Очевидно неразбирането идва от мнението, че след като догматът за Иисус Христос е формулиран от Светите отци, те са черпили информация от вестниците, а не от Библията. Формулировката "съвършен човек" е библейска. От там е и съвършенната човешка природа на Иисус. Използва се за да се подчертае единството на личноста - една личност в две природи - Божествена и човешка - Някой употребяват и Съвършен Бог и съвършен човек, но Бог е съвършен по същност, а и така някой са могли да решат, че че се говори за две различни личности, а не за една. Определенията за Иисус Христос са дадени именно в борбата с монофизитите, които твърдели, че Иисус е само Бог.
А защо Иисус е съвършен човек, следователно човешката му същност е съвършенна? Ами защото е Свето, пълен с благодат, смирен и послушен до смърт/смирението е най-важното блаженство/.Защото е кротък и смирен, а не горделив/например до толкова, че сам да си тълкува сам писанията, човека имам предвид, не Бога/. Защото Богът в него учи, че грехът е смърт, а човекът Христос възкръсна, и най вече, защото Богът попита, кой ще укори Човека в грях? А тъй като Бог е безгрешен, се е оказало, че и човешката същност на Христос е безгрешна.
И защото "съвършен човек" е този, който "не греши с дума", а Синът Човешкий не е грешал нито с дума, нито с друго, Свети отци решили да Го определят в догмата, като "безгрешен човек". Даже не са и решавали специално, за тях то е било така ясно, както че светът съществува. Написали това което са знаели в сърцата си, това което Св.Дух е вложил там. Те действали със Светия Дух, не трябвало да проверяват внушенията Му с Писанието. Все пак те са определили кое да е в Писанието и кое не.
35. Ангелът й отговори и рече: Дух Светий ще слезе върху ти, и силата на Всевишния ще те осени; затова и Светото, Което ще се роди от тебе, ще се нарече Син Божий.Лук.1
"И Словото стана плът, и живя между нас, пълно с благодат и истина; и ние видяхме славата Му, слава като на Единороден от Отца" .Йоан. 1:14
"Велика е тайната на благочестието - Бог се яви в плът" /1Тим. 3:16; Йоан. 3:13, 10:36:/.
като прие образ на раб и се уподоби на човеци. И по вид се оказа като човек, смири Себе Си, бидейки послушен до смърт и то смърт кръстна" /Филип. 2:5-8/
"Дойдете при Мене всички отрудени и обременени, и Аз ще ви успокоя; вземете Моето иго върху си и се поучете от Мене, понеже съм кротък и смирен по сърце, и ще намерите покой за душите си; защото игото Ми е благо, и бремето Ми е леко" /Мат. 11:29-30/.
Защото платката, що дава грехът, е смърт, а дарът Божий е живот вечен в Христа Иисуса, нашия Господ" /Рим. 6:22-23/.
"Кой от вас ще Ме укори за грях?" /Йоан 8:46/.
2. защото ние всинца много грешим. Който не греши с дума, той е съвършен човек, мощен да обуздае и цялото тяло. Иак.3