Самото ти твърдение, че ако били различни едното и другото щяло да бъде описано в 14-та глава е голо твърдение. Описват се различни случаи на кръщения и също и Павел се описва там и има говорене на език, който съпътства това. Това твоето са само догадки, базирани на това, че нещо не го пише и отхвърляйки това, което го пише. Виждам, че като не можеш да докажеш, че (според теб) "това не винаги е така", тогава казваш, че "било само за тогава". И това е пак на базата на нищо.
Това ли са моите догадки:
Защото ние всички, било юдеи или гърци, било роби или свободни, се кръстихме в един Дух да съставляваме едно тяло, и всички от един Дух се напоихме...
...всички говорят ли езици? всички тълкуват ли?...Желал бих всички вие да говорите езици, а повече да пророкувате...Напротив, ясно пише от апостола това, което е искал да каже, а твоите тълкувания са на базата на нищото, че искал да каже едното било "моментно проговаряне", което изчезнало, а другото "постоянно проговаряне" и тук говорел за "постоянното"! И твоето тълкувание било "по-ясно" написано от това, което четем директно от Павел?!? :))
Къде "спира" това действие? Къде виждаш записано това, че това е "белег за АПОСТОЛИТЕ".
"Действието" е постоянно и не е спряло и до днес - кръщението в Духа! Но апостол Павел казва директно, че не всички кръстени в Духа говорят езици, което аналогично ти показва, че проговарянето на езици не е задължителна практика при кръщението в Духа!
Трябва да се опитам да го кажа и на обратно вече ! :))
То там пише, че "всички НИЕ", а "ние" не означава всички вярващи, а всички, които са описани в контекста на пасажа, където се говори точно за хора, които са кръстени в Духа. Симон, магьосникът, примерно не е от "ние". Нито бяха тези, върху които Петър полагаше ръце за да приемат Духа.
Аха, значи там пише само за тези от коринтското събрание и то само за кръстените в Духа. Разбрах та сега! :))
Ама и за тези, дето Петър им полагаше ръце, и за тях ли не се отнася? За тях Петър отделно трябва да е писал някъде! :)
Къде пише, че те са проговорили език при кръщението си в Духа, но после им се е отнело това проявление и затова апостола сега желае пак всички да проговорят непознати езици?
Пише го.
Аз това не съм го чел - я ми покажи къде е точно, че "моментното им проговаряне" се отнело и после апостола би искал пак да проговорят на езици, само че като дарба вече!?!
Ами аз съм виждал как Божии мъже с вяра са разтваряли морето. За да минат по сухо е добре и да се повдигне дъното, тъй като обикновено дъното рязко тръгва стръмно надолу и хората трудно биха преминали.
Не виждам проблем и с планината, която е не по-грандиозно чудо от това с морето.
Ама, аз не те питам кое чудо е по-грандиозно - с морето или планината? Питам те, познаваш ли някой, който е преместил някоя планина с вярата си? Иначе и аз не виждам проблем за Бог да направи каквото иска!
Не знам за забавление ли имаш участието си във форума, но от самото начало на участието ти виждам подобно арогантно отношение от теб.
Ако изглежда участието ми тук като забавление, основната заслуга за това имаш ти, защото ме караш да дискутирам специфично, в хармония с колоритните ти тълкувания! :))