Понеже въпроси, касаеши така нареченото "Движение на вярата" изникват често, си бях поставил за цел да напиша кратко, но съвсем ясно изобличение на всяка от докртрините му, но засега съм приключил само темата за позитивната изповед. За да не заспамвам форума, пускам само линк. Който би проявил интерес, може да прочете.
http://www.pravednost.hit.bg/izpoved.html
Относно "движение на вяра" сме писали
тук.
Иначе ти си споменал в статията за "трета вълна". Ако си изследвал внимателно, ще видиш, че сатанистката религия New Age има точно това име - "трета вълна", както и "нова вълна". Друго име е "хуманизъм".
Що се отнася до това дали все пак Джоел Остин например дали не е добър като човек, трябва да разделеме нещата. Аз познавам много добри хора. Познавам дори един много свестен като личност хомосексуалист. Имам приятел, пастор адвентист, от който, смея да кажа, би трябвало да се засрамят почти всички евангелски пастори. Тези неща ме карат да не отблъсквам от обкръжението си и единия и другия, въпреки сериозните разминавания, които имам с тях. Те са по-свестни от повечето християни, които познавам, но това не ги препоръчва пред Бога. Има комунисти, които са се жертвали за фалшивата си кауза и са заинали за нея. Това не ги препоръчва обаче пред Бога. Никак.
Нека гледаме преди всичко доколко това, което проповядва дадения проповедник е истина и след това да го оценяваме съобразно личните качества. Прекрасно е християнин да бъде добър човек, но добър човек, който не е християнин, пред Бога не струва нищо.
Днес има толкова много лъжеучения и лъжеучители, че критерият за "правилно" е вече станал "този, който говори правилното учение",
обаче, според Христос фарисеите, за които Той свидетелства, че говорят право, бяха наречени
чада на пъкъла. Това беше така, защото говорят, а не вършат.
Затова днес мнозина от вярващите търсят място и хора, които говорят правилното учение и са готови да ги признаят за учители.
Според Словото учителят не само трябва да говори правилното учение, но и трябва да бъде пример според правилното учение. Ако едно от тези не е изпълнено, то такъв не е угоден на Бога. Тук "личните качества" не знам кое наричаш, но Словото обръща внимание на
характер и това дали са пълни с вяра и Святия Дух, но на първо място е характер, по който се одобряват хората. Този характер е плод на Духа.
В Словото разделението е главно на
праведен и
неправеден, а не на добър и лош. И то праведен и неправеден според Божия аршин за правда и неправда.
В Притчите е писано, че всеки човек разгласява
собствената си доброта. Затова критерият дали един човек е добър или лош не е достатъчен. На много места самият Христос дори би бил отнесен към "лошите", като примерно където се обърна към жената, която не беше от Израел и я нарече "псе" (но жената показа вяра и не се "засегна" и Той изцели дъщеря й). Или когато прати слепия изцапан човек да се измие в къпалнята без дори да му каже защо (след което човекът се върна прогледнал).
И само нещо още:
Те са по-свестни от повечето християни, които познавам, но това не ги препоръчва пред Бога
Това твърдение е подобно на неща като "с християни не може да се работи заедно", "с християни не може да се живее заедно".
Всичко това произлиза от погрешно сложеният или по-точно "изкуствено сложеният" етикет "християнин" на хора, които нямат
нищо общо с Христос. Затова аз не бих приравнявал хомосексуалист или учител на заблуди с християни (които са Божии), тъй като едните са нечестиви, а другите праведни.
Според Словото ние трябва да имаме същото отношение към хората, както Бог е заповядал. Това, че на нас ни се струват симпатични хората, но не ги препоръчва пред Бога, не дава право да бъдат препоръчани пред нашите очи.