Author Topic: Авторитетът на Словото  (Read 77797 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cabral

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 133
Re: Авторитетът на Словото
« Reply #60 on: January 23, 2008, 18:43:40 PM »
Това, което е ясно никой не е тълкувал. Но освен темите засегнати в посланията имало много други за които не се е писало. Като четете посланията разбирате, че те са писани само във връзка с възникнали проблеми и неясноти. Другото, всекидневното си било ясно само по Предание. Никой не го е разглеждал в специално Писание.

Quote
-"Беряните изследваха   , Писанията всеки ден , за да видят дали това е вярно."

Защо го правеха , като не им е позволено да разсъждават върху Писанията , понеже това е работа на други "по - висши" и начетени от тях?

Да видят дали наистина в старозаветните писания, защото още няма новозаветни/ пише за Христос. Защото иначе трудно ставали християни. И Иисус и апостолите наблягали на това, за да преодолеят хората страха си, "да не сте богохулници, това беше предвидено от стари времена". А старозаветният канон е имал свое Сещенно Предание и точно по него се тълкувало. Това самоче било човешко предание, за разлика от Божественото предание, което лично Бог, без посредници е предал на апостолите, а те на учениците си.

Quote
щом Св. Отци са избрали вече авторитетните Писания и са ги вградили в канона, за да запазят истината на апостолското учението за вековете--и ние, доверявайки се на новозаветните Писанията, се доверяваме и на тяхната преценка--то защо ни е необходимо Преданието, което тъй или иначе е послужило, според теб Cabral, за формално деклариране авторитета на Писанието (имам предвид Библията като сборник) веднъж и завинаги?


Все повтарям, че непознавате Преданията, затова им се противите.
ТОЧНО ТАКА Е , КАКТО КАЗВАШ. Преданието е крайно. С решение на Вселенски събор, от 680 г. ако не се лъжа, се приема да се четат пред миряните само Писанията, защото Преданието ги е изяснило напълно и е изпълнило ролята си. Но със забележката, проповедниците да не се спускат в самоволно тълкуване, а ка се придържат към вече установеното. Сега Предание има, само доколкото то е исторически факт и се изучава за да освети миналото и да разясни дадените тълкувания. Затова Православието е неизменно. Основен негов принцип, също формулиран на събор е : "Ние не приемаме нищо ново, именно защото е ново и не ни е предадено от Иисуса Христа." Затова митрополитите се облещват, когато някой журналист ги пита как смятат да модернизират вярата.

Това при православните. При католиците обаче не е така. За тях преданието продължава, заедно със всякъкви нововъведения. Именно срещу това продължаващо предание протестират първите реформатори. Но вместо да приемат старото, оставено от Христос предание, те нямайки връзка с православието, изключват въобще преданието от доктрината. И резултатът е десетки хиляди различно тълкуващи Писанието деноминации.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Авторитетът на Словото
« Reply #61 on: January 24, 2008, 01:12:44 AM »
Quote
Всичко, което противоречи на Иисус отпада, всичко останало от новия е пред старият. Всичко. Старият е само за да потвърди, че именно Иисус Христос е този, който чакаме. Естествено и за поука , за изобличение , за поправяне , за наставление в правдата. Но за това са всички книги и басни. Издигането на Старият завет в ранга на Новият е нечувано светотатство. Приравняване на Христос с другите пророци. Пряко нарушение на заповедта на Бог Отец - Слушайте възлюбеният ми Син. Не Мойсей, не Аврам.

Христос говори други неща, обаче. Той казва
Матей 5:17
Да не мислите, че съм дошъл да разруша закона или пророците; не съм дошъл да разруша но да изпълня.


Cabral, виждам, че за теб думите от Писанието са басни и думите на Мойсей за теб са думи на човек, след като самият Бог (с когото Синът е едно) свидетелства:

Второзаконие 30:10 И Господ твоят Бог в благост ще те направи да изобилваш във всичките дела на ръцете ти, в плода на утробата ти, в плода на добитъка ти и в рожбите на земята ти; защото Господ пак ще се зарадва за тебе |да ти струва| добро, както се е зарадвал на бащите ти,
[10] ако слушаш гласа на Господа твоя Бог, и пазиш заповедите Му и повеленията Му, които са написани в тая книга на закона, - ако се обърнеш към Господа твоя Бог с цялото си сърце и с цялата си душа.


Книгата на закона не са думи на Мойсей, ами на същия Христос, който каза:
Лука 16:17
Но по-лесно е небето и земята да преминат, отколкото една точка от закона да падне.


И още:
Лука 10:26-28
[26] А Той му рече: Какво е писано в закона, как четеш?
[27] А той в отговор каза: "Да възлюбиш Господа твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа, с всичката си сила, и с всичкия си ум, и ближния си както себе си".
[28] |Исус| му рече: Право си отговорил; това стори, и ще живееш.


А на друго място:
Яков 2:11
[11] Понеже Оня, Който е рекъл: "Не прелюбодействувай", рекъл е и: "Не убивай", тъй че, ако не прелюбодействуваш, а пък убиваш, станал си престъпник на закона.


От всеки един постинг виждам, че преданията все повече отдалечават хората от здравото учение и от чистото Божие Слово.


Quote
Това което цитира е Христос. И го цитира не по Евангелието на Лука, което не е написано още, а по Св.Предание
Cabral, откъде си сигурен в това? Самият Павел свидетелства в едно от своите послания следното:
Галатяни 1
[11] Защото ви известявам, братя, че проповядваното от мене благовестие не е човешко;
[12] понеже аз нито от човек съм го приел, нито съм го научил |от човек|, но чрез откровение от Исуса Христа.


Quote
Точно за това Мойсей не е абсолютен авторитет. Противоречи на Иисус Христос, който позволява хула срещу себе си. Именно защото законът му е друг - на милосърдието.

Отново виждаме лошото влияние на преданията, което замъглява погледа върху закона даден от Бога на Мойсей:

Неемия 10
...да ходят по Божия закон, който бе даден чрез Божия слуга Моисея, и да пазят и вършат всичките заповеди на Иеова нашия Господ, съдбите Му и повеленията Му;


Вижда се колко елементарно и очевидно е противоречието в думите на Cabral, чрез които прави Бог лъжец.

Аз не виждам законът на Христос да е милосърдието, а правдата от Бога. Писано е, че всеки грях и всяка хула ще се простят с изключение на хулата против Святия Дух и наистина, защото още в Писанията е известно, че чрез Божия син идва прощение на греховете. Но автоматично ли идва това прощение на греховете?

Нека видим какво е писано:
Лука 24
...трябва да се проповядва в Негово име покаяние и прощение на греховете между всичките народи, като се започне от Ерусалим.


Покаяние и така ще има прощение.

Ето още едно място:
Деяния 2
А Петър им |рече:| Покайте се, и всеки от вас нека се кръсти в името Исус Христово за прощение на греховете ви; и ще приемете тоя дар, Светия Дух.


Деяния 5
Него Бог възвиси до десницата Си за Началник и Спасител, да даде покаяние на Израиля и прощение на греховете.


Деяния 10
За Него свидетелствуват всичките пророци, че всеки, който повярва в Него, ще получи чрез Неговото име прощение на греховете |си|.


Виждаме, че прощението на греховете не идва автоматично, но е предшествано от покаяние.


Прави ми впечатление, че за Cabral всички пророци пророкуват свои думи и накрая Бог като някой арбитър отсъжда кой е прав и кой не, но в Писанието откриваме, че духът на пророчеството е свидетелството за Исуса. А също и това, че пророчеството не е частно обяснение на прорка и никога не е идвало пророчество от човешка воля, но човеците са говорили от Бога, движими от Святия Дух.

Друго, което виждам, е че всяка дума предание, която се намери в посланията веднага се категоризира като "преданиеТО".

