Author Topic: Праведни ли са бебетата?  (Read 33941 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 972
Re: Праведни ли са бебетата?
« Reply #15 on: February 06, 2008, 19:31:20 PM »
"А относно детското кръщение е и:
11. в Него сте и обрязани чрез неръкотворно обрязване, като съблякохте греховното тяло на плътта, чрез обрязването Христово,
12. като се погребахте с Него в кръщението, в което и възкръснахте заедно с Него чрез вяра в силата на Бога, Който Го възкреси от мъртвите.
Кол.2"
 / цитат Кабрал./


На това ли се опираш за детското кръщение??! Не знам какво да кажа?!Отклонението е много голямо.

Ще се отклоня малко то темата , но основата нашите дискусии е познаването на Бога.Ако това е налице , да дискутираме по Писанието ,иначе все едно високоумстваме с неща които си мислим , че разбираме.

От писаното по - горе виждам , че не се засягаш от други мнения , което е много добре , значи не приемаш нещата лично а през призмата на дискусията върху истината в Словото.
Искам да ти кажа няколко неща:

Виждам , че не си покаял се човек , а си само кръстен и то в детска възраст. Ти казваш - няма страшно , нямаш проблеми итн. Страшно има , проблеми също. Ако човек гради на пясък , знаеш края на цялата работа.

Това на което се опираш и разчиташ не е Божията сила , Слово и милост , а човешки учения , тоест пясък.Бъди внимателен и се стресни!

Прави ми впечатление , че дискутираш за Божията същност , за Неговото слово и Неговите цели , а ..... ти не Го познаваш??!
Ти не познаваш Исус Христос .Ти не си новороден от вода и Дух.
За мен е абсурдно , някой да размишлява , поучава и дискутира върху Словото , а самият той да не се е обърнал към Бога с покаяние в сърцето си.Аз виждам , че приписваш на Отците идеи , които те са нямали , и това става именно поради факта , че не разбираш какво казва Словото , понеже то се изпитва духовно.

При теб това липсва , има само философия , примесена с религиозни традиции . 

Това което говориш , заявявам отговорно , е ДРУГО БЛАГОВЕСТИЕ!
/знаеш какво казва Павел по въпроса/

Затова ти казвам , има страшно! Покай се и се кръсти в името на Отца , Сина и Святия Дух.И не мисли да казваш аз съм кръстен , Господ гледа на сърце , той не се съобразява с човешки умувания и измислици.

Няма билет за рая , камо ли такъв да е кръщението.Не то спасява , а Христовата жертва.
И чул си и видял си . Затова не се бави.Защото кой знае какво ще бъде утре.

Прав си , че покаянието е променен живот.Но променен не с човешки усилия и напъни , а с Божията сила и Духа който заживява в човека.Затова покаялият се човек , иска да живее вече по Божията воля и да не греши. Ако падне в грях , имаме застъпник при Отца... , но целта е да не грешим , а за това сила дава Бог .

Това което твърдиш :
 "И това е за нова тема, защото най-уродливото от учението на протестантите е именно това. Аз съм се покаял, Св.Дух е с мен и каквото и да правя - Той го прави. Каквато и мръсотия да извърша, тя е от Св.Дух и е по негова воля. И естествено не е никаква мръсотия, а дело Божие." / цитат Кабрал/

Това не е вярно , и ако мисли някой така той не е познал Истината.
Това незнам откъде го изнамери , но ако мисли някой по този начин , както описваш , си е за негова погибел.

Дискусията с теб е интересна , защото научавам интересни неща , за православието , както виждам че е интересна и за теб.
Но определено има страшно , а времето е малко.Ако някой няма Христовия Дух , той не е Негов!
Затова покай се и се кръсти и не си мисли да казваш , че църквата и православието са се погрижили за това , не , само Исус спасява.

Cabral

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 133
Re: Праведни ли са бебетата?
« Reply #16 on: February 06, 2008, 20:06:54 PM »
Тихомире, това не го разбрах. Още първият път когато писах Ви зададох прост въпрос относно Авторитетът на Словото.

