Author Topic: Коя част от Закона е остаряла и премахната?  (Read 35107 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

byFaith

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 231
В заключение старозаветният закон нито съществува, нито трябва да се спазва. Спазват го богохулниците, които оставиха Бог и го замениха със закона. Преследвани, пръснати по целият свят, както са предупредени именно в почитания от тях закон.

Апостол Павел пише:

"Понеже това, което бе невъзможно за закона, поради туй, че бе отслабнал чрез плътта, Бог го извърши като изпрати Сина Си в плът подобна на греховната плът и в жертва за грях, и осъди греха в плътта, за да се изпълнят изискванията на закона в нас, които ходим, не по плът, но по Дух." (Римляни 8:3-4)

И преди това:

"Защото законът на животворящия Дух ме освободи в Христа Исуса от закона на греха и на смъртта." (Римляни 8:2)

Има нов закон "на животворящия Дух", чрез който се изпълнява стария закон. "Понеже това, което бе невъзможно за закона, поради туй, че бе отслабнал чрез плътта, Бог го извърши ... за да се изпълнят изискванията на закона в нас, които ходим не по плът, но по Дух." Това е, което пророкува Бог чрез Йеремия: "Ще положа закона Си във вътрешностите им, И ще го напиша в сърцата им" (Йер. 31:33). Това обаче не е унищожаване на стария закон, защото изискванията на Бога относно правдата не се променят (убийството, прелюбодейството, богохулството са все още грях срещу Него), макар Той да вменява правда на тези които вярват в Исус Христос, а е утвърждаване и изпълнение на този същия закон--"за да се изпълнят изискванията на закона", които чрез плътта ние не можем да изпълним. (Добавка: Ако законът казва "Обичай ближния си", а ние го мразим, съгрешаваме. Обаче ако чрез силата на Духа ние обичаме ближния си както себе си, тогава законът се утвърждава, не се унищожава.)

Кабрал е прав за това, че ние вече нямаме нужда от наставник (Мойсеевия закон), който до ни заведе до Христос--защото Някой по-голям от Мойсей е тук. Ние обаче продължаваме да изпълняваме закона като ходим по Духа чрез вяра в Божия син: "И тъй, где остава хвалбата? Изключена е. Чрез какъв закон? чрез закона на делата ли? Не, но чрез закона на вярата" (Римляни 3:27). Ние го изпълняваме (ходейки по Духа) не за да се оправдаем обаче, защото сме оправдани чрез вяра в Исус Христос, а от любов към Господа: "Ако Ме любите, ще пазите Моите заповеди" (Йоан 14:15). Даже, ако поучаваме, че видите ли тези заповеди от закона са заместени и невалидни, е по-добре по един камък на шията да си вържем и да се хрърлим в морето. "Защото истина ви казвам: Докле премине небето и земята, ни една йота, ни една точка от закона няма да премине, докато всичко не се сбъдне.  И тъй, който наруши една от тия най-малки заповеди, и научи така човеците, най-малък ще се нарече в небесното царство; а който ги изпълни и научи така човеците, той ще се нарече велик в небесното царство" (Матей 5:18-19).

Проблемът със закона и неговата недостатъчност не беше в закона, който Бог даде, а в изпълнителите му, защото законът сам по себе си е свят и добър. Както е писано, "Но техните умове бяха заслепени; защото и до днес, когато прочитат Стария завет, същото покривало остава, като не им е открито, че тоя завет преминава в Христа. А и до днес, при прочитането на Моисея, покривало лежи на сърдцето им, но когато Израил се обърне към Господа, покривалото ще се снеме. А Господ е Духът; и гдето е Господният Дух, там е свобода" (2 Кор. 3:14-17).

Мисля, че никой тук не твърди, че ние трябва да спазваме закона, както го правят православните евреи в днешно време, за да се оправдаем и покажем праведни пред Бога. "Ако правдата се придобива чрез закона," пише апостолът, "тогава Христос е умрял напразно" (Галатяни 2:21). От такова спазване Бог да ни опази. Но твърдение от сорта на "старозаветният закон не съществува" противоречи на Божието слово и е меко казано несъстоятелно.
Кой ще възлезе на хълма Господен? И кой ще застане на Неговото свето място?
Оня, който е с чисти ръце и с непорочно сърце, Който не е предал на суета душата си, и не се е клел на лъжа.
Той ще приеме благословение от Господа, И правда от Бога на спасението си. (Псалом 24:3-5)