Проблемът на това предание е, че е замъглило умовете на хората, като е казано, че без него не може да се разбере новия завет. Това е голяма лъжа, защото всички ще бъдат научени от Бога, а и новият завет не добавя нищо ново, защото е писан на базата на закона и пророците. Ако хората познават по-добре стария завет ще им бъдат по-ясни нещата от новия и ще разберат за многото лъжи в преданието, а и в други книжки, които претендират да бъдат неразделен другар на "вечно неразбиращия християнин". Проблемът на "вечно неразбиращия християнин" е, че търси човек, а не Бога.

Относно така наречените "предания" във 2 Солунци 2:15, там пише, че става въпрос за нещата предадени от Павел устно или чрез писмо, а не преданията "от светите отци". Точно така пише:
И така, братя, стойте твърдо и дръжте преданията, които сте научили – било чрез слово, или чрез наше писмо.
(2 Солунци 2:15)


Виждаме, че Павел нито се е учил от светите отци, нито проповядва нещо, което е научил от светите отци, но говори всичко, което е научил по откровение от Исус Христос.

Интересно този стих:
Има и много други работи, които извърши Иисус и за които, ако би се писало подробно, чини ми се, и цял свят не би побрал написаните книги (Йоан. 21:25).

Как разбираме, че става въпрос за "преданието" след като в този пасаж пише, "ако би се писало подробно", а никъде не се пише, че "се написа подробно".

Също пасажът
"И много други чудеса направи Иисус пред учениците Си, за които не е писано в тая книга. А това е написано, за да повярвате, че Иисус е Христос, Син Божий, и като вярвате, да имате живот в Неговото име." (Йоан. 20:30-31).

никъде не казва, че е записано в друга книга, още по-малко в "преданията".

Относно началото на евангелието по Лука, там доколкото четем пише, че очевидците, сиреч апостолите, са разказали това, което е писано. В преданията пишат и доста, които далеч не са очевидци, което противоречи много на думите, написани в Словото и това, което казва Cabral.

Същите тези апостоли, които са били очевидци, говорят на друго място:
Деяния 15
[19] Затуй, аз съм на мнение да не отегчаваме тия измежду езичниците, които се обръщат към Бога;
[20] но да им пишем да се въздържат от оскверненията чрез идоли, чрез блудство и чрез |ядене| удавено и кръв.


А виждаме, че в преданието, което уж е дадено от апостолите пише противоречиви неща, особено за идолопоклонството и поклонението на мъртвите.

Нека обаче видим какво е това, което предават апостолите, които са били очевидци на Христа, което Cabral толкова много набляга, че било "преданието", а не е:
Матей 28:19
[19] Идете, прочее, научете всичките народи, и кръщавайте ги в името на Отца и Сина и Светия Дух,
[20] като ги учите да пазят всичко що съм ви заповядал; и ето, Аз съм с вас през, всичките дни до свършека на века. [Амин].


Апостолите учат това, което Христос е заповядал. Всичко, което е извън заповедите на Господа е лъжа и гибелна ерес. Всеки, който проповядва друго благовестие е проклет, според Писанието.

Quote
Даден текст може да се тълкува по десетки начини
Това съм го описал в друг постинг, където говоря за гръцката ерес, която е проникнала, според която значението на едно изречение от Божието слово "не било това, което означава" и затова мнозина смятат, че тълкуванието е различно, но не виждам в Писанието текст да има повече от едно вярно значение, нито да се търси под вола теле, както правят мнозина.

Quote
Ти сериозно ли смяташ, че можеш да си изтълкуваш Писанието по-добре от тези, които са беседвали, следвали и продължили делото на апостолите?

Cabral, чел ли си Псалм 119:99? Знаеш ли какъв човек може да каже тези думи? Прочети целия псалм и ще видиш - този, който се е вкоренил в Божиите думи, а не в преданията и другите книжки.

Виждам, че Cabral непрекъснато издига човешките авторитети като някои, които са безпогрешни и само те могат да изтълкуват Писанието (тъй като за много от тях "това, което пише, не е това, което означава"), но забравяме, че
Еремия 17:9
Сърцето е измамливо повече от всичко, И е страшно болно; кой може да го познае?


и
Римляни 3
Бог нека бъде |признат за| верен, а всеки човек лъжлив, според както е писано: - "За да се оправдаеш в думите Си, И да победиш, когато се съдиш".


Твърде много тежест се придава на човека.

Еремия 17
Така казва Господ: Проклет да бъде оня човек, Който уповава на човека, И прави плътта своя мишца, И чието сърце се отдалечава от Господа.


Quote
"Ние определяме светите и честни икони да се поставят за поклонение точно тъй, както и изображението на честния и животворящ Кръст, и без значение дали ще се намират в светите Божии храмове, на свещените съсъди и одежди, на стени или дъсчици, или в домовете и при пътищата, а също така без значение дали това ще са икони на нашия Господ Бог и Спасител Иисус Христос или на непорочната наша Владичица св. Богородица, или на честните Ангели и на всички свети и праведни мъже. Колкото по-често те стават с помощта на иконите предмет на нашето съзерцание, толкова повече онези, които гледат към тия икони, ще се подбуждат към възпоменаване и на самите първообрази, (Т.е. на тези, които са изобразени на иконите) ще придобиват по-голяма любов към тях и ще бъдат повече подбуждани да им въздават целуване, почитание и поклонение, но съвсем не това истинско служение, което, според нашата вяра, подобава само на Едното Божествено естество.

Тук виждам израза "непорочната наша Владичица". Откога Мария е непорочна? Нима е зачената свръхестествено? Нима е свидетелствано за нея, че е била непорочна?

Откога е "Владичица"? Нима Бог като върховен Владика има и "Владичица"? Къде намираме това в Словото? Това е БОГОХУЛСТВО!

Виждам, че т.нар. "св. предание" учи лъжи като казва, че истински да се покланят на "Едното Божествено естество" (какво ли значи това?), а също и да могат да целуват, почитат и ПОКЛАНЯТ пред други изображения.

Нека видим един пасаж:
Изход 32
[4] А той, като ги взе от ръцете им, даде на |златото| образ с резец, |след като| направи леяно теле; и те рекоха: Тия са боговете ти, о Израилю, които те изведоха из Египетската земя.
[5] И като видя това, Аарон издигна олтар пред него; и Аарон прогласи, казвайки: Утре ще бъде празник Господу]/u].


Както виждаш, че празникът, когато танцуваха пред телето беше наречен най-безобразно "празник Господу". По същия начин и това, което преданието описва като "поклонение Господу" е компромис и нагло потъпкване на Божията заповед, дадена чрез Мойсей (чиито думи явно не са на почит):
Изход 20
[4] Не си прави кумир, или какво да било подобие на нещо, което е на небето горе, или което е на земята долу, или което е във водата под земята;
[5] да не им се кланяш нито да им служиш, защото Аз Господ, твоят Бог, съм Бог ревнив, Който въздавам беззаконието на бащите върху чадата до третото и четвъртото поколение на ония, които Ме мразят,
[6] а показвам милости към хиляда поколения на ония, които Ме любят и пазят Моите заповеди


Виждаме също греха на Израил, който имаше свое разбиране за Бога, както Cabral каза, че можело да има много тълкувания. Според Израил можеше да се служи на Бога като се целуват телците:
Осия 13:2
А сега притурят на греховете си Като си правят леяни идоли от среброто си, Идоли според своето разбиране на |Божеството|, |Но| |които| всички са дело на художници; |Сами| те казват за тях: Нека целуват телците ония, които жертвуват.


Това са волности на човеци, които противоречат на Божията ясна заповед.

Quote
А относно законите на Мойсей, тези дето Иисус отмени
Това е поредната лъжа, тъй като отново се прибавя към думите на Христа нещо, което е невярно, когато самият Христос казва:
Матей 5:17
Да не мислите, че съм дошъл да разруша закона или пророците; не съм дошъл да разруша но да изпълня.