Quote
3. Кое точно старозаветно писание е с съответната степен авторитет
    - Септуагинтата, която цитират апостолите;
    - сирийската Библия;
    - масоретската;
     или някоя от останалите?
Не вие, а аз твърдях непрекъснато, че има разлики в различните книги. Ако трябва да избираме, аз избирам Септуагинтата, защото нея цитират апостолите. От нея е и преводът на Светия синод, който ползвам. Не споделям ползването на преразказите в Библията на крал Джеимс, защото са взаимствани от масоретския текст, писан 1000 г. след Септуагинтата, от хора диво ненавиждащи християнството, фалшифицирали много от текстовете. След откриването на кумранските свитъци, няма никакъв спор за това. В някой книги масоретите са си надписали до 20% от текста и то само и само да се "изобличават" християните. Така или иначе с времето и различните преписи текстовете са се доближили. Даже фалшификациите на Лутер не намерили последователи. А Лутер не амо фалшифицирал, а и махнал цяла глава от Библията, защото не му вършила работа - Съборното послание на Иуда. Което разбивало тезата му - Само вярата.

Затова да приемем, че само и единствено Цариградският превод е Божието слово, другите са дяволско творение, и за това да ми дадеш сайт на който да мога да работя с този превод.


Какво точно си констатирал с Писанието:

Quote
Чрез дела, било то и "познаване на Христовото учение", няма да се оправдае нито една твар.

или

Quote
Това е отново богохулство спрямо Писанието, което показва, че Бог по милост ни роди чрез Словото си (а не чрез преданието), за да ни отвори очите и да се покаем от мъртвите си дела.

Да се покаем не е ли дело. А и писанието не казва, че покаянието е достатъчно, трябва и да се кръстим и да приемем евхаристията. А какво са покаянието, кръщението, евхаристията? Кой ги установи, Христос или Писанието. Православните приемат и трите за тайнства, но вие не приемате покаянието като тайнство, за вас то е ДЕЛО. И явно без това дело, няма как да се спасите. И какво стана сега? Само с вяра, или с вяра, но и поне едно дело-покаянието с нея.
Пишеш:
Quote
Няколко пъти беше ти показано как законът се утвърждава, а не се премахва и как той няма да премине, докато всичко не се сбъдне, но ти продължаваш да избягваш това и вместо това разсъждаваш от сърцето си противоречиви неща.

Ами като ни спасява само вярата, как е утвърден закона. След като и да го спазваме и да не го спазваме, щом вярваме ще се спасим? Или трябва да го спазваме с делата си за да се спасим, като същевременно и вярваме? Но явна не е така, защото пак зависим от дела. Тия 15-16 годишните във форума ще вземат да се объркат.

small axe,

Щом Христос спасява, защо да се кръщавам и покайвам. Нали ме е спасил. Дай да не го обиждаме, че с наши решения за покайване и кръщения ще омаловажим Неговата благодат. Даже може и мюсулмани да станем, нали не зависи от делата ни, пак ще ни спаси.
А няма как да се кръстя пак, хващам директно към ада. Ние се кръщаваме по веднъж в живота, не при появата на всеки нов пастор или смяна на деноминацията.

Дайте нова тема за това, а за кръщението на децата няма какво да казвам. Вие сте на принципът само Писанието, каде пише в Писанието да не се кръщават деца, къде пише, че деца не могат да се покаят? А за това което цитираш съм написал "И", освен всички други цитати от Писанието които съм дал. И чакам този със забраната да се кръщават деца.

И какво стана с първата заповед? Явно се е появил нов Бог - Писанието.

Quote
Това не е вярно , и ако мисли някой така той не е познал Истината.

Ами нали Свети Дух е във вас, че и Христос познавате, как грешите? Или никога, подобно на Бог, не грешите?


small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 972
Re: Праведни ли са бебетата?
« Reply #17 on: February 06, 2008, 20:51:07 PM »
21. А сега без закона се яви Божията правда, засвидетелствувана от закона и пророците.
22. Божията правда чрез вяра в Иисуса Христа е у всички и върху всички вярващи; защото няма разлика:
23. всички съгрешиха и са лишени от славата Божия,
24. оправдавайки се даром, с Божията благодат, чрез изкуплението в Христа Иисуса,
25. Когото Бог отреди да бъде с кръвта Си умилостивна жертва чрез вярата, за да покаже Своята правда в прощението на сторените по-преди грехове, във време на Божието дълготърпение,
26. за да покаже Своята правда в сегашно време, та да стане явно, че Той е справедлив и оправдава вярващия в Иисуса.
27. Де е, прочее, хвалбата? тя е изключена. По кой закон? по закона на делата ли? Не, а по закона на вярата.

28. И тъй, мислим, че човек се оправдава с вярата, без делата по закона.
29. Или Бог е Бог само на иудеите, а не и на езичниците? Разбира се, и на езичниците;
30. защото един е Бог, Който ще оправдае обрязаните по вяра и необрязаните чрез вярата.
31. И тъй, унищожаваме ли закона чрез вярата? Съвсем не, а утвърдяваме закона.

