Author Topic: Исус Христос Бог ли е? Вечен ли е? Глава на Църквата ли е?  (Read 52952 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cabral

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 133

"...... Например в Библията думата „плът” не винаги е антоним на „душа”, а най-често означава просто конкретно живо същество. Оттук следват изразите:  „Аз съм Господ, Бог на всяка плът” (Иер. 32:27); „Всяка плът ще узнае, че Аз съм Господ” (Ис. 49:26); „Ще дохожда всяка плът пред лицето Ми на поклонение” (Ис. 66:23). Но в езика на гръцката философия думата „плът” е имала ясно определени антоними: „дух”, „душа”, „ум”. Без да забележи това различие талантливият православен богослов от средата на IV век Аполинарий се хваща в капана: изразът на апостол Иоан „и Словото стана плът”той възприема като потвърждение, че Христос не е бил с човешка душа… И се оказал еретик."

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Cabral

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 133
Tihomir,
Виждаме, че твърдението за "съвършен по отношение на човешката Си природа" не може да се вмести в думите на Писанието. Затова беше наречен "небесен", защото дойде от небето, а не от мъжка похот и не беше като другите човеци, защото от всички е по-горен.

Todor,
Tihomir, последните ти думи звучат като че "всичките въображения на мислите на сърцето" на Исус са били "само зло цял ден". Знам, че нямаш това предвид, така че става дума просто за разлика в  терминологията. Мисля, че с Cabral  казвате едно и също, така че е безпредметно да спорите за това.

 byFaith
Дотук добре, Тодор, но идва и друг въпрос: ако човешката природата на Исус Христос е била наистина "съвършена" и по този начин различна от грешната природа на падналия, първи Адам, то с това уж човешко естество могъл ли е Той да изкупи греховете на хората?

evangelista196
ИСУС е бил 100 процента човек и 100 процентаБог.А ко той не е бил  с наща природа и плът той неможе да претендира да ни изкъпи и да е съпричастен в изкушенията ни. Исус е вечен и е глава на църквата.

Tihomir,
евангелиста,
Прочети отново мненията по-горе и не бързай с отговора си, защото това, което казваш си го чул от проповедниците, а не от Писанието. Виж внимателно какво съм писал по-горе относно "съвършената човешка природа".

От това до тук разбирам за мнението на Тихомир:
 
Quote
1. Че Иисус е бил с човешка природа, но тази природа не е била "съвършенна".
или
2. че Иисус не е имал въобще човешка природа.

1.Иисус е бил човек, но несъвършен, както всички останали - това се подкрепя и от Byfaith.

Приликата мужду Адам и Иисус е, че и двамата се появили без първородният грях. Разликата, че Адам е бил само човек, сътворен от Бог, а Иисус въплатен в човек Бог. Единият е само с човешка природа, и извършва първородният грях, резултататът от греха е смърта и осъждането на човека. Адам е бил грешен човек. Заради него съществува и Писанието, ако не беше сгрешил, щеше да си живее в рая, нямаше да има нов и стар завет/и като действия Божиии и като Писания/, а пасторите щяха да работят в завода/този в рая/. Христос се въплатява в човешката си природа/тяло и душа/ от Бог Син, чрез Св.Дух в тялото на Дева/Девицата - Исая и Матей/ Мария. Как точно става? Не знам, отците го наричат непостижимо/за човешкият ум/. Приемаме, че Иисус е с човешка природа в една личност с Божията природа. Тъй като божията природа си е съвършенна и без нашето или на Писанието мнение, ние расъждаваме, дали и човешката природа е съвършенна или несъвършенна.

Легалното определене за съвършен човек ни е дадено от Иаков:
"защото ние всинца много грешим. Който не греши с дума, той е съвършен човек, мощен да обуздае и цялото тяло". Иак.3:2

Това определение се покрива от Иисус:
"Кой от вас ще Ме укори за грях?"  /Йоан 8:46/.
"като прие образ на раб и се уподоби на човеци. И по вид се оказа като човек, смири Себе Си, бидейки послушен до смърт и то смърт кръстна" /Филип. 2:5-8/
 "Ангелът й отговори и рече: Дух Светий ще слезе върху ти, и силата на Всевишния ще те осени; затова и Светото, Което ще се роди от тебе, ще се нарече Син Божий."/Лук.1:35/
Или Иисус в човешката си природа е отговарял на определението съвършен човек, дадено ни от Писанието.

Quote
2. Иисус не е могъл да има съвършенна човешка природа, защото е имал само Божествена природа.