А на друго място:
Римляни 3:31
Тогава, чрез вяра разваляме ли закона? Да не бъде! Но утвърждаваме закона.


Quote
Апостолската приемственост е безспорна
На чии "апостоли". На "превъзходните", за които говори Павел, или за Христовите очевидци? Бих казал, че според твоите обяснения, а и преданията, които свидетелстват против Божиите Думи, изглеждат доста спорни, дори бих казал - богохулни, както показах не веднъж.

Quote
Другото, всекидневното си било ясно само по Предание. Никой не го е разглеждал в специално Писание.

Отново виждаме, че Божиите думи се отбягват, защото те уличават преданието в лъжа. Ето какво пише:
Защото ерусалимските жители и техните началници, като не Го познаха, а без да |разберат| пророческите думи, които се прочитат всяка събота, изпълниха |ги| като |Го| осъдиха.

Фактът, че преданието презира думите на Бога в стария завет, който се утвърждава от Христос и няма да премине, докато не преминат небето и земята го виждам и в този цитат от православните източници:
Quote
По време Свещеното Предание предхожда Свещеното Писание

Божият закон е бил доста преди т.нар. "предание", на който тълкуванията в преданието така противоречат и за да бъде напълно загърбен се поставя граница и се казва, че "преданието предхожда Свещеното Писание", което е лъжа.

Виждам също, че все към преданието се клони темата, защото ако някой вземе и прочете какво пише в Божия закон, то ще се открият лъжите в преданието, както и в много други заблудителни книги.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

byFaith

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 231
Re: Авторитетът на Словото
« Reply #62 on: January 24, 2008, 11:16:37 AM »
С решение на Вселенски събор, от 680 г. ако не се лъжа, се приема да се четат пред миряните само Писанията, защото Преданието ги е изяснило напълно и е изпълнило ролята си.

Оттук виждаме, че Преданието напълно е изяснило Писанията. Т.е. Писанията вече са изтълкувани според преданието и човек не трябва да изследва за себе си, а да гледа единствено неговото "тълкуване" (или наизустяване по-точно) да не се различава на външен вид от изложеното в Преданията. Ако това той стори, никой (човек) няма да му се сърди. Пък той дали го разбира Писанието--не е важно; важното е всички да са на едно мнение, демек да се съгласяват с тълкуваното и написаното от човеци в Преданието.

Quote
Но със забележката, проповедниците да не се спускат в самоволно тълкуване, а да се придържат към вече установеното.

А излиза, че и той нямало как да го разбере, защото никога не би достигнал проникновението на онези "велики" човеци преди него, Светите Отци, които с философското си мъдруване и благодарение на брилянтния си плътски ум са достигнали до точните тълкувания и заключения. Тук, Cabral, се дава слава на човеци, а не на Бога; може би на човеци, които са се страхували да бъдат похвалени дори. Кланяме се на човешки авторитети и на човешки учители, даваме им слава и съгрешаваме, според както ясно е писано:

Mat 23:8  Но вие недейте се нарича учители, защото Един е вашият Учител, а вие всички сте братя.
Mat 23:9  И никого на земята недейте нарича свой отец, защото Един е вашият Отец, Небесният.
Mat 23:10  Недейте се нарича нито наставници, защото Един е вашият Наставник, Христос.


И отново:

1Co 1:26  Понеже, братя, вижте какви сте вие призваните, че между вас няма мнозина мъдри според човеците, нито мнозина силни, нито мнозина благородни.
1Co 1:27  Но Бог избра глупавите неща на света, за да посрами мъдрите; също избра Бог немощните неща на света, за да посрами силните;
1Co 1:28  още и долните и презрените неща на света избра Бог, да! и ония, които ги няма, за да унищожи тия които ги има,
1Co 1:29  за да не се похвали нито една твар пред Бога.
1Co 1:30  А от Него сте вие в Христа Исуса, Който стана за нас мъдрост от Бога, и правда, и освещение, и изкупление;
1Co 1:31  тъй щото, както е писано, "който се хвали, с Господа да се хвали".


И на друго място:

2Co 4:6  Понеже Бог, Който е казал на светлината да изгрее из тъмнината, Той е, Който е огрял в сърдцата ни, за да се просвети света с познаването на Божията слава в лицето Исус Христово.
2Co 4:7  А ние имаме това съкровище в пръстни съдове, за да се види, че превъзходната сила е от Бога, а не от нас.


За този Бог говорим, който разкри на апостол Павел благовестието и му даде мъдрост, която дългогодишното му школуване не могло да постигне; който отвори очите на учениците си да разберат Писанията; който изпрати Духът на Истината, да води чадата си в цялата истина, за да се смиряват, а не възгордяват. Та да се изпълни следното:

1Co 1:27  Но Бог избра глупавите неща на света, за да посрами мъдрите

и

Luk 10:21  В същия час Исус се зарадва чрез Святия Дух и каза: Благодаря Ти, Отче, Господи на небето и земята, задето си утаил това от мъдрите и разумните, а си го открил на младенците. Да, Отче, защото така Ти се видя угодно.

и

Luk 21:14  И тъй, решете в сърцата си да не обмисляте предварително що да отговаряте;
Luk 21:15  защото Аз ще ви дам тъй мъдро да отговорите(Гръцки: Уста и мъдрост.), щото всичките ви противници ще бъдат безсилни да ви противостоят или противоречат.


Какво каза Той? "Цитирайте Преданието" ли каза? Или "спомняйте си човешките поучения" на по-умните и по-светите от вас, за да не се объркате? Напротив. Каза, че ТОЙ ще даде мъдрост, която никой човек не може да обори. Писано е, "И който пази неговите заповеди, пребъдва в Бога и Бог в него; и по това познаваме, че той пребъдва в нас, по Духа, който ни е дал" (1 Йоаново 3:24). Имаше ли с какво да се похвали апостол Павел? Ако не, та с какво тогава имаме да се похвалим и ние? Или пък нашата църква или деноминация? Както е писано, "който се хвали, нека с Господа да се хвали."

Quote
Затова Православието е неизменно. Основен негов принцип, също формулиран на събор е : "Ние не приемаме нищо ново, именно защото е ново и не ни е предадено от Иисуса Христа." Затова митрополитите се облещват, когато някой журналист ги пита как смятат да модернизират вярата.

Май си дойдохме на думата. Православието това, Православието онова... митрополитите. Кой е в центъра тук? На чий авторитет се позоваваш? Кого представляваш? Както казва Евангелиста1962, "под чия власт си"? На "предаденото от Иисуса Христа" или на тяхното съхранение и тълкувание? На мен това малко на биене в гърдите ми прилича. И не дойде ли точно за това благовестието, за да напише Павел: "как сте се обърнали от идоли към Бога, за да служите на жив и истинен Бог" (1 Сол. 1:9)? Защото и един човек, бил той и Христов ученик, може да се превърне за нас в идол, ако хвалим и почитаме него над Господа. Но това не е нищо ново. Случвало се е и преди:

Mat 15:2  Защо Твоите ученици престъпват преданието на старейшините? Понеже не си мият ръцете, когато ядат хляб.
Mat 15:3  А Той в отговор им каза: Защо и вие заради вашето предание престъпвате Божията заповед?


Quote
Това при православните. При католиците обаче не е така...

А тук да почнем и да се сравняваме. "Виж Го ти този бирник ей там, не е като мене." Остави ги католиците, Cabral! Те въобще не принадлежат тук, най-малко, за да покажеш, колко твоите "православни" са по-праведни от тях и колко по- ги разбират нещата?