                                                        /Римляни 3: 21-31 /

Това пише в Писанието.
Ти задаваш накрая на предния си постинг един въпрос.
"Ами нали Свети Дух е във вас, че и Христос познавате, как грешите? Или никога, подобно на Бог, не грешите?"

На този въпрос отговорът е отново тук в Римляни .Ти си Богослов /дано не бъркам/ , така , че знаеш къде се намира , прочети го пак.
Римляни 6 та глава.

Има и една друга тема , тук , във Форума , "Пътят на спасението" , там нещата са доста надълго дискутирани , въпреки , че има и различия , в основното сме съгласни.

Спасението е чрез вяра не чрез дела.Първо е вярата , после делата , те са нейно следствие.Ако ги няма , най вероятно няма и вяра.Но не те спасяват ,а жертвата Христова.

Това толкова чудно ли ти се вижда?
Покаянието не е дело!!!! То е естествен отклик , на човек повярвал във Божиите думи /че е грешник отиващ към ада/ и изумителната милост на Бога с жертвената смърт на Агнеца Божий.
Такъв човек пада на земята , или пък сяда на фотьойла в хола и разтреперан моли Бога за прошка и вменяване на жертвата Исусова за неговите грехове.След това идва Божият Дух в сърцето  му , идва и радостта от спасението.
Скоро идват и изкушенията , и проблема , че сме в грешна плът с погрешни желания и тн. , но слава на Бога , Бог ни дава победата  , чрез Господ Исус.Ако живеем праведно след това , то е заради Исус в нас.

Павел говори за това в посланието към римляните.Така , че въпросът ти е меко казано странен , за човек познаващ Писанието.
Но има разлика между познаващ и разбиращ Писанието.






Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Праведни ли са бебетата?
« Reply #18 on: February 07, 2008, 09:45:44 AM »
Cabral,

Виждам, че отклоняваш темата от това, което ти огтоворих, към това кои "версии" са добри и кои лоши. Виж внимателно в Правилата на форума. Там сме писали какво предпочитаме като превод, ако си решил да питаш по този въпрос.

В тези преводи, които споменаваш ги пише тези неща, за които говоря, на които ти не отговори ясно, но скачаш в други теми.

Ти не познаваш Божието спасително дело, но въпреки, че говориш, че нямало закон вече, отново говориш за познаване на Христовото учение (докато в Словото се говори за познаване на самия Христос), което ще ни доведе до спасение. Това го няма в Писанието.

Човекът е мъртъв поради греха и не може да достигне до покаяние, освен ако не е роден от Бога. Тогава човек е изобличен от Духа за грях и тук идва призива към човека да се покае, според както Христос и старозаветните пророци призоваваха. Тогава идва стремежът, желанието, дадено от Бога, към прицелната точка, онова превъзходно нещо - познаването на моя Господ.

Колосяни 3
[1] И тъй, ако сте били възкресени заедно с Христа, търсете това, което е горе, гдето седи Христос отдясно на Бога.
[2] Мислете за горното, а не за земното;
[3] защото умряхте, и животът ви е скрит с Христа в Бога.
[4] Когато Христос, нашият живот, се яви, тогава и вие ще се явите с Него в слава.
[5] Затова умъртвете |природните| си части, които |действуват| за земята: блудство, нечистота, страст, зла пощявка и сребролюбие, което е идолопоклонство;
[6] поради които иде Божият гняв върху рода на непокорните;
[7] в които и вие някога сте ходили, когато живеехте в тях.
[8] Но сега отхвърлете и вие всичко това: гняв, ярост, злоба, хулене, срамотно говорене от устата си.
[9] Не се лъжете един друг, понеже сте съблекли вече стария човек с делата му,
[10] и сте се облекли в новия, който се подновява в познание по образа на Този, Който го е създал;
[11] гдето не може да има грък и юдеин, обрязани и необрязани, варварин, скит, роб, свободен; но Христос е всичко и във всичко.


На това послание сигурно и боята не сме му обелили, тъй като то съдържа толкова големи дълбочини и основни истини, които разкриват ясно Божията велика промисъл. Виж колко стегнато и ясно пише Божия човек относно земните части, които действат в човека, докато е на земята и какво трябва да прави той с тях. И тук говори точно на хора, които са умрели с Христа и които са съвъзкресени с Него.

