Отговор за Дева Мария и за мъдруването.
За Мария има определение на събор - тя е Богородица и Приснодева, т.е винаги е била и си е останала Дева, заради което е непорочна. /Кабрал/
.........................
55. Не е ли Тоя син на дърводелеца? Майка Му не казва ли се Мария, и братята Му Яков и Иосиф, Симон и Юда?
Тезата, Кабрал ни пише човешки мъдрувания, а аз му отговарям с авторитета на Писанието. И естествено човешките мъдрувания не са точни. Иисус е имал братя, правим допускане/ но всъщност Божие слово/, че именно Дева Мария ги е родила, следователно не е Приснодева.
Очевидно някой мислят, че на тези събори са се ползвали весници и по тях са правени заключения. Ползвало се е само и единствено Писанието. А това, че някой не го чете цялото, или ако го чете не го разбира, не значи, че древните са мъдрували, а той божесловства.
Та за Дева Мария:
Раждала ли е други деца?
Естествено, че не. Иначе как щеше да е Приснодева?
Имала ли е други деца?
Естествено, че да. На кръста Иисус й сочи един от учениците си и й казва”имаш син”, а на него „имаш майка", и той я прибра.
Иаков и Йосиф братя ли са на Иисус?
Братя са.
Синове ли са на майка Му? Не са. Те са синове на другата Мария, сестрата на Богородица, която ходи с Мария Магдалина и където и да се появи в Писанието се казва – Мария, майка на Иакова и Йосифа.
Защо те са братя на Иисус?
Защото евреите наричат братовчедите си – братя. А те са му първи братовчеди. Ние пък ги наричаме „братови чеда”.
55. Там бяха също и гледаха отдалеч много жени, които бяха последвали Иисуса от Галилея и Му служеха;
56. между тях бяха Мария Магдалина и Мария, майка на Иакова и Иосия, и майката на Зеведеевите синове.
61. А там беше Мария Магдалина и другата Мария, които седяха срещу гроба.
Мт.27
40. Имаше там и жени, които гледаха отдалеч; между тях беше и Мария Магдалина, и Мария, майка на малкия Иаков и на Иосия, и Саломия,
47. А Мария Магдалина и Мария Иосиева гледаха, де Го полагат.Марк 15
1.След като мина събота, Мария Магдалина, Мария Иаковова и Саломия купиха аромати, за да дойдат и Го помажат.Марк 16
10. Те бяха Магдалина Мария, и Иоана, и Мария, майка на Иакова, и другите с тях, които обадиха на апостолите за това. Лк.24
25. При кръста Иисусов стояха майка Му и сестрата на майка Му, Мария Клеопова, и Мария Магдалина.
14. Те всички единодушно прекарваха в молитва и моление с някои жени и с Мария, майка на Иисуса, и с Неговите братя. Деян 1.14
26. А Иисус, като видя майка Си и стоещия там ученик, когото обичаше, казва на майка Си: жено, ето син ти!
27. После казва на ученика: ето майка ти! И от оня час ученикът я прибра при себе си. Йоан 19.
28. Ангелът влезе при нея и рече: радвай се, благодатна! Господ е с тебе; благословена си ти между жените.
30. И рече й Ангелът: не бой се, Мариам, понеже ти намери благодат у Бога;
35. Ангелът й отговори и рече: Дух Светий ще слезе върху ти, и силата на Всевишния ще те осени; затова и Светото, Което ще се роди от тебе, ще се нарече Син Божий.
Лука 1
27. И дойде по вдъхновение в храма. И когато родителите донесоха Младенеца Иисуса, за да извършат на Него обичая по Закона,
28. той Го прегърна, благослови Бога и рече:
29. сега отпускаш Твоя раб, Владико, според думата Си, смиром; Лк 2
Това естествено не си го прочетох за два часа, отворих Отците. А те са тълкували по Писанието. Не по Преданието. Защото Преданието не се тълкува, с него се тълкува. Къде в Писанието пише, че братовчедите са се наричали братя? Но това го знае всеки историк, а може и сега да е така при тях. Какво открихте в Писанието относно родословието на Иисус дадено по мъжка линия, а не по женска. Нищо. А древните тълкуватели са го казали, защото или били евреи и знаели обичаите, или били други, но знаели еврейските обичаи, защото живеели с тях.
И сега кое даде отговора: Писанието или Преданието? Аз мисля, че Писанието, но съм сигурен, че пак ще прочета за човешки мъдрувания и предание.
small axe, естествено, че е проста и несложна. Има един Бог в три ипостаса. Ако всеки беше с отделна съвършенна същност и сбора на тези същности даваше Божията същност, щеше да има сложение, иБожията същност щеше да е сложна. А не проста. А ако е сложна, от три различни, как Бог Отец и Бог Син ще са едно? Как сложната и непроста същност е щяла да съществува преди времето и пространството? Сложността води да движение, а движението до поява на време, пространство и материя. Щеше да излезе, че Бог е безволев и че светът е сътворен по вина на сложната му същност, а не на волята Му. И това е в още няколко страници. И всичкото е от писанията. Вие дори не подозирате разумът, ясно и точно описан в Писанията, а с произволното си тълкуване ги окарикатурявате. Божията същност извлечена от Василий ВЕлики и Йоан Дамаскин, и още много други от Писанията, дава отговор на цялото мироздание. И този отговор е далеч по-точен от това до което е стигнала съвременната физика. Но това не е карикатурата от буквалното тълкуване на Битие. Където бог е материален и антропоморфен. Защото ако беше материален, как е щял да съществува преди вековете/времето/? А как щеше да ни демонстрира мишците си, ноги те си, очите си, ако не беше материален.
И защото очевидно не разбирате за какво става дума:
Светите отци ни учат как да пристъпваме към Евангелието, как да го четем, как правилно да го разбираме, кое спомага и кое пречи да го разбираме. Затова отначало повече се занимавай с четене на светите отци; а когато те те научат да четеш Евангелието, тогава чети предимно Евангелието.
Св. Игнатий Брянчанинов Можи и аз нещо да не съм представил както трябва, но откъде решихте, че Преданието замества Писанието.
"Нужно е да тълкуваме Писанието по Преданието, а Преданието е необходимо да проверяваме чрез Писанието" А не едното вместо другото.