Напротив! Бог се радва, че неговите деца му отдават почит с всичко!
Няма как да отдаваш почит на Бога с неща, които Бог мрази. А Бог мрази идолопоклонството и себеиздигането. Няма как
да празнуваш себе си и с това да почиташ Бога, а рождения ден е точно това - празнуване на себе си. Исус учи, че Неговите ученици трябва
да се отрекат от себе си, не да празнуват/величаят себе си.
Така, че проблема не е дали да се празнува, а как се празнува.
Както и да празнуваш идолопоклонството - то си остава идолопоклонство. Чисто и нечисто ако се смесят всичкото става нечисто.
Ако не сте били на такъв празник в които Бог е издигнат, то разбирам вашите опасания.
Бог може да бъде издигнат
само чрез Неговите празници. Ако хората си измислят техни празници, дори да ги приписват че са за Бога, те попадат под думите на Исус:
Mарк 7:7 Обаче напразно Ме почитат, като преподават за поучения човешки заповеди".Ето защо твоята теория, че с всяко нещо можеш да почиташ Бога е опровергана. Всякакви неща основани на човешки заповеди и измислици водят, до НАПРАЗНО и суетно "почитане".
Когато Моисей беше на планината да приеме заповедите, народа поиска да му се направи идол, на когото да е покланя. Тогава те направиха златно теле, и Аарон заяви:
Изх. 32:5 И като видя това, Аарон издигна олтар пред него; и Аарон прогласи, казвайки: Утре ще бъде празник Господу.Аарон направи
точно това, което ти учиш. Слага се един идол, хората се събират да го празнуват този идол, но всичко се обявява, че се прави "за Господа". Това е твоето учение. Идолопоклонството да се обяви за почитане на Господа. Само че Бог не се впечатли от това, че бяха обявили празнуването на телето, като почит на Господа, гнева му пламна против тях и мнозина паднаха мъртви, когато се завърна Моисей.
Добре, че ти си тука, брат. Да ме корегираш и да корегираш всички други.
Добре, че си ти тука, да го забележиш. И докато сме на тема коригиране, пише се корИгираш, не корЕгираш.
И още нещо, когато ти беше показано недвусмислено, че говориш лъжа и глупости твърдейки, че Исус бил получил подаръци за рождения си ден,
къде е твоето покаяние? Къде беше да кажеш - сбърках, убягнали са ми детайлите? Нищо подобно,
игнорираш и продължаваш да твърдиш глупости. след това имаш арогантността да твърдиш, че аз съм игнорирал това, което пишеш.
Относно празниците:
1) не са 7, а са 9. 7 са записани в Левит 23. Тези 7 + щабат + пурим.
7 са "важните празници".
2) Примерно "празници за жетвата", са обичай на много народи. Ако се поразровиш може да видиш и прилика в другите празници.
Жертво-приношения с празници също има и в други народи (преди времето на Израел), но това не дисквалифицира "денят на умилостивението".
Шабат не е празник, той е ден за почивка. Пурим беше празник заповядан от царица Естир, и той няма библейска и духовна тежест, нито е част от Закона и Завета.
Ето вече имаш два примера... Но ако продължаваш да игнорираш 90% от написаното от мен, то няма как да стигнеш до друг извод освен, че вярвам в "евангелието на хуманизма".
Ето, че вече не остана нито един валиден пример. А аз се налага да отговарям на всичките ти дивотии, което се вижда и по-горе, а и във всички теми, че ти отговарям внимателно, прилежно и изчерпателно.
Ти си този, който игнорира всичко, което ти се дава като аргумент и продължаваш папагалски да си знаеш своето, като кон с капаци.
Виж ако наистина игнорирах 90% от това, което казваш, тогава можеше и да не забележа, че си ученик на евангелието на хуманизма. Горе долу 10% от нещата които пишеш, имат нещо общо с учението на Библията.
Най-важния аргумент по темата дори още не сме го споменали. Самия факт, че
Бог е направил напълно неизвестен деня на раждането на Исус -
говори повече от достатъчно какво е отношението на Бога към рождените дни. Никой от апостолите не се е заинтересовал да напише точния ден на раждането на Исус, никой от тях не е имал такова мислене, нито подобно отношение. Нещо повече, като се има предвид, че Писанието е вдъхновено от Бога, то явно за самия Свят Дух,
точния ден на раждането на Исус, няма абсолютно никакво значение, нито за самия Исус, нито за учениците Му, нито за вярата на последователите Му.
Святия Дух е Духът на живота, Духът на Истината - но
за да ходим в истината и живота очевидно на нас не ни трябва дори рождения ден на Божия Син, колко по-малко ни трябват нашите собствени рождени дни. Ето защо ако
точната дата на раждането на Исус (
може би най-важното раждане в историята на човечеството)
остава в неизвестност и забвение, и то по Божията воля, то колко по-малко значение имат човешките рождени дни.
И ако Бог е избрал да не се празнува рождения ден на Сина Му, то какво ще е отношението на Бога към онея които възвеличават себе си повече от Христос, като празнуват своите дни, ако и Бог да не е дал такава почит дори са Своя Син?Ето
върху това трябва да разсъдим, а не върху заблужденията на евангелието на хуманизма.