Не знам дали можеш осъзнаеш тези неща, защото си много прилежен в доктрината, която си приел. Но знай, че е примка това да робуваш на човешки авторитети, на човешки предания, дори и да не злонамерени човеците. Тук разбира се, може да има място и човешката гордост, да река в сърцето си: "Няма да зачитам ничий авторитет тогава. Хората пред мен са нищо." Да не бъде! Апостол Павел имаше авторитет; макар и много да не го послушаха някои, неговата мисия и неговият авторитет бяха дадени нему от Бога. Какво щеше да стане, ако никой не го беше послушал? Не говоря за такова нещо. Но точно идва въпросът за авторитета на Божието Слово, което е неизменно, и съди между човеците, и единствено е източник на авторитет.
Кой ще възлезе на хълма Господен? И кой ще застане на Неговото свето място?
Оня, който е с чисти ръце и с непорочно сърце, Който не е предал на суета душата си, и не се е клел на лъжа.
Той ще приеме благословение от Господа, И правда от Бога на спасението си. (Псалом 24:3-5)

Cabral

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 133
Re: Авторитетът на Словото
« Reply #63 on: January 24, 2008, 12:33:51 PM »
Тука сте ми дали много за писане, но защо наричате своите собствени думи Божи авторитет? Според вас всичко което е казано от друг е човешко слово, а всичко, което сте си разтълкували сами-Божие слово. А вие богове ли сте? Отделно, че ако сте богове сте езичници, защото в почти всичко си противоречите и спорите, очевидно различни богове ви говорят.
Аз не бих казал, че съм от най-вярващите православни, даже не и от тези в средата, но като кажа православен е ясно всичко в което вярвам. И е ясно от 2000 г. А от многото с което съм се сблъсквал, включително предложение да направя собствена църква, "защото това е най-печелившият бизнес в Южна Америка", и покани да бъда пастор, съм разбрал, че има нещо трайно и непроменяемо от апостолско време, и друго, което се мени през няколко месеца. И няма как да проповядвам нещо, което няма да знам дали днес ще е като вчера и дали утре ше е като днес А вие какви сте? От коя от 25 000 деноминации сте? Един тук не вярвал в Света Троица, което веднага изключва около 20 000, друг пък вярва в нея, но не вярва в двойната природа на Христос, което изключва 10 000, и всеки, и този дето вярва в Троицата, и този дето не вярва, твърди, че точно неговото било Божието слово?
Затова напишете в какво вярвате, по накратко или по надълго, а аз ще ви кажа какви сте, и по кълко пъти вашата деноминация си е сменяла доктрината откакто съществува, нищо че все Бог им я е давал.
А на което сте писали ще отговоря, но е много дълго. И ми кажете коя деноминация няма собствено предание, напр. книги, дипляни, брошури? Защото като дойде някой при мен не ми дава Библия да си я чета като Божие слово, дава ми брошури и дипляни на тяхната деноминация, или книги на техния водач - преданието на деноминацията, незнайно защо наречени Божие слово.

Затова дайте това в което вярвате, най накратко. В какво вярвам аз може да си прочетете в Символа на вярата, окончателно утвърден на Вселенският събор от 381 г. Парадокса е , че почти няма евангелистка църква, която в доктрината си да не твърди, че това е и нейният символ верую, макар да са приели точно католическият му вариант, със ереста филиокве в него. И както на първа страница на сайта са декларирали вярата в символа, на втора вече говорят, че в Библията нямало Троица, нямало две природи на Христос, нямало единосъщ и т.н.

И аз ви отговарям, а вие още не сте ми казали на какво се крепи Земята? Според Писанието. И кое родословие на Христос е вярно, на Матей или Лука? Ще ви кажа - и двете са верни, но не според Писанието, където са различни, сякаш Христос не е знаел рода си, а според Преданието, защото то обяснява разликите. И защо е дадено родословието на баща му, дето нямал нищо общо с Него, а не на майка му, от чийто род излиза? Ако не знаете лошо няма. Преданието знае. Дето не била непорочна.

byFaith

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 231
Re: Авторитетът на Словото
« Reply #64 on: January 24, 2008, 13:01:36 PM »
Cabral, задаваш някои добри въпроси, на които, признавам, в момента не бих могъл да отговоря. Нямам достатъчно знание и мъдрост, но ще търся, ще изследвам, и вярвам, че ще намеря. Тогава и ще ти отговоря--пред тебе, братята и сестрите, и пред Бога.
Кой ще възлезе на хълма Господен? И кой ще застане на Неговото свето място?
Оня, който е с чисти ръце и с непорочно сърце, Който не е предал на суета душата си, и не се е клел на лъжа.
Той ще приеме благословение от Господа, И правда от Бога на спасението си. (Псалом 24:3-5)

Cabral

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 133
Re: Авторитетът на Словото
« Reply #65 on: January 24, 2008, 14:04:52 PM »
 Ето ти ще търсиш, а аз знам.

На какво стои/утвърдена/ земята - никой от хората не е може да обясни. Едни говорят, че е на водата, по словото на Давид: Който утвърди земята върху водите, защото е вечна милостта Му(Пс.135:6); други, че е във въздуха, трети на нищото:Прострял е Той север над празнотата, окачил е земята на нищо.
(Иов.26:7). На друго място Давид, като че от името на Твореца, говори: Тресе се земята и всички, които живеят на нея. Аз ще заякча стълбовете й." (Пс.74:4), а има и още:защото Той я основа върху морета, и върху реки я утвърди (Пс.23:2). И така:НА КАКВОТО И ДА ДОПУСНЕМ, ЧЕ Е УТВЪРДЕНА ЗЕМЯТА, НЕ ТРЯБВА ДА ОТСТЪПВАМЕ ОТ БЛАГОЧЕСТИЕТО, А ДА ИЗПОВЯДВАМЕ, ЧЕ ВСИЧКО СЕ УПРАВЛЯВА И СЪДЪРЖА БОЖИЯТА СИЛА.
Йоан Дамаскин - Точно изложение на православната вяра.

Само от тези няколко цитата са се пръкнали поне 2000 деноминации. Напразно. Ние/в смисъл истинските вярващи, не аз лично/ държим на благочестието и вярваме. Не тълкуваме буквата, а смисъла.

small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 972
Re: Авторитетът на Словото
« Reply #66 on: January 24, 2008, 16:42:48 PM »
Основното в което вярвам :

Аз вярвам в Бог Отец , Бог Син и Бог Св.Дух.Те са Едно.Единомислени във всичко.

Когато поискаха от Исус да им покаже Отец , стана ясно че Той Исус Христос и Отец са едно.
"Ако бяхте познали Мене, бихте познали и Отца Ми; отсега Го познавате и сте Го видели.   
8 Филип Му казва: Господи, покажи ни Отца, и достатъчно ни е.   
9 Исус му казва: Толкова време съм с вас и не познаваш ли Ме Филипе? Който е видял Мене, видял е Отца"


Вярвам че Исус е съществувал винаги като Бог.Че в определен момент стана плът , тоест се въплъти в човешко тяло , за да живее един живот на съвършенство , с една цел да унищожи греха и да въдвори мир с кръвта пролята на кръста си.Като умря на кръста , беше погребан и възкръсна.

Вярвам че кръвта на Исус е единственото и достатъчно условие за спасението на всеки който се обърне , отвърне  , покае от греха и вярва в името на Господ Исус .

Вярвам че такъв човек се новоражда  , получава нов живот в себе , става ново създание , което не живее вече за себе си , а за Този който умря и възкръсна за него.Такъв човек пребъдва в Христос и Божият дух обитава в него.Той става част от Христовото тяло , което е Църквата.

Вярвам че Господ Исус ще се върне 2 ри път за спасението на своите светии които Го очакват.А тези които са починали в Него , той ще съвъзкреси , за да живеем и царуваме с Него  , като Го хвалим и славим през цялата вечност , за което сме и създадени.
Царството Му е вечно и никога не ще премине.

А тези които го отхвърлят , за тях остава огнено езеро , вечно отделяне от Бога на славата , и вечно наказание.


За това , че е непорочна Мария , пиши , цитирай преданието , да видим и ние какво се казва там .Но така само голи думи , е безмислено.