Не коментирам много, тъй като бих повторил това, което е писано.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Todor

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 173
Re: Праведни ли са бебетата?
« Reply #19 on: February 07, 2008, 09:56:32 AM »
Quote
Ами като ни спасява само вярата, как е утвърден закона. След като и да го спазваме и да не го спазваме, щом вярваме ще се спасим? Или трябва да го спазваме с делата си за да се спасим, като същевременно и вярваме? Но явна не е така, защото пак зависим от дела.
Cabral,
Виждам, че говорим за съвсем различни неща, с едни и същи думи и от там идва объркването. Това, което другите искат да кажат е, че Бог ни вменява праведност заради вярата ни, а не заради делата ни. Т.е., Бог ни оправдава даром, а не срещу определен брой добри дела или нещо подобно(спасението не може да се заслужи, защото цената му е твърде висока и никой не може да я плати освен Господ Исус Христос).
Иначе, естествено, вярващия има и дела. Доктрината "Ще живея както ми харесва, но понеже вярвам значи съм спасен" е, разбира се, небиблейска и нехристиянска.Вярата и делата са неотделими - ако нямаш дела, значи и вяра нямаш(без значение какво си мислиш), както ясно пише ап. Яков в своето послание.

Quote
Казал съм вече, че за мен съгласието не е ценно. Ценни са вашите обструкции, защото така стигам до отговор.
Но това не е правилно. Божията воля е да живеем в единодушие, да се стараем да запазим единството в Духа, да се приближаваме към Него. И до какъв отговор мислиш да стигнеш?Отговори много. Както ти сам казваш и по-умни, и по-духовни от нас хора са ги мислили десетки или дори стотици години тези въпроси. И са дали различни отговори.
Как ще познаеш кой е верния? Този, който е постановила православната църква? Този, който е подкрепен с най-много стихове? Този, който ти се струва най-логичен?

Quote
Това на което се опираш и разчиташ не е Божията сила , Слово и милост , а човешки учения , тоест пясък.Бъди внимателен и се стресни!
small axe е напълно прав. Дори да приемем, че всички тези учения, в които вярваш са съвършено правилни, тяхното познаване няма да те спаси(и отците казват същото). Само разбирането, съчетано с живот, е угодно на Бога. Ще си позволя да добавя и още нещо - личи си, когато човек наистина разбира това , за което говори. Думите му тежат и падат на място. Обратно - човека, който не разбира, прилича на папагал, който грачи с време и без време. И дори да казва истини, рядко някой му обръща внимание. Това не е обида към теб, а по-скоро напомняне за всички нас.
Да внимаваме, да не би покрай многото си мъдруване за неща, наистина важни по принцип, да пропускаме конкретните неща, които Бог изисква от нас в момента.

По темата:
Quote
Но дакото при праведност без покаяние може, при никакви обстоятелства не може без кръщение. То е абсолютното условие, а не покаянието.
Сигурно вече се сещаш за въпроса - как обясняват отците този случай:
Лука 23
39 И един от обесените злодейци Го хулеше, казвайки: Нали си Ти Христос? Избави Себе Си и нас!     
40 А другият в отговор го смъмра, като каза: Ни от Бога ли се не боиш ти, който си под същото осъждение?    
41 И ние справедливо сме осъдени, защото получаваме заслуженото от това, което сме сторили; а Този не е сторил нищо лошо.    
42 И каза: [Господи] Исусе, спомни си за мене, когато дойдеш в Царството Си.    
43 А [Исус] му рече: Истина ти казвам, днес ще бъдеш с Мене в рая.

Cabral

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 133
Re: Праведни ли са бебетата?
« Reply #20 on: February 07, 2008, 19:05:32 PM »
Quote
Сигурно вече се сещаш за въпроса - как обясняват отците този случай:
43 А [Исус] му рече: Истина ти казвам, днес ще бъдеш с Мене в рая.

Предполагам, че както съм ви го обяснил и аз: Първородният грях се отменя само от Бог. Кръщението е в името на Св.Троица, която е и Бог и отменя първородният грях/но само то не е достатъчно за спасението/. Иисус, ипостас на Троицата, която има една воля и едно действие, опрощава първородния грях на разбойника. Това е във силите му на Бог. Опрощава именно Богът в личноста на Иисус, не човекът, който "днес" ще е мъртъв, та чак до неделя.

А Св.Отци са изписали хиляди страници по това тълкуване. Например, я си отговори в кой рай ще отиде разбойникът "днес"? Защото те са отговорили. Без да се затрудняват, защото отговорът е в евангелието. Даже не знам как са разбрали, че войниците са били най-вероятно юдеи, а не римляни. Може някой очевидец да им е казал, а може и те да са били очевидци. Даже казват, че войниците били служили в охраната на храма.
Та:
В кой рай ще отиде разбойникът "днес" според:
43 А [Исус] му рече: Истина ти казвам, днес ще бъдеш с Мене в рая.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Праведни ли са бебетата?
« Reply #21 on: February 07, 2008, 23:57:23 PM »
Cabral,

Има и хиляди страници лъжливи тълкувания по света.

