Всичко, което противоречи на Иисус отпада, всичко останало от новия е пред старият. Всичко. Старият е само за да потвърди, че именно Иисус Христос е този, който чакаме. Естествено и за поука , за изобличение , за поправяне , за наставление в правдата. Но за това са всички книги и басни. Издигането на Старият завет в ранга на Новият е нечувано светотатство. Приравняване на Христос с другите пророци. Пряко нарушение на заповедта на Бог Отец - Слушайте възлюбеният ми Син. Не Мойсей, не Аврам.
Христос говори други неща, обаче. Той казва
Матей 5:17
Да не мислите, че съм дошъл да разруша закона или пророците; не съм дошъл да разруша но да изпълня.Cabral, виждам, че за теб думите от Писанието са басни и думите на Мойсей за теб са думи на човек, след като самият Бог (с когото Синът е
едно) свидетелства:
Второзаконие 30:10 И Господ твоят Бог в благост ще те направи да изобилваш във всичките дела на ръцете ти, в плода на утробата ти, в плода на добитъка ти и в рожбите на земята ти; защото Господ пак ще се зарадва за тебе |да ти струва| добро, както се е зарадвал на бащите ти,
[10] ако слушаш гласа на Господа твоя Бог, и пазиш заповедите Му и повеленията Му, които са написани в тая книга на закона, - ако се обърнеш към Господа твоя Бог с цялото си сърце и с цялата си душа.Книгата на закона не са думи на Мойсей, ами на същия Христос, който каза:
Лука 16:17
Но по-лесно е небето и земята да преминат, отколкото една точка от закона да падне.И още:
Лука 10:26-28
[26] А Той му рече: Какво е писано в закона, как четеш?
[27] А той в отговор каза: "Да възлюбиш Господа твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа, с всичката си сила, и с всичкия си ум, и ближния си както себе си".
[28] |Исус| му рече: Право си отговорил; това стори, и ще живееш.А на друго място:
Яков 2:11
[11] Понеже Оня, Който е рекъл: "Не прелюбодействувай", рекъл е и: "Не убивай", тъй че, ако не прелюбодействуваш, а пък убиваш, станал си престъпник на закона.От всеки един постинг виждам, че преданията все повече
отдалечават хората от здравото учение и от
чистото Божие Слово.
Това което цитира е Христос. И го цитира не по Евангелието на Лука, което не е написано още, а по Св.Предание
Cabral, откъде си сигурен в това? Самият Павел свидетелства в едно от своите послания следното:
Галатяни 1
[11] Защото ви известявам, братя, че проповядваното от мене благовестие не е човешко;
[12] понеже аз нито от човек съм го приел, нито съм го научил |от човек|, но чрез откровение от Исуса Христа.Точно за това Мойсей не е абсолютен авторитет. Противоречи на Иисус Христос, който позволява хула срещу себе си. Именно защото законът му е друг - на милосърдието.
Отново виждаме лошото влияние на преданията, което
замъглява погледа върху закона даден
от Бога на Мойсей:
Неемия 10
...да ходят по Божия закон, който бе даден чрез Божия слуга Моисея, и да пазят и вършат всичките заповеди на Иеова нашия Господ, съдбите Му и повеленията Му;Вижда се колко елементарно и очевидно е противоречието в думите на Cabral, чрез които прави Бог лъжец.
Аз не виждам законът на Христос да е милосърдието, а
правдата от Бога. Писано е, че всеки грях и всяка хула ще се простят с изключение на хулата против Святия Дух и наистина, защото още в Писанията е известно, че чрез Божия син идва прощение на греховете. Но автоматично ли идва това прощение на греховете?
Нека видим какво е писано:
Лука 24
...трябва да се проповядва в Негово име покаяние и прощение на греховете между всичките народи, като се започне от Ерусалим.Покаяние и така ще има прощение.
Ето още едно място:
Деяния 2
А Петър им |рече:| Покайте се, и всеки от вас нека се кръсти в името Исус Христово за прощение на греховете ви; и ще приемете тоя дар, Светия Дух.Деяния 5
Него Бог възвиси до десницата Си за Началник и Спасител, да даде покаяние на Израиля и прощение на греховете.Деяния 10
За Него свидетелствуват всичките пророци, че всеки, който повярва в Него, ще получи чрез Неговото име прощение на греховете |си|.Виждаме, че прощението на греховете не идва автоматично, но е предшествано от
покаяние.
Прави ми впечатление, че за Cabral всички пророци пророкуват свои думи и накрая Бог като някой арбитър отсъжда кой е прав и кой не, но в Писанието откриваме, че духът на пророчеството е свидетелството за Исуса. А също и това, че пророчеството не е частно обяснение на прорка и
никога не е идвало пророчество от човешка воля, но човеците са говорили от Бога, движими от Святия Дух.