Аз ти казах и преди , самият факт че Мария нарича Христос свой Спасител е показателен , че има нужда от такъв.
Ако под непорочна се има предвид , че преди Христовото раждане не е познавала мъж , това е така и е ясно.Но доколкото знам като се твърди , че е непорочна се има нещо друго в предвид. Изясни го , ако искаш .




mak

  • Administrator
  • Служещ
  • *****
  • Posts: 655
    • http://www.fellowshipbg.org
Re: Авторитетът на Словото
« Reply #67 on: January 24, 2008, 17:11:24 PM »
Ето ти ще търсиш, а аз знам.

1 Кор. 8:2 Ако някой мисли, че знае нещо, той още нищо не е тъй узнал, както трябва да знае.

...всички уж имаме знание да разрешим въпроса! Но знанието възгордява, а любовта назидава.


Quote
Винаги успявам да подведа студентите да ми зададът този въпрос.

Cabral, явно си преподавател. Но това не означава, че автоматично знаеш. Всъщност това че казваш че знаеш, може да е голяма спънка да не позволиш Бог да те научи и поучи чрез Писанието. (забележи казвам Бог, не св. отци от преданието).

Притчи: 29:23 Гордостта на човека ще го смири,
А смиреният ще придобие чест.


Лука: 14:11 Защото всеки, който възвишава себе си, ще се смири, а който смирява себе си ще се възвиси.

Разгледай внимателно цитатите по-горе на small_axe, Tihomir и byFaith,  много ясно може да се види какво казва Писанието.

На какво стои/утвърдена/ земята - никой от хората не е може да обясни. Едни говорят, че е на водата, по словото на Давид: Който утвърди земята върху водите, защото е вечна милостта Му(Пс.135:6); други, че е във въздуха, трети на нищото:Прострял е Той север над празнотата, окачил е земята на нищо.
(Иов.26:7). На друго място Давид, като че от името на Твореца, говори: Тресе се земята и всички, които живеят на нея. Аз ще заякча стълбовете й." (Пс.74:4), а има и още:защото Той я основа върху морета, и върху реки я утвърди (Пс.23:2). И така:НА КАКВОТО И ДА ДОПУСНЕМ, ЧЕ Е УТВЪРДЕНА ЗЕМЯТА, НЕ ТРЯБВА ДА ОТСТЪПВАМЕ ОТ БЛАГОЧЕСТИЕТО, А ДА ИЗПОВЯДВАМЕ, ЧЕ ВСИЧКО СЕ УПРАВЛЯВА И СЪДЪРЖА БОЖИЯТА СИЛА.
Йоан Дамаскин - Точно изложение на православната вяра.

Само от тези няколко цитата са се пръкнали поне 2000 деноминации. Напразно. Ние/в смисъл истинските вярващи, не аз лично/ държим на благочестието и вярваме. Не тълкуваме буквата, а смисъла.

 Mat 15:3  А Той (Исус) в отговор им каза: Защо и вие заради вашето предание престъпвате Божията заповед?

...


Mat 15:9 Обаче напразно Ми се кланят, като преподават за поучения човешки заповеди”
.


Точно тука е проблема, че тълкувайки са излезли толкова лъжеучения и ереси, и престъпване на Божията заповед, (облягайки се на човешки авторитети) и даваш съвършен пример как изместваш центъра от важните неща, а даваш страничен пример 'На какво стои/утвърдена/ земята'.

Ти каза 'поне 2000', аз би бил фер и бих те попитал:

Би ли казал не всички 2000, поне 20 деноминации, които са 'пръкнали' от несъгласието по въпроса "На какво стои/утвърдена/ земята"?

Благодаря.

Има още много важни неща да се напишат върху твоите коментари, но по-късно.
"Той ти е показал, човече, що е доброто; И какво иска Господ от тебе, Освен да вършиш праведното, да обичаш милост, И да ходиш смирено със своя Бог? " Михей 6:8

Cabral

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 133
Re: Авторитетът на Словото
« Reply #68 on: January 24, 2008, 18:30:30 PM »
small axe, в основните неща грешно, във второстепенните вярно.

Аз вярвам в Бог Отец , Бог Син и Бог Св.Дух.Те са Едно.?????

Бог Отец сам себе си ли е изпратил на Земята. И Иисус сам себе си ли изпрати на петдесятница? Ако бяха едно/уловка водеща към правилният отговор/, защо са с три различни имена?

Quote
Единомислени
Единомислени са различни личности, които имат едно мнение по даден въпрос. Използвай една мисъл, една воля....

Quote
вярва в името на Господ Исус .

В какво се изразява вярата? И Вакарелският убиец, докато е клал жертвите си е вярвал в името Му. Ще се спаси ли?

 
Quote
Вярвам че Исус е съществувал винаги като Бог.... Като умря на кръста.
Богът ли умря?

За Мария има определение на събор - тя е Богородица и Приснодева, т.е винаги е била и си е останала Дева, заради което е непорочна. А е владичица, защото е родила Владиката. Зачената е в първородният грях, затова е грешна.

Мак, не аз знам, защото не цитирам себе си. Знае Йоан Дамаскин, който пък го знае от тези преди него, та до Христос. Затова аз не съм толкова горд, че сам да си тълкувам писанието, а отварям да прочета, как са го казали по-умните от мен.
А въпросът е много важен, защото разбива тезата на тези, които твърдят, че Писанията не си противоречат, а трябва да се тълкуват буквално. Буквалното не се тълкува. Никой не тълкува - не убивай.
Отдолу прибавяш и
Quote
Mat 15:3  А Той (Исус) в отговор им каза: Защо и вие заради вашето предание престъпвате Божията заповед?

Mat 15:9 Обаче напразно Ми се кланят, като преподават за поучения човешки заповеди”.


Давид и Йов ли имаш предвид, или по изключение тези цитати не са боговдъхновенни?

Quote
Точно тука е проблема, че тълкувайки са излезли толкова лъжеучения и ереси

Ето виждаш ли? Вие тълкувате. Дамаскин казва, "вярно, пише различни неща, но нас това не ни интересува, не сме ние тези, дето ще гледаме в канчето на Давид и Йов. Важно е това, което е казал Христос да живеем блогочестиво и .... "  Къде го видя да тълкува какво то и да е. Видял човекът, че едно с едно не съвпада и се примирил, не взел да умува като нас.

Cabral

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 133
Re: Авторитетът на Словото
« Reply #69 on: January 24, 2008, 18:45:48 PM »
Въпрос от byFaith :
Quote
И каква е ролята тогава на Светия Дух--който дар е имал и апостол Павел, и учениците му, който е обещан и на нас--за достигане на истината и разбиране на Писанието и познаване същността на Бога? Ще учи ли "всеки ближния си и брата си," казвайки "Познайте Господа", или "всички ще [Го] познават, От най-малкия, до най-големия между тях"?

Отговор: не от мен, това аз не мога да напиша, от един от тези простите, но от мен, като съгласен с него, той е пък съгласен с апостолите, те пък с Христос. Видно от непрекъснатото цитиране на Писанията и пълното отсъствие на цитирани Преданието. Защото те не се цитират, с тях се тълкува.

Нов въпрос: Защото това е тълкувано с Преданието, с какво в него не сте съгласни?

  А в какво се проявява Светият Дух? В свят живот, в святи мисли, в святи усещания, в святи дела, в святи чудеса, в свята съвест, в свята душа. От свят корен свят е и плодът. От Духа Светаго в човешкото същество се раждат святите плодове на Духа: “любов, радост, мир, дълготърпение, благост, милосърдие, вяра, кротост, въздържание, правда и истина” (Гал. 5:22; Еф. 5:9). А чрез тях в човешкото същество се разлива божествена сила, която прави човека способен всичко Христово постепенно да превърне в свое: Неговия живот — в свой живот, Неговата истина — в своя истина, Неговата правда — в своя правда, Неговата любов — в своя любов, с една дума, Неговото Евангелие — в свое Евангелие. Светият апостол изразява общо християнския опит, когато казва: “нашето благовестие” е “със сила и с Духа Светаго” (1 Сол. 1:5).

