Здравейте, отново,
благодаря ви за въпросите, менията и желанието да намерим истината.
Старал съм се да отговарям на аргументите ви със стихове, с това което съм научил от Словото и със свидетелства от моя живот.
Ако въпреки това тези неща ви изглеждат човешки, не мога да направя нищо повече.
Изправих се срещу вас, и вие това прекрасно го разбирате, не защото съм срещу покаянието.
Фразата, която коментираме въобще не е насочена срещу покаянието и по посока любов към греха. Тази фраза е насочена срещу лъжеучението, че спасението е чрез дела. Може да сте запознати с това лъжеучение, а може и да го изповядвате. Вие знаете.
Иначе дускусията за любовта и обичта и разликите между тях ми беше полезна, макар и да не ми направихте впечатление в исканата от вас посока.
Тихо, за осветяването ти на разговора между Исус и Петър, не бях се замислял преди това. Петър или не е разбирал разликите между агапе и филео, каквото разбиране вие сте достигнали, или в случая беше възможна тази взаимозаменяемост, без да се получи неразбирателство между Исус и Петър, както се получава между нас.
Забелязах, че Исус на третия път се обръща към Петър и Той с филео. А това е кулминацията. Защо така? Можем да помислим заедно.
За "рожбите ехиднини"- Йоан никога не каза това към народа, който идваше за покаяние. Каза го, а и Исус също- към религиозните лицемери, защото ги познаваше добре. Те идваха да изпълнят един ритуал, за да може добре да се представят пред народа. Може би "изборите" наближаваха- не знам :)
Уочмен, приемам това, което ми казваш. Стремя се да изпитвам себе си. Нека Бог се прослави, а аз като човек да бъда обявен за лъжлив.
На гатанката ти мога да отговоря така:
Римл. 5: 10
"Защото, ако бяхме примирени с Бога, чрез смъртта на Неговия Син,
когато бяхме неприятели, колко повече сега, като сме примирени, ще се избавим чрез Неговия живот."
Ти продължаваш да не разбираш разликата между филео и агапе. Ама айде сега ми обясни как след като според Йоан 3:16 света е възлюбен/агапе от Бог пак в Йоан 14:21 се казва, че Бог тепърва ще възлюби/агапе някои от хората и то с поставени конкретни условия за това:
Йоан 14:21 Който има Моите заповеди и ги пази, той Ме люби; а който Ме люби ще бъде възлюбен от Отца Ми, и Аз ще го възлюбя, и ще явя Себе Си нему.
Нали Бог възлюби света, как така според този пасаж тепърва предстои да възлюби само някои, а именно онези, които ще пазят заповедите на Сина Му?
Бог възлюби света и даде Своя Син, за да не погине нито един, който вярва в Него, но да има вечен живот.
Любовта към света е налице, но какво общо има това с теб, самия?
Има, ако повярваш. А истинската вяра е следвана от покаяние, от послушание, от покорство, от добри дела, от страх към Бога, като към могъщ Цар, и от любов към Бога- като към любим Татко.
Исус казва, че истинските ученици Го обичат, и това се познава съвсем практично. Тук няма патетика, няма поезия. Ако Го обичам (т. е. любя)- ще пазя заповедите Му.
Обещанието за Светия Дух, което е в контекста на 14 глава е за учениците, то не е за света. Бог се обещава, че ще живее в своите ученици.
Едно е, че светът е възлюбен. Но това не би имало отношение към теб, ако Исус не те възлюби лично.
Тук Исус ни уверява, че ако пазим всичко, което ни е учил и заповядал, то значи че Го любим. Щом Го любим, със сигурност имаме любовта на Отец- страшния Бог на стария завет, защото Той люби всички, които любят Неговия скъп и любим Син. Сега Го познаваме вече като нашия Татко. Толкова сме близо до Него. И това е, защото сме възлюбени, поради Исус.
И навръх всичко това, Сам Исус ни се обещава, че ще ни възлюби. И това не са само приказки. Ще познаем, че ни е възлюбил, защото Той ще ни се покаже. Ще имаме такава близка връзка, каквато никой човек от света няма. Това ще е нещо специално. Ще имаме Неговия Дух винаги вътре в нас. Той ще бъде в нас през всичките дни, чак до свършека. И нищо нито в този свят, нито в ангелския, нито смъртта или живота, могат да нарушат, счупят, забият клин или опорочат тази връзка.
Обещание за лична връзка с Отец и с Неговия Син, сега, постоянно и завинаги.
За това е тази разлика между "възлюби" и "ще го възлюбя".
Влади, ако носиш кръста си сам, знаеш ли към какво ще се промениш? Ще станеш един фарисей, който все гледа да е едни гърди напред от другите в своята фалшива святост. Ще се оплакваш постоянно от горката си участ, че не си свободен да имаш живота на блудния син. Тайно ще завиждаш, че не може да грешиш на воля, като грешниците, на които не им се налага да си изграждат фалшив образ на святост.
Но ако носиш кръста, на който си съразпънат заедно с Христос. Тогава няма как да се скриеш от Него, какво представляваш. Ще трябва да Му се покажеш такъв какъвто си. Такъв какъвто даже и жена ти не те познава.
Тогава Той ще те промени, и теб, и мен- така че да заприличаме на Него.
Той ме възлюби, как мога да остана същия??? :)