Друго, което виждам, е че всяка дума
предание, която се намери в посланията веднага се категоризира като "преданиеТО".
Проблемът на това предание е, че е замъглило умовете на хората, като е казано, че без него не може да се разбере новия завет. Това е голяма лъжа, защото
всички ще бъдат научени от Бога, а и новият завет не добавя нищо ново, защото е писан на базата на закона и пророците. Ако хората познават по-добре стария завет ще им бъдат по-ясни нещата от новия и ще разберат за
многото лъжи в преданието, а и в други книжки, които претендират да бъдат
неразделен другар на "вечно неразбиращия християнин". Проблемът на "вечно неразбиращия християнин" е, че търси човек, а не Бога.
Относно така наречените "предания" във 2 Солунци 2:15, там пише, че става въпрос за нещата предадени от Павел устно или чрез писмо, а не преданията "от светите отци". Точно така пише:
И така, братя, стойте твърдо и дръжте преданията, които сте научили – било чрез слово, или чрез наше писмо.
(2 Солунци 2:15)Виждаме, че Павел нито се е учил от светите отци, нито проповядва нещо, което е научил от светите отци, но говори всичко, което е научил
по откровение от Исус Христос.
Интересно този стих:
Има и много други работи, които извърши Иисус и за които, ако би се писало подробно, чини ми се, и цял свят не би побрал написаните книги (Йоан. 21:25).Как разбираме, че става въпрос за "преданието" след като в този пасаж пише, "ако би се писало подробно", а никъде не се пише, че "се написа подробно".
Също пасажът
"И много други чудеса направи Иисус пред учениците Си, за които не е писано в тая книга. А това е написано, за да повярвате, че Иисус е Христос, Син Божий, и като вярвате, да имате живот в Неговото име." (Йоан. 20:30-31).никъде не казва, че е записано в друга книга, още по-малко в "преданията".
Относно началото на евангелието по Лука, там доколкото четем пише, че
очевидците, сиреч апостолите, са разказали това, което е писано. В преданията пишат и доста, които далеч
не са очевидци, което противоречи много на думите, написани в Словото и това, което казва Cabral.
Същите тези апостоли, които са били очевидци, говорят на друго място:
Деяния 15
[19] Затуй, аз съм на мнение да не отегчаваме тия измежду езичниците, които се обръщат към Бога;
[20] но да им пишем да се въздържат от оскверненията чрез идоли, чрез блудство и чрез |ядене| удавено и кръв.А виждаме, че в преданието, което
уж е дадено от апостолите пише
противоречиви неща, особено за идолопоклонството и поклонението на мъртвите.
Нека обаче видим какво е това, което предават апостолите, които са били очевидци на Христа, което Cabral толкова много набляга, че било "преданието", а не е:
Матей 28:19
[19] Идете, прочее, научете всичките народи, и кръщавайте ги в името на Отца и Сина и Светия Дух,
[20] като ги учите да пазят всичко що съм ви заповядал; и ето, Аз съм с вас през, всичките дни до свършека на века. [Амин].Апостолите учат това, което Христос е заповядал. Всичко, което е извън заповедите на Господа е
лъжа и гибелна ерес. Всеки, който проповядва друго благовестие е
проклет, според Писанието.
Даден текст може да се тълкува по десетки начини
Това съм го описал в друг постинг, където говоря за гръцката ерес, която е проникнала, според която значението на едно изречение от Божието слово "не било това, което означава" и затова мнозина смятат, че тълкуванието е различно, но
не виждам в Писанието текст да има повече от едно вярно значение, нито да се търси под вола теле, както правят мнозина.
Ти сериозно ли смяташ, че можеш да си изтълкуваш Писанието по-добре от тези, които са беседвали, следвали и продължили делото на апостолите?
Cabral, чел ли си Псалм 119:99? Знаеш ли какъв човек може да каже тези думи? Прочети целия псалм и ще видиш - този, който се е
вкоренил в Божиите думи, а не в преданията и другите книжки.
Виждам, че Cabral непрекъснато издига
човешките авторитети като някои, които са
безпогрешни и само те могат да изтълкуват Писанието (тъй като за много от тях "това, което пише, не е това, което означава"), но забравяме, че
Еремия 17:9
Сърцето е измамливо повече от всичко, И е страшно болно; кой може да го познае?и
Римляни 3
Бог нека бъде |признат за| верен, а всеки човек лъжлив, според както е писано: - "За да се оправдаеш в думите Си, И да победиш, когато се съдиш".Твърде много тежест се придава на човека.