Абсурдно твърдение споделяно през хилядолетията от един файтон ереси.
        Бог е весдесъщ, непроменяем, единосъщ с Отца и Духа, неподвижен, вечен, безсмъртен.
        Бог Син е весдесъщ/съществува в, и обхваща всичко/, следователно няма как да слезне от небето. Изразът "слезе от небето" е алегоричен. Защото ако Бог е на небето, дявола ли е на земята?
        Бог е непроменяем, следователно не може да се промени и от дух или безплътност и да стане материалено тяло.
        Бог Син е единороден/единосъщ/ с Отца и Св.Дух, промянята на същността му би променила и Св.Троица или би променила Бог, а бог е непроменяем.
         Бог е неподвижен. Действието му е плод на волята, а не на същността му. Ако появата на света и живота бяха действия на същноста му, и те щяха да са единосъщи с Бог или и те щяха да са богове.
         Бог е вечен, а Иисус/в човешката си природа/ умира на кръста, и възкръсва след 3 дни. Вечен значи съществуваш вечно, без прекъсване, отпреди появата на времето и материята, да след тяхното изчезване. Не съществува вечност без три дни.
         Бог е безсмъртен, следователно не е могъл да умре на кръста.

         Затова, като искате да проверите нещо, си го казвате ясно и точно за себе си. След това започвате да разглеждате това свое тълкуване през Писанието. например:
         "слезе от небето" - Бог ли слезе от небето? За да слезе от небето на земята, значи живее на небето, а не на земята. Но къде на небето живее Безплътния, Весдесущия? Ако е на някое от небесата значи има определен размер. А има ли Богът размер? Ако Синът е слъзнъл, а Отец е горе, те едно ли са? А ако и Отец е слезнъл с него, защо Иисус твърди, че е на небесата. Бог лъже ли? И т.н.

         Затова, който не е съгласен с определението на Вселенският събор, да не говори с недомлъвки, а да каже с какво точно не е съгласен. За да проверим той ли е прав или съборът.


pironka

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 157
Лука 9:35 И дойде из облака глас който каза: Този е Моят Син, Избраник Мой; Него слушайте.

Марка 9:7 И яви се облак и ги засени; и глас дойде из облака, който каза: Този е Моят възлюблен Син; Него слушайте.

Матея 17:5 А когато той още говореше, ето, светъл облак ги засени; и ето из облака глас, който каза: Този е Моят възлюбен Син, в Когото е Моето благоволение, Него слушайте.

Не виждам никъде споменат вселенския събор,  древни отци, светци и т.н.
 
А ето какво казва Този който трябва да слушаме:


Иоана 8:25 Те, прочее, Му рекоха: Ти кой си? Исус им каза: Преди всичко, Аз съм именно това, което ви казвам.


Иоана 8:58 Исус им рече: Истина, истина ви казвам, преди да се е родил Авраам, Аз съм.

Иоана 17:5 И сега прослави Ме, Отче, у Себе Си със славата, която имах у Тебе преди създанието на света.

Иоана 8:42 Исус им рече: Ако беше Бог вашият Отец, то вие щяхте да Ме любите, защото Аз от Бога съм излязъл и дошъл; понеже Аз не съм дошъл от Себе Си, но Той Ме прати.

Неподвижен Бог?
2 Летописи 16:9 Защото очите на Господа се обръщат {Еврейски: Тичат.}* насам-натам през целия свят, за да се показва Той мощен в помощ на ония, чиито сърца са съвършено разположени към Него.

Битие 1:27 И Бог създаде човека по Своя образ; по Божия образ го създаде; мъж и жена ги създаде.

Щом ние се движим, а сме създадени по Негов образ и подобие, значи Бог не е неподвижен.

Cabral

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 133
Пиронке, скъпа,
        Първият събор е подробно описан в Деяния. По същият начин са правени и други събори, някой поради особената си важност и представителност, са наречени Вселенски, защото на тях са присъствали представители на всички епископии и са давани тълкувания на Писанието от особена важност за вярата. Така че  институтът на съборите е установен свише, и трябва да гледаме много сериозно на него. Още повече, че на такива събори е определено кое да влезе в Светото Писание и кое не.