Хилядите страници не доказват нищо, когато изведнъж се появи някакво твърдение, което е толкова голословно, че не може да бъде и единствените "доказателство", че то е "вярно" са
- хилядите страници
- светите отци са го казали

Защо доказателството не е от Писанието, например и не е от Бога, който ще научи всеки, който Го търси?

Тези "доказателства" са за тези, които биха се впечатлили от човешки авторитети и от човешки начин на измерване на "верността" на едно твърдение.

Не знам дали осъзнаваш, но това не е стабилно доказателство. И всичко, което досега си говорил от т.нар. "предание" постоянно е в противоречие с Писанието. С всеки нов цитат от преданието все повече черни точки получава то и все повече изпъква Божията Истина, изразена в Писанията, които говорят за Христос.

Как може все още една толкова пълна с безбожни твърдения книга да продължава да се издига като някакъв вид "авторитет" или "източник на доказателства"? Толкова е безсилно, когато ребром се зададе въпрос и не може да се отговори. Тогава "на помощ" идват извъртането на бялото като черно и черното като бяло, т.е. значението на думите. Това е гръцко-философско християнство, което за съжаление е замъглило толкова много мисленето на всички, които са се учили от него.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Cabral

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 133
Re: Праведни ли са бебетата?
« Reply #22 on: February 08, 2008, 11:17:15 AM »
Quote
Има и хиляди страници лъжливи тълкувания по света.

Има, но те не са на Св.отци.

Quote
Защо доказателството не е от Писанието, например и не е от Бога, който ще научи всеки, който Го търси?

В първата намерена почти в цялост Библия/Нав завет/ в ранното средновековие били още посланията на Климент. Ако не бяха Св.отци да ги извадят от Писанието през 313 г. и да ги сложат заедно с Дидахито и някой други книги в отделен сборник, който още се ползва в православната църква, кое Писание щеше да цитираш? Кой определяше кое е боговдъхновенно и кое не, да не би конгрешарите от Тексас? Не съзнаваш ли, че отричайки авторитета на Отците, отричаш авторитета на Новия завет? Ако Светият Дух не е бил в тях, какъв щеше да е авторитетът на четирите евангелия, защото щеше да ги четеш заедно с останалите 32. Те не са апокрифни, защото вие сте решили така, а защото Преданието ги е отхвърлило. Св.отци са ги чистили едно по едно. "Да това е от Петър, апостол Господен, но пише, че в един момент Христос станал толкова висок, че опрял в небето. Такова нещо Преданието не казва. Значи Петър си е измислил това, а и да не го е измислил, никой друг не го е видял и никой няма да го повярва. В Апокалипсиса си пък само измишльотини писал, и то толкова, че не може да го е писал Петър, а някой от учениците му. Затова е и за кошчето". Затова като уважаваш Писанието, уважавай поне малко тези, които са казали кое да влезе в него.

И като Бог е научил теб, а не тях, посочи кое в Преданието противоречи на себе си. Защото новозаветното Писание е част от Преданието.

А в кой рай ще отиде разбойника си е изцяло от Писанието. Ама те са го чели и мислили по него цял живот и са го разбирали. Затова и са изказали предположение в кой точно рай ще отиде разбойника. Малката брадва взе да чете отците, той да ви каже.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Праведни ли са бебетата?
« Reply #23 on: February 08, 2008, 11:35:24 AM »
1. Книгата на "Новия завет" не изменя нищо от "Стария завет", но практически познаването на закона, пророците и псалмите са много по-достатъчни, отколкото мнозина смятат. Когато в т.нар. "Новия завет" се говори за Писанията винаги се има предвид закона, пророците, псалмите и т.н., т.е. така наречения от нас "Стар завет".

2. Досега виждаме, че т.нар. "свети отци" постоянно са се опитвали да изопачат Писанията, както и значенията на отделни думи, за да паснат на техните лъжеучения. В този форум публично се вижда това и не е скрито от никого. Окултните практики, които се проповядват с тези предания са пагубни за Божия народ и мерзост за Божиите очи.

3. Това, че примерно "Новият завет" е включен в библиотеката на някой известен атеист-философ не го прави да "освети" всичките му заблуди. Така и самото предание не е "свято" защото се е позовало на няколко места от книгата на Новия завет, но извън контекст.

