евангелиста,
Къде я видя тази разлика в характерите? Единият да не е по-буен от другите? Къде са тези "други места в словото", където се казва, че "С. Дух е най чуствителен от тримата"?
Cabral,
С две изречения от преданието няма как да ни заплениш с него, защото извадихме няколко други пасажа, които бяха доста далеч от Писанията. А пасажите, които са доста далеч от Писанията във вашето предание са много. Ние засегнахме само няколко. Самото твърдение, за "дева Мария" в едно друго мнение беше достатъчно да се покаже колко наизуст са писани нещата.
Има неща в това, което си писал от преданието, които също не ги виждаме в Писанието като например:
- "съвършен по отношение на човешката Си природа" - каква е човешката природа според Писанието и как може да е "съвършен по отношение на човешката Си природа". Ето какво казва Писанието за човешката природа:
Gen 6:5 И ГОСПОД видя, че се умножаваше злината на човека по земята и че всичките въображения на мислите на сърцето му бяха само зло цял ден.
Сърцето е измамно повече от всичко и е безсилно; кой може да го познае?
(Йеремия 17:9)
За Христос се свидетелстваше:
John 2:24 Но Иисус не им се доверяваше, защото познаваше всичките хора John 2:25 и защото Той нямаше нужда да Му свидетелства някой за човека, понеже Сам знаеше какво има в човека.
Виждаме, че твърдението за "съвършен по отношение на човешката Си природа" не може да се вмести в думите на Писанието. Затова беше наречен "небесен", защото дойде от небето, а не от мъжка похот и не беше като другите човеци, защото от всички е по-горен.
Затова твърдя, че голяма част от преданията са човешки умувания, защото не са в синхрон с Писанието.
Забелязвам, че когато някой тръгне да изследва нещо, тогава Cabral не одобрява това, защото според него не трябва много да мислиш, а да се облягаш на човешки авторитети, сиреч тълкуванията на преданията, които, както за пореден път виждаме, са писали неща, които не подобават на Божиите здрави думи.
Не може така. Бог ни е дал заповед, за да не се отдалечаваме от тази книга на закона, а да размишляваме над нея ден и нощ, а не над преданията. Ако имаше заповед за преданията, тогава нямаше да кажа това. Човек ли да слушам или да се покоря на Божията заповед?