Относно догматът за Едната личност в две природе на Христос:

Ние изповядваме/вярваме в/един и същият Син, Господ наш Иисус Христос, съвършен по отношение на Божествената Си природа и съвършен по отношение на човешката Си природа, истински Бог и истински човек, с разумна душа и тяло, единосъщен на Отца по Божествена природа и единосъщен нам по човешка природа, във всичко подобен на нас, освен в греха, роден преди всички векове от Отца по Божествена природа, а в последните дни, заради нас и заради нашето спасение, (роден) от Дева Мария Богородица по човешка природа, един и същият Христос, Син, Господ, Единороден, познаван в две естества неслитно, неизменно, неразделно и неразлъчно, не на две лица разсичан или разделян, но един и същият Син и Единороден, Бог Слово, Господ Иисус Христос."

Човешката природа на тази една личност е със следните характеристики:

Истински човек, с разумна душа и тяло:

Quote
Ето, ти ще заченеш в утробата, ще родиш Син и ще Го наречеш с името Иисус" (Лук. 1:31).

"Велика е тайната на благочестието - Бог се яви в плът" (1Тим. 3:16; Йоан. 3:13, 10:36:).

"Всеки, който не изповядва, че в плът е допъл Иисус Христос, не е от Бога" (1Йоан. 4:3).

Той "не от ангели приема естество, а от потомството на Авраама приема. Затова длъжен бе да прилича по всичко на братята" (Евр. 2:16-17).

Тогава им казва Иисус: душата Ми е прескръбна до смърт; останете тук и бъдете будни с Мене.
И като се поотдалечи, падна на лицето Си, молеше се и думаше: Отче Мой, ако е възможно, нека Ме отмине тая чаша, обаче не както Аз искам, а както Ти. (Мат.26:38-39)

или мислиш, че не мога сега помоли Своя Отец, и Той ще ми представи повече от дванайсет легиона Ангели?
Но как ще се сбъднат Писанията, че тъй трябва да бъде?(Мат.26:53-54)

А когато Иисус вкуси от оцета, рече: свърши се! И като наведе глава, предаде дух.(Йоан 19:30)

Естествено, не може да се очаква, че в случая е говорила Божествената природа или Бог Син. Той с Отца е едно, единороден. Едва ли, след като е едно с Отец и единороден с него, ще има нужда да го моли за нещо, а особено да го отмине отсъденото Му. Защото Отец действа чрез Сина:

Quote
Всичко чрез Него стана, и без Него не стана нито едно от онова, което е станало. Йоан 1:3

Излиза, че ако това са думи на Бог Син, Той сам себе си моли.
Да не говорим, че умира на кръста. Защо трябва да вярваме в смъртен Бог. Ако умре преди нас? Бог е безсмъртен. Безсмъртен значи, че е вечно жив, непознаващ смърта. Безспорно е, че именно човешката природа, с душа и тяло, е умряла на кръста.

2.единосъщен нам по човешка природа, във всичко подобен на нас, освен в греха

Това го изяснихме вече.

а в последните дни, заради нас и заради нашето спасение, (роден) от Дева Мария Богородица по човешка природа[/

"
Quote
И Словото стана плът, и живя между нас, пълно с благодат и истина; и ние видяхме славата Му, слава като на Единороден от Отца" (Йоан. 1:14).

"Когато се изпълни времето, Бог изпрати Своя Син (Единороден), Който се роди от жена и се подчини на закона" (Гал. 4:4).

Ето, ти ще заченеш в утробата, ще родиш Син и ще Го наречеш с името Иисус" (Лук. 1:31).

"Велика е тайната на благочестието - Бог се яви в плът" (1Тим. 3:16; Йоан. 3:13, 10:36:).

"Всеки, който не изповядва, че в плът е допъл Иисус Христос, не е от Бога" (1Йоан. 4:3).

Божествената природа е следната:

Истински Бог:

"
Quote
Той е истински Бог и живот вечен" (1Йоан. 5:20).

"Наричаше Бога Свой Отец, като правеше Себе Си равен Богу" (Йоан 5:26).

 "Господ мой и Бог мой" (Йоан. 20:28).


единосъщен на Отца по Божествена природа:

 
Quote
"Аз и Отец - едно сме" (Йоан 10:30).

"Както Отец възкресява мъртви и оживотворява, тъй и Синът оживотворява които иска" (Йоан 5:18).

"Както Отец има живот в Себе Си, тъй даде и на Сина да има живот в Себе Си" (Йоан 5:21).

"Бог толкоз обикна света, че отдаде Своя Единороден Син, та всякой, който вярва в Него, да не погине, а да има живот вечен" (Йоан. 3:16).