Cabral,

Не виждаш ли, че с "доказателства", които се облягат на човешки авторитет говориш само неподкрепени твърдения? Неща като
- "1000 години просъществувашло, значи е ОК"
- "щом е казано от тях, значи е ОК"
- "щом го пише в преданието е ОК"

са меко казано смешни като "доказателство". Дори някой философ да изкарам тук би казал, че това не са доказателства, а голословни твърдения. Доказателствата, Cabral, са нещо повече от подкрепени от човешки авторитет твърдения.

Толкова неща се посочиха като богохулни от преданието, а ти сега питаш кое. Малък ли беше списъка, който се изброи в една от темите? Ти обаче питаш отново "къде са"?
- окултно поклонение на мъртъвци
- неразбиране на Божия съд след смъртта на човека
- неразбиране на Христовата същност
- неразбиране на спасението на човека
- неразбиране на кръщението на човека
- поклонение на икони
- Христос "не бил вечносъществуващ"
- презиране на Писанието и опитване да се промие мозъка на човеците, че думата "черно" означава "бяло"
- ...и много, много, много други

Ти трябва да си човек, който би трябвало да си пример за нас тук според опита, който имаш, но явно се изпълнява Псалм 119:99, тъй като ти си се обучавал повече в преданията, отколкото в Писанията.

Еремия 17:5
Така казва Господ: Проклет да бъде оня човек, Който уповава на човека, И прави плътта своя мишца, И чието сърце се отдалечава от Господа.


Това са страшни и сериозни думи.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Cabral

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 133
Re: Праведни ли са бебетата?
« Reply #24 on: February 08, 2008, 12:00:24 PM »
Quote
Толкова неща се посочиха като богохулни от преданието, а ти сега питаш кое. Малък ли беше списъка, който се изброи в една от темите? Ти обаче питаш отново "къде са"?
- окултно поклонение на мъртъвци
- неразбиране на Божия съд след смъртта на човека
- неразбиране на Христовата същност
- неразбиране на спасението на човека
- неразбиране на кръщението на човека
- поклонение на икони
- презиране на Писанието и опитване да се промие мозъка на човеците, че думата "черно" означава "бяло"
- ...и много, много, много други

Пропускаш, че аз за разлика от другите съм православен, ние тези неща ги разбераме. Ако има неразберане, то е другаде. А за да твърдиш, че твоето е правилно, най-малкота трябва да го кажеш.
Аз мисля, че въпросът с кръщението го изчерпахме, още чакам забраната от Писанието да се кръщават деца, няма и да я дочакам, защото ако имаше такава забрана православните нямаше да ги кръщават. Не че дочаках цитат от колко годишен човек може да се покае.

Затова, за да не са голословни твърденията ти, вземи и отвори нови теми, например: окултно поклонение на мъртъвци - кой го практикува, къде, какво е твоето мнение, пък аз ще ти напиша моето. Или къде в православното учение се говори за презиране на Писанието? Ако намериш ред за това ще ми е изненадата на живота.
 
Или например поклонението на икони- кое го забранява?
 А за неразбирането на същностите на Бога го приемем като виц. Като изключим тези които и в този сайт са посочени като лъжеучения всички приемат именно определението на Св.отци за Иисус Христос за основна догма във вярата си. Отваряш които и да е сайт на евангелисти и четеш. За Същността на Троицата евангелистите приемат папското учение за филиоквето, което води до това, че се молят на бог неописан от Писанията, затова ми е чудно защо слагат Писанието като основно за вярата си. Че в Писанието се говори за православният Бог. Не за католическият и протетантският. Защото в същото това Писание е записано, че Св.Дух от Отца изхожда. Вие се молите на бог при който някакъв особен св.дух изхождал и от сина. Което твърдели немските епископи през 9 в. И защото били немски, Лутер приел това лъжеучение.
Затова да не се разсмиваме с Божията същност.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Праведни ли са бебетата?
« Reply #25 on: February 08, 2008, 12:17:17 PM »
Cabral,

Липсата на изрична забрана за наркотици в Писанието дава ли ти повод да вземеш?

Проблемът е, че това са извинения, които дори въпреки, че са осъдени от Бога в писанието, отново нагло се потъпкват.

За иконите е описано ясно още в закона. За бебетата описахме ясно, че човекът се ражда грешен и е грешен, докато Бог не му отвори очите, за да се покае. Така говори Писанието. Така не говори преданието. И много други такива. Това го повтарям вече за 5-ти път, но ти продължаваш да си чакаш "доказателството", защото Писанието виждам, че не означава много за теб и го приемаш само ако пасва на преданието. За съжаление голяма част от Писанието не пасва.