Трисияйният Бог по неизказаното Си човеколюбие е сътворил човека, за да бъде той храм Божий, храм на Светата Троица. В това е цялото богочовешко домостроителство на спасението от Господа Христа, целият смисъл на Неговата Църква в света. Затова всегрижовният апостол благовести на християните: “Не знаете ли, че вие сте храм Божий, и Духът Божий живее във вас?” (1 Кор. 3:16). В това е божественото предназначение на човешкото същество — да го изпълва Бог, да бъде Божий съсъд, да живее Бог в него като в Свой храм, като в Свое тяло. Това предназначение на човешкото същество е напълно постигнато в Богочовека Христа — в Него човекът е цял изпълнен с Бога и е наистина храм Божий, в който “телесно обитава всичката пълнота на Божеството” (Кол. 2:9). Това е Господ Христос. А християни са онези християни, които са такива, какъвто е Той — и те са храм Божий, в който живее Духът Божий, Дух Светий. Как се живее в храма Божий? — с богослужение, с молитва. Такова е най-естественото отношение на човека спрямо своя Творец, Спасител и Промислител, от Когото, в Когото и чрез Когото е всичко (Срв. 1 Кор. 8:6; Деян. 17:28; Кол. 1:16-17). В храма се живее с молитва. А молитвата винаги води след себе си всички евангелски добродетели и живее чрез тях: живее чрез вярата и любовта, надеждата и търпението, кротостта и смирението, милосърдието и състраданието, бдението и поста, и чрез всички останали добродетели, които правят християнина християнин. Тъкмо защото християнинът е “храм Божий”, в който живее “живият Божий Дух”, то и неговият живот не е нищо друго освен неспирно богослужение. Всяка мисъл на християнина, всяко усещане, всяко негово дело са част от богослужението, което той непрекъснато извършва върху престола на сърцето си. “Божият храм” е изпълнен с Ангели Божии, със светци Божии, с техните свети икони. Нима може сред тях да се живее другояче, освен свято, евангелски, молитвено? Християнинът е “храм Божий” тогава, когато душата му е жив иконостас: светец до светец, угодник до угодник, праведник до праведник. А неговите мисли, неговите усещания, неговите дела — това са безбройни кандила, които неугасващо горят пред този иконостас. А неговите евангелски добродетели — това са златни кадилници, от които непрестанно се разнася благовонието на мироуханните негови евангелски разположения и чувства.
“Божият храм” е храм дотогава, докато е “дом на молитва”, докато в него се извършва служба Богу, богослужение. Ако последното липсва, тогава той се превръща в разбойнишки вертеп (вж. Мат. 21:13; Марк. 11:17; Лк. 19:46). Тогава в него върлуват като разбойници зли мисли, отвратителни усещания, лоши дела, различни грехове, душегубни страсти.  И те опустошават и убиват всичко, що е Божие и свято в човека. И най-накрая целият човек се превръща в “разбойнишки вертеп”. Разрушен е “Божият храм”, съсипан е иконостасът, изпотрошени са кандилата, разбити са кадилниците. А ето, човек е бил създаден от Бога именно като храм Божий — боголика душа, поселена в тяло, та целият човешки живот да бъде копнеещо за Бога молитвено служение Богу. И при това е настанен в рая, и в неговия свят сам е бил величествен Божий храм. Ала човек е прегърнал греха, приел го е в себе си и в заобикалящия го свят, и секнало дивното богослужение, и започнало дяволослужение. И човекът, тоя чудесен “храм Божий” се превърнал “разбойнишки вертеп”. Това станало и с околния свят.  И дяволът започнал да плячкосва и безчинствува в него чрез греха, страстите и смъртта. Но човеколюбивият Господ станал човек, за да преобрази човека и отново да го направи храм Божий. И ние човеците единствено в Богочовека Христа за първи път ясно видяхме какво всъщност е истинският човек, човекът като “храм Божий”, и истинският човешки живот, животът като несвършващо богослужение. Ето защо и Църквата Христова не е нищо друго, освен богочовешко тяло Христово, жив Божий храм, в който всичко човешко живее чрез непрестанно служение Богу. А Духът Божий, Светият Дух живее като душа в богочовешкото тяло на Църквата от деня на Светата Петдесетница. Оттогава всеки човек може по благодатта Божия да стане “храм Божий”, ако стане член на богочовешкото тяло — Църквата Христова (срв. Еф. 2:19-22; 3:5-6). А стане ли, тогава в него живее Дух Светий. А заедно с Него — Отец и Син: Троица Света и Неразделна. По такъв начин християнинът става храм на Пресветата Троица, където непрестанно се извършва богослужение на Трисияйния Бог и Господ. То започва от светото Кръщение — в кръстения се вселява Дух Светий и живее в него заедно с Отца и Сина. Ето защо животът на истинския християнин е непрестанно богослужение — служение в Духа Светаго на Единия в Троица Бог. Така пише и духоносният апостол на християните: “Или не знаете, че тялото ви е храм на Духа Светаго, Който живее във вас и Когото имате от Бога? Защото вие сте храм на живия Бог...” (1 Кор. 6:19; 2 Кор. 6:16).

С това подчертаното се включвам и в дискусията, какво е кръщението в Св.Дух и то различно ли е от Во имя Отца, и Сина и Светаго Духа? Както и досега ви казвах - не е. Иначе щеше да има три кръщения. 

На Тихомир ще отговоря утре, че става много обемно.

johnny

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 293
Re: Авторитетът на Словото
« Reply #70 on: January 24, 2008, 19:11:08 PM »
За Мария има определение на събор - тя е Богородица и Приснодева, т.е винаги е била и си е останала Дева, заради което е непорочна.

Матей 1:
  24. И тъй, Иосиф, като стана от сън, стори както му заповяда ангелът от Господа и взе жена си;
  25. но не я познаваше докато тя роди [първородния си] син; и нарече го Исус.


Матей 13:
  54. И като дойде в родината Си, поучаваше ги в синагогите им, така щото те се чудеха и думаха: От къде са на Тогова тая мъдрост и тия велики дела?
  55. Не е ли Тоя син на дърводелеца? Майка Му не казва ли се Мария, и братята Му Яков и Иосиф, Симон и Юда?
  56. И сестрите Му не са ли всички при нас? От къде е, прочее, на този всичко това?
Ако и да ме убие Той, аз ще Го чакам...

small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 972
Re: Авторитетът на Словото
« Reply #71 on: January 24, 2008, 21:47:09 PM »
Не разбрах , кабрал , какви основни неща са грешни в това което съм писал??

Основно е нещо , объркването на което може да има вечни последици.

Господ Исус казва че е едно с Бог Отец.
Единомислен какво значи , значи , че са съгласни един с друг , между Тях няма разделение.Различни личности които са едно.
Има изписани стотици страници по този въпрос , но това е нещо което не е в нашите мисловни възможности.Остава това което твърди Словото , и то е , че Те са едно.

Какво значи да вярваш в името на Господ Исус? Ами аз съм го написал ясно.Кое е грешното?
Значи да се покаеш за греховете си и да вярваш , че Исус е Бог , че е умрял за греховете ни и възкръснал за нашето оправдание.Като вярваш това да живееш живот съобразен с вярата в Божия Син.

Дали Вакарелския убиец е вярвал това??Разбира се , че не е!

Питаш : "Богът ли умря"?
ами да си призная , си помислих , че ще разбереш какво искам да кажа , но може би ни мислиш за студенти.А на тях по принцип нищо не им е ясно.

