат. 9:12-13);
7. Казвам ви, че тъй и на небесата повече радост ще има за един каещ се грешник, нежели за деветдесет и девет праведници, които нямат нужда от покаяние.
Лк.15
Това, че на небето ще се радват повече на такива като мен не значи, че праведниците са за ада.
Трябва ли задължително покаянието да предшества кръщението. Не, не трябва. В Св.писание има и места в които покаянието предшества кръщението и обратно, напр., когато Ананий казва на Павел/още Савел/16. И сега що се бавиш? Стани, кръсти се и умий греховете си, като призовеш името на Господа Иисуса. Деян. 22.
Или личните думи на Спасителят към апостолите: да отидат и да научат народите, как да ги научат: 1. като ги кръщават и 2. като ги учат да пазят всичко, което Той е заповядал.
19. И тъй, идете, научете всички народи, като ги кръщавате в името на Отца и Сина и Светаго Духа,
20. и като ги учите да пазят всичко, що съм ви заповядал, и ето, Аз съм с вас през всички дни до свършека на света. Амин. Мат.28
Очевидно няма ред на действията, а особено пък ред във важноста на действията.
или думите на Петър към множеството, покайте се и се кръстете... и се кръстили около 3000 души. Едва ли между тях е нямало деца, след като Петър казва "и за вашите деца" и едва ли всички са се покаяли точно преди да се кръстят.
Да споменем и:
13. А в съботата излязохме извън града при една река, дето имаха обичай да се молят, и като седнахме, говорихме на събралите се жени.
14. И една богобоязлива жена от град Тиатир, на име Лидия, която продаваше багрени платове, слушаше; и Господ й отвори сърцето да внимава на това, що говореше Павел.
15. А когато се
покръсти тя и домашните й, помоли ни и рече: ако сте ме признали за вярна Господу, влезте и живейте в къщата ми. И ни придума.
Деян.16
Домашните й значи най-малко още двама, и тези двама не са били на реката. И тъй като това е било първото идване на апостол в района, едва ли са знаели много за покаянието.
Или:5. Той ни спаси не поради делата на праведност, що ние извършихме, а по Своята милост, чрез банята на възраждането и обновата от Духа Светаго,
Тит.3
А и кое е първо е без значение, пиша го защото се спомена ва темата. Не касае децата, защото няма причина те да не се покаят, след като могат да правят грехове.
А казано ли е в Библията, че деца са били кръщавани? Естествено, иначе Св.отци откъде щяха да знаят?
12. А на останалите аз говоря, а не Господ: ако някой брат има жена неповярвала, и тя е съгласна да живее с него, да я не оставя;
13. и ако някоя жена има мъж неповярвал, и той е съгласен да живее с нея, да го не оставя.
14. Защото неповярвал мъж бива осветен чрез вярващата жена, и неповярвала жена бива осветена чрез вярващия мъж; инак, децата ви биха били нечисти,
а сега те са свети.1Кор.7
Кой точно е свят?
1. Павел, призван апостол Иисус Христов по воля Божия, и брат Состен -
2. на църквата Божия в Коринт,
на осветените в Христа Иисуса, на призваните светии, заедно с всички ония, които призовават името на Господа нашего Иисуса Христа на всяко място, у тях и у нас -
3. благодат вам и мир от Бога Отца нашего и от Господа Иисуса Христа. 1Кор.1
11. И такива бяхте някои от вас; но се умихте, но се осветихте, но се оправдахте в името на Господа нашего Иисуса Христа и чрез Духа на нашия Бог.
1Кор.6
Тези именно деца са били кръстени. Те са наречени БУКВАЛНО "свети", а никъде в Новия завет, никой не е наречен свят, ако не е приел кръщение. Или и покаяние, все едно. За свети се говори в Ст.завет, като свети народ Господен, което е същото - приети от Бога.
Този текст така съкрушил "реформаторите", че те въвели с човешките си умувания цяла доктрина, че свят значи безгрешен. Само че в Писанията съвсем точно се говори за едни и същи групи и хора, че ту са свети, ту грешници. Същите тези коринтяни са наречени от Павел в първото послание, първа глава - призвани и свети, а в пета и шеста глава - велики грешници. Същото и за Божия, свят народ, той ту е свят, ту грешен, развратен и несмислен. Така, че свят си е точно отдаден на Бог, т.е. кръстен и ако не е праведен - покаял се.
Затова:
Праведни ли са бебетата?
Да, праведни са.
Нуждаят ли се от покаяние?
Не, не се нуждаят, както и другите праведници?
Трябва ли да се кръстят?
Да, трябва. Защото без кръщение рискуват да попаднат в ада.
Трябва ли да се кръщават по-големите деца, които вече не са праведни?
Доколкото нищо не е казано нито, че не трябва, нито че не могат да се покаят, поради определена въздраст, отговора е ДА. Могат да се кръщават.
Като по въздрастен от вас, с което ще се съгласят и всички родители тук, детето след две и половина години има много ясно съзнание за това кое е "беля", т.е. редно и нередно. Тогава започва и да лъже.
Особено в книга Числа се забелязва, как Бог възлага отговорност и търси сметка на хора над 20 години. Как заповяда да се преброят хората от 20 години и нагоре. Как тези които могат да излизат на бой са пак от 20 години нагоре.
Бог търси сметка от 20 г. нагоре но в пустинята, а нас ни интересува кръщението. Затова същият този Бог е наредил бебетата да се обрязват когато са на 8 дни. Кръщението замени обрязването, за което не спорим. Практиката е, когато децата са здрави да се кръщават след 40 дни. Доста по-късно от обрязването. Когато има опастност за живота им - незабавно.
За това най-добре да се придържаме към Свето писание.