Откултното поклонение на мъртъвци явно също е нещо, което не се чете от Писанието като забрана. Тези практики са известни от езическо време и са сложени сред практиките на днешните православни, и не само, за да петнят Божието име.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Cabral

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 133
Re: Праведни ли са бебетата?
« Reply #26 on: February 08, 2008, 12:32:43 PM »
Quote
За иконите е описано ясно още в закона. За бебетата описахме ясно, че човекът се ражда грешен и е грешен, докато Бог не му отвори очите, за да се покае. Така говори Писанието.

Не, така не говори Писанието, така говорите вие. Иначе щяхте до цитирате Писанието. А не пасторите. В закона си пише нещо, но Бог е казъл и къде и за кого действа закона. В обетованата земя и за евреите. Така че да оставим иконите на мира. А за децата съм ви цитирал именно Библията и чакам в отговор да ми цитирате забраната в нея.

Сего за съжаление трябва да излизам, До довечера.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Праведни ли са бебетата?
« Reply #27 on: February 08, 2008, 12:42:59 PM »
Виждам, че презираш Писанието, за което говориш. Когато цитирах от Новия завет, казваше, че Новият завет не бил толкова достоверен.

След това ти показах нещата от източника - от Писанията, за да ти покажа, че нещата не са изобщо различни или противоречиви, но и този път виждам, че имате "измъкване".

Относно идолите първо трябва да се разясни какво е идол и това е описано в Закона, който ни показва какво е грехът. Проблемът е, че не законът е лош, а че човекът не може да го изпълни, защото самата му същност/природа/вътрешност/сърце(може би най-точната дума е "сърце") е само зло. Там пише ясно за идолите. После има заповеди да се пазят хората от идоли и тези заповеди продължават и до книгата на Новия завет, където виждаме, че Йоан говори "дечица, пазете себе си от идоли".

За децата ти показах от Писанието ясно как цитатите, които си взел са извън контекст. Върни се обратно и прочети какво съм писал (като напомняне да го кажа - примерно за цитата от Еремия за "младите").

След няколко съобщения няма да има смисъл от дискусия, тъй като Писанието за теб (а и за други т.нар. "православни", с които съм говорил) не е авторитет, защото то ви осъжда и това не ви харесва. Най-лесно е да се отхвърли като "остаряло" (въпреки, че е писано, че е вечно).

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

byFaith

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 231
Re: Праведни ли са бебетата?
« Reply #28 on: February 08, 2008, 13:22:24 PM »
Благодаря за този стих от Псалмите, Тихомир. Утешително слово. Ще го поставя тук да го видят и другите:

Псалом 119:99
По-разумен съм от всичките си учители, Защото се поучавам от Твоите свидетелства.

Има и толкоз много други, които свидетелстват за Божията добрина към нас хората; как ние се смаляваме, а той се увеличава. Тези са писанията, на които трябва да наблегнем--на здравото учение, което може да спаси душите ни--а не на безмислени дискусии, които не раждат назидание. Лъжовна е виртуалната реалност на интернет, защото не виждаме и не можем перфектно и моментално да преценяваме хората, с които общуваме, не можем да ги видим, да ги усетим така пълно, както в една реална ситуация, и лесно се заблуждаваме дори, че вършим добро, ако и да хвърляме перлите си на свинете. Да ни дава Бог мъдрост и дълготърпение и да ни пази от човешки гняв.

Йоан 17:3
А това е вечен живот, да познаят Тебе, единия истинен Бог, и Исуса Христа, Когото си изпратил.

Ние сме го познали, затова нека пребъдваме в Него. Да разчитаме на Него, а не на човеци. Както писа ти:

Еремия 17:5
Така казва Господ: Проклет да бъде оня човек, Който уповава на човека, И прави плътта своя мишца, И чието сърце се отдалечава от Господа.

Божиите мисли не са нашите мисли и Неговите пътеки не са нашите пътеки!

P.S. И ощe едно слово, което дойде на ум:

Езекиил 3:19
Обаче, ако предупредиш беззаконника, но той не се върне от беззаконието си и от беззаконния си път, той ще умре в беззаконието си; а ти си избавил душата си.

Матей 5:11-12
Блажени сте, когато ви хулят и ви гонят, и говорят против вас лъжливо, всякакво зло заради Мене; радвайте се и веселете се, защото голяма е наградата ви на небесата, понеже така гониха пророците, които бяха преди вас.