Естествено че Бог не умря.Христос бидейки човек не престана да бъде Бог.Но в дните на плътта си Той беше 100 % човек , само греха му бе чужд.Затова и смъртта   не можа да го зъдържи понеже нямаше грях и той възкръсна. Но като човек трябваше да мине през смъртта.Той беше единствената възможна жертва , нищо друго не можеше да унищожи греха , освен смъртта на Праведника.

Така , че Бог Син и Исус Христос са една и съща личност , която в един момент освен Божествената прие и човешка природа , за да се разправи с греха веднъж завинаги.И както се казва в посланието към евреите , Той седна завинаги отдясно на Величието във висините.

За едно и също говорим , само дето ти не си съгласен с мен незнайно защо?

За мария е ясно , той Джони го е цитирал текста.Мария е имала и други деца , така че стига с тази непорочност , която и се вменява , сякаш да имаш деца е порочно нещо ??!?

byFaith

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 231
Re: Авторитетът на Словото
« Reply #72 on: January 25, 2008, 11:22:55 AM »
Нов въпрос: Защото това е тълкувано с Преданието, с какво в него не сте съгласни?

Cabral, аз ще ти отговоря на твоя въпрос, но първо ти ми отговори на този:

Ако живееш в една държава, където управляващите създават, приемат, и налагат спазването на закона, с едничкото условие, че обикновените хора нямат право да четат и тълкуват сами същите тези закони (защото не биха ги разбрали), а трябва безропотно да се доверяват на тълкуванието на управляващите--ти, бидейки обикновен гражданин, би ли се доверил сляпо на управляващите в тази държава?
Кой ще възлезе на хълма Господен? И кой ще застане на Неговото свето място?
Оня, който е с чисти ръце и с непорочно сърце, Който не е предал на суета душата си, и не се е клел на лъжа.
Той ще приеме благословение от Господа, И правда от Бога на спасението си. (Псалом 24:3-5)

Cabral

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 133
Re: Авторитетът на Словото
« Reply #73 on: January 25, 2008, 13:35:58 PM »
Сега ще отговоря на едно по-старо питане на Тихомир за Стария и Новият завети, а довечера и на byFaith, johnny_fx, и small axe.   

 
Ако Старият завет действа, защо присе е въплатио Словото? Имаме си закон, писания, пророци, Той какво търси тук? Всеки път, когато Го питат за закона, Той дава друг закон, не Мойсеевият. Това казват и апостолите. Това, че не е дошъл да наруши, а да изпълни сме го коментирали. Това което е трябвало е преминало, и заедно с него си е отишъл и мойсеевият закон. Всекиму своето. Преди Мойсей е имало други завети, отменени от неговият, неговият е отменен от Новият. Всеки път, когато казва: „не да наруша, а да изпълня”, продължава, „защото ви е казано това, но аз ви казвам друго”.
В Посланието до евреите се говори подробно за стария завет и каква е съдбата му, а и навсякъде другаде. Апостолите се сещат за закона, само като ги погнат евреиете да ги убиват.

С коя част от мойсеевият закон съвпада: "Да възлюбиш Господа твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа, с всичката си сила, и с всичкия си ум, и ближния си както себе си". Там се говори за други работи, наказания, смърт, преследване.


31. Казано бе също: "ако някой напусне жена си, нека й даде разводно писмо".
32. Аз пък ви казвам: който напусне жена си, не поради прелюбодеяние, той я прави да прелюбодействува; и който се ожени за напусната, той прелюбодействува.
33. Слушали сте още, че бе казано на древните: "клетва не престъпяй, а изпълнявай пред Господа клетвите си".
34. Аз пък ви казвам: да се не кълнете никак: ни в небето, защото е престол Божий;
35. ни в земята, защото е подножие на нозете Му; ни в Иерусалим, защото е град на великия Цар;
36. ни в главата си се кълни, защото не можеш направи ни един косъм бял или черен.
37. Но думата ви да бъде: да, да; не, не; а каквото е повече от това, то е от лукавия.
38. Слушали сте, че бе казано: "око за око, и зъб за зъб".
39. Аз пък ви казвам: да се не противите на злото. Но, ако някой ти удари плесница по дясната страна, обърни му и другата.
43. Слушали сте, че бе казано: "обичай ближния си, и мрази врага си".
44. Аз пък ви казвам: обичайте враговете си, благославяйте ония, които ви проклинат, добро правете на ония, които ви мразят, и молете се за ония, които ви обиждат и гонят,
45. за да бъдете синове на вашия Отец Небесен; защото Той оставя Своето слънце да грее над лоши и добри, и праща дъжд на праведни и неправедни.
46. Защото, ако обикнете ония, които вас обичат, каква вам награда? Не правят ли същото и митарите?
47. И ако поздравявате само братята си, какво особено правите? Не постъпват ли тъй и езичниците?
48. И тъй, бъдете съвършени, както е съвършен и Небесният ваш Отец.

Няма даже да си хабя времето да го тълкувам. Вие на Христос не вярвате, та на Кабрал ли?

По нататък:
14. Всичко това слушаха и фарисеите, които бяха сребролюбци, и Му се подсмиваха.
15. Той им рече: вие представяте себе си за праведни пред човеците, но Бог знае вашите сърца; защото, което е високо у човеците, то е мерзост пред Бога.
16. Законът и пророците бяха до Иоана: оттогава се благовествува царството Божие, и всеки насиля да влезе в него.
17. Но по-лесно е небе и земя да премине, нежели една чертица от Закона да пропадне.



Cabral, откъде си сигурен в това? Самият Павел свидетелства в едно от своите послания следното:
Галатяни 1
[11] Защото ви известявам, братя, че проповядваното от мене благовестие не е човешко;
[12] понеже аз нито от човек съм го приел, нито съм го научил |от човек|, но чрез откровение от Исуса Христа.
И така, братя, стойте твърдо и дръжте преданията, които сте научили – било чрез слово, или чрез наше писмо.
(2 Солунци 2:15)

Виждаме, че Павел нито се е учил от светите отци, нито проповядва нещо, което е научил от светите отци, но говори всичко, което е научил по откровение от Исус Христос.

Точно така, когато Павел и апостолите проповядват устно, те не проповядват човешко, а божие откровение. Затова не знам защо решихте, че само писаната проповед/по скоро послание/ е боговдъхновенно? Навсякъде в Писанията за новозаветното предание се говори, че е Божието откровение, никъде за новозаветното писание, просто то тогава не е съществувало.

Затова и никой не ми отговаря, къде е казано, САМО Писанието, и че Писанието си е самодостатъчно. За разлика от вас, аз знам – в човешките книги на Лутер.

Няма как Павел да се е учил от Св.Отци, те са се учили от него. Те са братята, които са научили от него и апостолите преданията, които те пък са научили от Христос. Йоан Златоуст говорейки за преданията не казва, че това са думи на Св.Отци, казва, че са думи на апостолите. И това, което са научили не е благовестие човешко, а откровение от Иисуса Христа. Христос – Павел – Св.Отци. Ако твърдите, че отците са разнасяли човешко послание, значи и Христос е благовестил човешко послание, защото те разнасят Неговото.


Интересно този стих:
Има и много други работи, които извърши Иисус и за които, ако би се писало подробно, чини ми се, и цял свят не би побрал написаните книги (Йоан. 21:25).

Как разбираме, че става въпрос за "преданието" след като в този пасаж пише, "ако би се писало подробно", а никъде не се пише, че "се написа подробно".

Така поставяш под съмнение както авторитетът на Писанието, така и на Иисус Христос. На писанието, защото от самото писание е известно, че съществуват още много книги. А от историята и археологията – още повече. Хулиш Христос защото лишаваш от авторитет казаните, но незаписани негови думи. 

Също пасажът
"И много други чудеса направи Иисус пред учениците Си, за които не е писано в тая книга. А това е написано, за да повярвате, че Иисус е Христос, Син Божий, и като вярвате, да имате живот в Неговото име." (Йоан. 20:30-31).
 никъде не казва, че е записано в друга книга, още по-малко в "преданията".
Записано е и в други книги, наричат се книгите на Новият завет. И в още много други, които не са влезли в него.