Роден преди всички векове от Отца по Божествена природа:

Quote
"Аз помазах Моя Цар над Сион, Моята света планина; ще възвестя определението: Господ Ми каза: Син Мой си Ти; Аз днес Те родих" [според превода на 70-те: "Аз съм поставен от Него Цар над Сион, Неговата света планина, да възвестя повелята Господня: Господ Ми каза: Син Мой си Ти, Аз днес Те родих"] (Пс. 2:6-7; цитиран от ап. Павел в Евр. 1:5; 5:5).

"Рече Господ Господу моему: ...из утроба преди денница като роса е Твоето рождение"  (Пс. 109:1-3).

"В начало беше Словото, и Словото беше у Бога, и Бог беше Словото" (Йоан. 1:1).

"И сега прослави Ме Ти, Отче, у Тебе Самия със славата, що имах у Тебе преди свят да бъде" (Йоан 17:5).


Две природи неслитно, неизменно, неразделно и неразлъчно, не на две лица разсичан или разделян Богочовек и Господ Бог наш Иисус Христос:
Quote
"Никой не е възлязъл на небето, освен слезлият от небето Син Човешки, Който пребъдва на небето" (Йоан 3:13).

"Иисус Христос, Който бидейки в образ Божи не счете за похищение да бъде равен Богу, но понизи Себе Си, като прие образ на раб и се уподоби на човеци. И по вид се оказа като човек, смири Себе Си, бидейки послушен до смърт и то смърт кръстна" (Филип. 2:5-8:).

"Техни са и отците, от тях е и Христос по плът, Който е над всички Бог, благословен до-веки" (Рим. 9:5).

"Отсега Син Човечески ще седне отдясно на Божията сила" (Лук. 22:69).


А където на Бога са приписани антропоморфни качества/мишци, очи, крака, лице и т.н./ е написано иносказателно.
 
Ние не сме създадени по телесен образ и подобие Божие.

        Бог е сътворил човек от материя и дух. От земя та направил тялото му, а разумна и мислеща душа му дал по Свое вдъхновение. Душата създал заедно с тялото, а "по свой образ" показва на способностите и свободата на ума, а по "свое подобие" означава, че човек трябва да уподобява Бога, доколкото е възможно:

Quote
"Рече Бог да сътворим човека по наш образ и по наше подобие" (Бит. 1:26-27).

"Ще се върне плътта в земята, каквато си е била; а духът ще се върне при Бога, Който го е дал" (Екл. 12:7).

"Бог е създал човека за нетление и го е направил образ на своето вечно битие, ала по завист от дявола влезе в този свят смъртта" (Прем. Сол. 2:23-24; 25:27)

"Бъдете съвършени, както е съвършен небесният ваш Отец" (Мат. 5:48).

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Cabral,

Върни се отново в началото на темата преди да пишеш твърдения като
Quote
Това го изяснихме вече.

Тъй като не само не е изяснено, но е даже отхвърлено. Пропускаш сякаш цели постинги.

Разбрахме вече, че според преданието човекът е добър, Христос имал съвършена човешка природа, че Мария останала девствена докрая, че бебетата ставали праведни като ги кръстят в невръстна възраст.

Също беше цитирано (не пиша "разбрахме", тъй като явно това или не искаш да го разбереш или не го разбираш) от Писанията ясно, че това, което казват човешките предания не е вярно.

Според Писанието човекът НЕ Е ДОБЪР и не само, че е грешен, но и от СЪРЦЕТО МУ произлизат злините. Не само произлизат, ами то (сърцето) е много болно и измамливо. Това е в ЧОВЕШКАТА ПРИРОДА. Христос я нямаше.

Според Писанието човеците се раждат в грях и се зачеват в грях и само ако някой се покае и призове името Господно ще се спаси, защото помислите на човешкото сърце са зло още от младините му.

Според Писанието Христос вършеше това, което казва Отец и което беше видял от Отец, но според вашето предание Христос се бил объркал на няколко места, като казал, че "не съм пратен до други освен до Израилевите".

Виждам, че заради преданието осуетявате Божията воля и не само вие не влизате в Царството (както сам изповяда), но и на другите пречите да влязат. Добре е пророкувал за вас Исая като е казал:
Понеже тия люде се приближават |при Мене| с устата си, И Ме почитат с устните си, Но са отстранили сърцето си далеч от Мене, И благоволението им към Мене е По човешки поучения изучени папагалски,

Тъй като виждам, че колкото и да се пише с доказателства от Писанието Cabral продължава да твърди, че било ясно и продължава с човешките предания. Затова темата се заключва, тъй като трябва да се повтарят всички неща отначало..
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?