1. "в началото езиците" -- това означава, че има някакъв КРАЙ. Искам да покажеш на всички четящи къде е НАЧАЛОТО, после къде е този КРАЙ и какво можем да очакваме "след края". Всички тези неща ги очакваме като доказателство от Словото.
Още, никъде апостола не казва, че е задължително кръщението да е съпътствано с език! Дори напротив, в последствие обяснява, че не всички кръстени в Духа говорят на езици! Ако дарбата "говорене на езици" е различна от моментно проговаряне при кръщение, сигурен съм, че апостола щеше да обясни това доста по-подробно, защото засяга тези езици в една цяла 14 глава и дава наставления за тях, заради объркванията, които са се получили при коринтяните! Не би оставил така лесно да се обясняват ясните му думи, че не всички говорят езици с "тълкуванието" за разлика в дарбата и моментно проговаряне!
Желал бих всички вие да говорите езици, а повече да пророкувате
Разбра ли кой е този "край" сега! Май на теб ти е трудно да разбираш, а не че аз не ти отговарям!
Аз чета записани случаи на кръщение. Във всичките записани случаи имаме говорене на езици. Ако трябваше да стане ясно, че не винаги е така, щеше да е записано ясно. Сега имаме примерите от Словото и щом нямаме други примери, не можем да разсъждаваме повече от това. Ти не можеш да посочиш нито един пасаж, където пише ясно, че езиците не са задължителни. Аз мога да ти посоча няколко пасажа, където се описва кръщение и се вижда, че присъстват.
В 14-та глава не пише за езиците при кръщение, а за дарбата. На едно място Watchman беше писал за разликата (и в гръцкия текст) между
дар и
дарба. Ти много смесваш нещата.
Самото ти твърдение, че ако били различни едното и другото щяло да бъде описано в 14-та глава е
голо твърдение. Описват се различни случаи на кръщения и също и Павел се описва там и има говорене на език, който съпътства това. Това твоето са само догадки, базирани на това, че
нещо не го пише и отхвърляйки това,
което го пише. Виждам, че като не можеш да докажеш, че (според теб) "това не винаги е така", тогава казваш, че "било само за тогава". И това е пак на базата на
нищо.
2. "еднаквостта на Божието действие" -- пак в началото -- искам да ми покажеш къде започва да става "по-различно" Божието действие и къде е краят на тази "еднаквост", че да започне разликата.
Аз също писах ясно, че в началото езиците са били необходим белег за апостолите, с който да идентефицират еднаквоста на Божието действие и върху самаряни и езичници.
Къде "спира" това действие? Къде виждаш записано това, че това е "белег за АПОСТОЛИТЕ". Аз виждам, че и Симон магьосника разбираше, че хората бяха кръстени в Духа, не само апостолите. Той как го правеше?
3. "Макар, че не всички случаи, както пишеш са представени кръщение , съпътсътвано с проговарянена езици!" -- посочи примерите, където ясно пише, че няма проговаряне на езици, т.е. нещо като "видяхме, че човекът беше кръстен, но не проговори на език", но го разбрахме така "някак си отвътре ни дойде разбирането, че е кръстен".
Защото ние всички, било юдеи или гърци, било роби или свободни, се кръстихме в един Дух да съставляваме едно тяло, и всички от един Дух се напоихме...
...всички говорят ли езици? всички тълкуват ли?...Желал бих всички вие да говорите езици, а повече да пророкувате...
То там пише, че "всички НИЕ", а "ние" не означава всички вярващи, а всички, които са описани в контекста на пасажа, където се говори точно за хора, които са кръстени в Духа. Симон, магьосникът, примерно не е от "ние". Нито бяха тези, върху които Петър полагаше ръце за да приемат Духа.
Не знам тези неща
изобщо прочете ли ги по-горе. Вече за втори път го пиша това.
Къде пише, че те са проговорили език при кръщението си в Духа, но после им се е отнело това проявление и затова апостола сега желае пак всички да проговорят непознати езици?
Пише го.
Имаме всички описани случаи на кръщение да са съпътствани с говорене на езици. На друго място четем за
дарбата говорене на език, която я нямат всички.
А сега ти ми отговори на въпросите, за да не казваш после, че пиша едно и също!
Познаваш ли някой, който да е преместил някоя планина с вярата си?
Ами аз съм виждал как Божии мъже с вяра са разтваряли морето. За да минат по сухо е добре и да се повдигне дъното, тъй като обикновено дъното рязко тръгва стръмно надолу и хората трудно биха преминали.
Не виждам проблем и с планината, която е не по-грандиозно чудо от това с морето.
Да разнообразя малко въпросите си, за да не става скучно :
Ти при кръщението си с Духа проговори ли непознат език?
Ако да, тогава тоя език човешки ли е или не знаеш какъв е точно?
Не знам за забавление ли имаш участието си във форума, но от самото начало на участието ти виждам подобно арогантно отношение от теб.
small axe,
Да прочете
отново мястото, където съм писал на Valipeti да прочете вече 2-ри път.