Неемия 10
...да ходят по Божия закон, който бе даден чрез Божия слуга Моисея, и да пазят и вършат всичките заповеди на Иеова нашия Господ, съдбите Му и повеленията Му;

Неемия не беше ли живял преди Иоан, до когото бяха Законът и пророците, даже не беше ли един от тези пророци?

29. присъединиха се към братята си, към най-почтените от тях, и се задължиха с клетва и проклятие - да постъпват по Божия закон, даден чрез ръката на Божия раб Моисея, и да пазят и изпълняват всички заповеди на Господа, нашия Бог, и повелите Му и наредбите Му.
30. И да не дават дъщерите си на другоземни народи, и техните дъщери да не взимат за синовете си;
Това как се съгласува с Благовещетието?

Или това:
1.   Тоя ден четоха от Моисеевата книга гласно пред народа и намериха написано в нея: амонитец и моавец не бива да влиза в Божието общество дори довека,
2. защото те не посрещнаха синовете на Израиля с хляб и вода, а наеха против него Валаама, за да го прокълне; ала Бог наш обърна клетвата в благословия.
3. Като чуха тоя закон, те отлъчиха от Израиля всичко другоплеменно. Неем 13


И за да е съвсем ясно:

6. А сега Той получи толкова по-добро служение, колкото е и Ходатай на по-добър завет, основан на по-добри обещания.
7. Защото, ако първият завет беше без недостатък, нямаше да се търси място за втори.
8. Но пророкът, като ги укорява, казва: "ето, настъпват дни, казва Господ, и ще сключа с дома Израилев и с дома Иудин нов завет, -
9. не такъв завет, какъвто сключих с бащите им в деня, когато ги хванах за ръка, за да ги изведа из земята Египетска, - защото те не останаха в Моя завет, и Аз ги пренебрегнах, казва Господ.
10. Но този е заветът, който ще завещая на дома Израилев след ония дни, казва Господ: ще вложа законите Си в мислите им, и в сърцата им ще ги напиша, и ще бъда техен Бог, а те ще бъдат Мой народ.
11. И няма да учи всеки ближния си, и всеки брата си, думайки: познай Господа; защото всички, от малък до голям, ще Ме знаят,
12. понеже ще бъда милостив към техните неправди, и за греховете и беззаконията им няма вече да си спомня".
13. Като казва "нов" завет, признава първия за вехт; а онова, що овехтява и остарява, е близо до изчезване.
 

Божият закон е бил доста преди т.нар. "предание", на който тълкуванията в преданието така противоречат и за да бъде напълно загърбен се поставя граница и се казва, че "преданието предхожда Свещеното Писание", което е лъжа.

Никога не се е спорило, че първо е преданието. Никога. Завета с Адам на какво писание го записаха?

Тук има една абсурдна теза. КАЗАНОТО ОТ ХРИСТА Е РАЗДЕЛЕНО ОТ ТЪЛКУВАНЕТО. Но то е разделено, само при православните  и в частност Св.Отци.  Ние даваме за пример някакъм текст от Писанията. Тихомир казва, това е едно, Брадвата: това е друго, Евангелиста-това е трето, първите две са грешка. Намесва се Улочмен: абе какви глупости говорите първите трима, след него ....., тия нищо не разбират. И накрая аз казвам: това за което говорим Св.Отец Ириней/довечера ще ви пиша и второто му име/ , който 30 г. е ходил с апостол Йоан, дето е писал Апокалипсиса, защото Йоан е бил вече с треперещи ръце,, го е разтълкувал ето така. Интересно, че това не минава за мнение като другите, грешно или правилно. То веднага се превръща в човешко умуване. Първите 5 тълкувания, всички различни, са божие откровение, но това дадено от ученикът на ап. Йоан, дето е бил на събранието на което се е казал този цитат, това точно тълкуване е човешко мъдруване според вас. Не схващам логиката.

И недей да плагиатстваш: аз казах, че има противоречия, и че всичко, което противоречи на Христос е с по-малък или никакъв авторитет.


Ако знаеше повече за едното божествено естество, щеше по точно да тълкуваш. Бог е единосъщ. Неговата същност е една – проста и несложна.

small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 972
Re: Авторитетът на Словото
« Reply #74 on: January 25, 2008, 17:43:41 PM »


Тук има една абсурдна теза. КАЗАНОТО ОТ ХРИСТА Е РАЗДЕЛЕНО ОТ ТЪЛКУВАНЕТО. Но то е разделено, само при православните  и в частност Св.Отци.  Ние даваме за пример някакъм текст от Писанията. Тихомир казва, това е едно, Брадвата: това е друго, Евангелиста-това е трето, първите две са грешка. Намесва се Улочмен: абе какви глупости говорите първите трима, след него ....., тия нищо не разбират. И накрая аз казвам: това за което говорим Св.Отец Ириней/довечера ще ви пиша и второто му име/ , който 30 г. е ходил с апостол Йоан, дето е писал Апокалипсиса, защото Йоан е бил вече с треперещи ръце,, го е разтълкувал ето така. Интересно, че това не минава за мнение като другите, грешно или правилно. То веднага се превръща в човешко умуване. Първите 5 тълкувания, всички различни, са божие откровение, но това дадено от ученикът на ап. Йоан, дето е бил на събранието на което се е казал този цитат, това точно тълкуване е човешко мъдруване според вас. Не схващам логиката.



логиката е следната:
Ние се опираме само и единствено на Новия и Стария завети и въз основа на тях дискутираме различни теми.
Ако забелязваш тези теми  са по -скоро второстепенни.Истината е една разбира се , но възгледите няколко , затова и дискутираме , за да можем, ако даде Бог да достигнем до единомислие , и до самата истина по даден въпрос.
Както забелязваш дискусии по спорни въпроси е имало и в ранната църква , но всичко е ставало с любов и дух на мир.

Ти се опираш и на нещо друго освен двата Завета и затова , мнението ти е по - оспорвано , поради факта , че приравняваш човешки тълкувания със писаното в Заветите.
Естествено , ти казваш , че тези тълкувания също са Боговдъхновени , идващи от апостолите и от самия Господ Исус.
Това е именно проблема , ние /поне аз/ , не считам тълкуванията по тн. предание за боговдъхновени и затова именно когато цитираш такива предания и ги противопоставяш на Заветите ще чуваш тези думи , че говориш човешки мъдрувания.
Също така , естествено и нашите тълкувания на текста не са божествено откровение/ по какво причина твърдиш това , не знам / никой тук не е претендирал да говори божествени откровения. 

Сега си изцяло повлиян от това какво казват св. отци в преданието си , и поради това не казваш твоето мнение , а тяхното.

Не казвам , че аз знам повече от тях или от някой друг , това би било доста смешно , посочил съм в един пост горе какво виждам противоречиво между тълкуванието на преданието и писаното в Заветите. Още очаквам да отговориш там на въпросите.

Това което искам да правя е да казвам и разсъждавам върху това какво е записано и казват Господ Исус и Неговите хора в двата завета.
Всичко друго , ако противоречи по някакъв начин , отхвърлям.

Това което противоречи съм го написал.Докажи , че не противоречи!

 Иначе преданието и тълкуванията му, ще си останат човешки мъдрувания , нямащи в голяма степен покритие със писаното в Заветите.

ето ти едно човешко мъдруване : "Бог е единосъщ. Неговата същност е една – проста и несложна."

Кому е притрябвало подобно умуване?? Това е безмислено мъдруване - проста и несложна ....? Това е някаква християнска философия. В Новия завет има достатъчно прерасни стихове за цитиране по този въпрос , че да има някой нужда от подобни фрази.

не приемай това като някаква нападка , просто това мисля , не е лично.