Еремия 17
Така казва Господ: Проклет да бъде оня човек, Който уповава на човека, И прави плътта своя мишца, И чието сърце се отдалечава от Господа."Ние определяме светите и честни икони да се поставят за поклонение точно тъй, както и изображението на честния и животворящ Кръст, и без значение дали ще се намират в светите Божии храмове, на свещените съсъди и одежди, на стени или дъсчици, или в домовете и при пътищата, а също така без значение дали това ще са икони на нашия Господ Бог и Спасител Иисус Христос или на непорочната наша Владичица св. Богородица, или на честните Ангели и на всички свети и праведни мъже. Колкото по-често те стават с помощта на иконите предмет на нашето съзерцание, толкова повече онези, които гледат към тия икони, ще се подбуждат към възпоменаване и на самите първообрази, (Т.е. на тези, които са изобразени на иконите) ще придобиват по-голяма любов към тях и ще бъдат повече подбуждани да им въздават целуване, почитание и поклонение, но съвсем не това истинско служение, което, според нашата вяра, подобава само на Едното Божествено естество.
Тук виждам израза "непорочната наша Владичица". Откога Мария е непорочна? Нима е зачената свръхестествено? Нима е свидетелствано за нея, че е била непорочна?
Откога е "Владичица"? Нима Бог като върховен Владика има и "Владичица"? Къде намираме това в Словото? Това е БОГОХУЛСТВО!
Виждам, че т.нар. "св. предание" учи лъжи като казва, че истински да се покланят на "Едното Божествено естество" (какво ли значи това?), а също и да могат да целуват, почитат и ПОКЛАНЯТ пред други изображения.
Нека видим един пасаж:
Изход 32
[4] А той, като ги взе от ръцете им, даде на |златото| образ с резец, |след като| направи леяно теле; и те рекоха: Тия са боговете ти, о Израилю, които те изведоха из Египетската земя.
[5] И като видя това, Аарон издигна олтар пред него; и Аарон прогласи, казвайки: Утре ще бъде празник Господу]/u].Както виждаш, че празникът, когато танцуваха пред телето беше наречен най-безобразно "празник Господу". По същия начин и това, което преданието описва като "поклонение Господу" е компромис и
нагло потъпкване на Божията заповед, дадена чрез Мойсей (чиито думи явно не са на почит):
Изход 20
[4] Не си прави кумир, или какво да било подобие на нещо, което е на небето горе, или което е на земята долу, или което е във водата под земята;
[5] да не им се кланяш нито да им служиш, защото Аз Господ, твоят Бог, съм Бог ревнив, Който въздавам беззаконието на бащите върху чадата до третото и четвъртото поколение на ония, които Ме мразят,
[6] а показвам милости към хиляда поколения на ония, които Ме любят и пазят Моите заповедиВиждаме също греха на Израил, който имаше
свое разбиране за Бога, както Cabral каза, че можело да има много тълкувания. Според Израил можеше да се служи на Бога като се целуват телците:
Осия 13:2
А сега притурят на греховете си Като си правят леяни идоли от среброто си, Идоли според своето разбиране на |Божеството|, |Но| |които| всички са дело на художници; |Сами| те казват за тях: Нека целуват телците ония, които жертвуват.Това са волности
на човеци, които противоречат на Божията
ясна заповед.
А относно законите на Мойсей, тези дето Иисус отмени
Това е поредната
лъжа, тъй като отново се прибавя към думите на Христа нещо, което е невярно, когато самият Христос казва:
Матей 5:17
Да не мислите, че съм дошъл да разруша закона или пророците; не съм дошъл да разруша но да изпълня.А на друго място:
Римляни 3:31
Тогава, чрез вяра разваляме ли закона? Да не бъде! Но утвърждаваме закона.Апостолската приемственост е безспорна
На чии "апостоли". На "превъзходните", за които говори Павел, или за Христовите очевидци? Бих казал, че според твоите обяснения, а и преданията, които свидетелстват
против Божиите Думи, изглеждат доста спорни, дори бих казал - богохулни, както показах не веднъж.
Другото, всекидневното си било ясно само по Предание. Никой не го е разглеждал в специално Писание.
Отново виждаме, че Божиите думи се отбягват, защото те уличават преданието в лъжа. Ето какво пише:
Защото ерусалимските жители и техните началници, като не Го познаха, а без да |разберат| пророческите думи, които се прочитат всяка събота, изпълниха |ги| като |Го| осъдиха.Фактът, че преданието презира думите на Бога в стария завет, който се утвърждава от Христос и
няма да премине, докато не преминат небето и земята го виждам и в този цитат от православните източници:
По време Свещеното Предание предхожда Свещеното Писание
Божият закон е бил доста преди т.нар. "предание", на който тълкуванията в преданието така противоречат и за да бъде напълно загърбен се поставя граница и се казва, че "преданието предхожда Свещеното Писание", което е лъжа.
Виждам също, че все към преданието се клони темата, защото ако някой вземе и прочете какво пише в Божия закон, то ще се открият лъжите в преданието, както и в много други заблудителни книги.