1 Петрово 4:14
Блажени сте, ако ви опозоряват за Христовото име; защото Духът на славата и на Бога почива на вас [откъм тях се хули, а откъм вас се прославя].
Кой ще възлезе на хълма Господен? И кой ще застане на Неговото свето място?
Оня, който е с чисти ръце и с непорочно сърце, Който не е предал на суета душата си, и не се е клел на лъжа.
Той ще приеме благословение от Господа, И правда от Бога на спасението си. (Псалом 24:3-5)

Cabral

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 133
Re: Праведни ли са бебетата?
« Reply #29 on: February 08, 2008, 16:59:03 PM »
Quote
Относно идолите първо трябва да се разясни какво е идол и това е описано в Закона, който ни показва какво е грехът. Проблемът е, че не законът е лош, а че човекът не може да го изпълни, защото самата му същност/природа/вътрешност/сърце(може би най-точната дума е "сърце") е само зло. Там пише ясно за идолите. После има заповеди да се пазят хората от идоли и тези заповеди продължават и до книгата на Новия завет, където виждаме, че Йоан говори "дечица, пазете себе си от идоли".

И това какво общо има с иконите? Иисус изобразен на икона идол ли е? А на евангелистка брошура? И вземи и разясни какво е идол, може и да разбереш разликата. А за да не презираме Писанията е най добре да не им приписваме наши /пасторски/ мисли, а да цитираме, пасажите в които нещо е забранено.

Проверих и определено нито Еремия, нито нкой друг е казал младите да не се кръщават.

Затова да се придържаме към Писанието.

"Раздавай хлябовете си при гроба на праведните" (Тов. 4:17).

Очевидно говориш за разпространените в евангелистки среди окултно отношение към мъртвите. Викане на духове, зяпане  в стъклени сфери и т.н.

Нашите "мъртви", защото са били кръстени и са се покаяли, както и са изповядвали точното учение на Христовата църква, всъщност не са мъртви. Библейските основания да се молим за тях са:

"Всяка година дъщерите Израилеви ходили да оплакват дъщерята на Иефтая" (Съд.11:39-40).

"Ние ще умрем и ще станем като разляна на земята вода, която не може да се събере; но Бог не желае да погуби душата и се грижи да не отхвърли от Себе Си и отхвърления" (2 Цар 14:14).  "И цялото общество видя, че Аарон умря, и целият Израилев дом оплаква Аарона трийсет дни" (Чис. 20:29).

"И синовете Израилеви оплакваха Моисея в равнините Моавски (при Иордан, близо до Иерихон) трийсет дена. И минаха дните за плач и тъга по Моисея" (Втор. 34:8).

"Взеха костите им и ги погребаха под дъба в Иавис, и постиха седем дена" (1Цар. 31:13).

"Бог е създал човека за нетление и го е направил образ на своето вечно битие" (Прем. Сол. 2:23).

54. А щом това тленно тяло се облече в нетление, и това смъртното тяло се облече в безсмъртие, тогава ще се сбъдне думата написана: "смъртта биде погълната с победа".
55. "Де ти е, смърте, жилото? Де ти е, аде, победата?"
56. Жилото на смъртта е грехът, а силата на греха е законът.1Кор.15

"Ако някой каже дума против Сина Човечески, ще му се прости; но ако някой каже против Духа Светаго, няма да му се прости ни на този, ни на онзи свят" (Мат. 12:32).

"Любовта никога не отпада, а другите дарби, ако са пророчества, ще престанат, ако са езици, ще замлъкнат, ако са знание, ще изчезнат" (Кор. 13:8)

"Господи Вседържителю, Боже Израилев! чуй молитвата на Израилевите умрели и на техните синове..." (Вар. 3:4-5).

"Когато сне петия печат, видях под жертвеника душите на закланите за словото Божие и за свидетелството, що имаха;  и викаха с висок глас, думайки: докога, Владико Светий и Истинний, не ще съдиш и не ще отмъстяваш за нашата кръв на ония, които живеят на земята?  И всекиму от тях се дадоха бели дрехи, и им се каза да починат още малко време, докле се допълни броят на съслужителите и братята им, които ще бъдат убити, както и те" (Откр. 6:9-11).

"Всичко, що поискате в молитва с вяра, ще получите" (Мат. 21:22).

"Голяма сила има усърдната молитва на праведника" (Иаков 5:6).


 "Но Той не е Бог на мъртви, а на живи, защото у Него всички са живи" (Лук. 20:38).


И за да не бъдем проклети:Така казва Господ: Проклет да бъде оня човек, Който уповава на човека, ще помоля отговорите да са придружени от цитати от Писанието.