small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 972
Точно така.Съгласен съм с By Faith!
Когато казах някъде горе , че закона и благодатта нямат нищо общо , имах в предвид , че двете не съжителстват заедно в силата си. Имаше време когато беше законът , даден за да стане явен греха , в това време хората се спасяваха , отново чрез вяра , но вяра в този който идваше /Месията Исус/, жертвите бяха символ на Неговата съвършена жертва за грях , която /тялото Му/ , бе принесено веднъж завинаги.
Сега е времето на Благодатта.Човек се оправдава чрез покаяние и вяра във възкръсналия Исус.
Законът съществува , но вече е изпълнен. Всеки вялващ го изпълнява чрез силата на Светия Дух и това което Той е написал на сърцата ни. Всеки вярващ иска и желае да изпълнява Божията воля.Това е поради действието на Духа.
By Faith го написа изчерпателно.

Така , че надявам се никой не смята, че понеже законът бил остарял вече е невалиден , и всеки си прави каквото иска , а Господ го спасява. Това не е вярно.
Законят беше дори усъвършенстван от Господа и заедно с това беше дадена и сила за свят живот.Тази сила има всеки , който стои в Христос , тоест пребъдва.Всеки истински повярвал.

Колкото за децата , то те отиват при Бога и за това не е нужно кръщение.Бог да не е някакъв бюрократ , че да дебне кой се е топнал във вода и кой не. Не в това е смисълът на кръщението.

То е съзнателно изповядване на това което си повярвал , и смърт за себе си и света , както и нов живот за Бога.

Ако мислим,че едно дете се кръщава , пораства и си живее в грях , а след това умира в този грях без покаяние. Но е спасено поради кръщението си като дете , то това е долна лъжа и голямо зло./  въпрос към Кабрал , как мислиш по този въпрос?/

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Колкото за децата , то те отиват при Бога
Ако ще обсъждате този въпрос, по-добре напишете за него нова тема, но започнете от това твърдение, на което въпросът ми е "Защо?" и къде Писанието подкрепя това.


Иначе нека да се придържаме по-стриктно към темата.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Cabral

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 133
Дълги тиради срещу ясни и недвусмислени цитати.
      Няма спор, че законът се е отнасял само за Обетованата земя. За никъде другаде. Преди да влезнат в нея Бог казва, тук можете да правите и друго, но там само по закона, цит. По памет. Законът се изпълнява от евреите и живеещите в обетованата земя чужденци. Дали Бог е заповядал законът да се е изпълнявал от евреите извън обетованата земя си е еврейски въпрос. Аз лично, ако трябваше да защитавам вашата теза, щях да почна да шикалкавя в тази насока – защото всички сме Израил/не случайно имаше такова мнение за църквата/, като негово продължение...., нищо, че не сме в обетованата земя ..... и т.н. и т.н. Веднъж така за да си изкарам хонорара, при загубен казус, дрънках глупости на съда, и съдийката ми каза, "достатъчно, постарахте се, но казусат е ясен".
   Така и тук. Принципът „Само писанието" издига един принцип на тълкуване, неясните места с ясните, а тук тълкувате ясните места с неясните.
   Старият завет си отиде. В кой момент – кръстната смърт. Едва ли до Петдесетница, когато Св.Дух слиза, сме стояли без завет с Бога. Кой закон, като задължителни норми на поведение, а не като благодат, замества старият? Тези норми, които Христос ни е обяснил лично, напр. С прелюбодействието. Другите, които не ни е обяснил? Законите на Кесаря. Божието Богу, но кесаревото – кесарю. Ние изпълняваме законите на тези страни в които живеем. Защото всяка власт е от Бога. Неизясняването на този въпрос в евангелските среди пръкна едни уродливи течения, книгите им са в интернет, според които следва незабавно да искаме замяната на съвременното законодателство със старозаветното. Защото било по-евтино да се убиват престъпниците с камъни, вместо да тежат на държавата. Включително и възраждане на робството, защото било по Библията.
Учителят ми по история казваше – всяко идиотско деяние има своето философско оправдание, за съжаление, много такива деяния имат и своето „Библейско оправдание” според някой „тълкуватели”.

Ако мислим,че едно дете се кръщава , пораства и си живее в грях , а след това умира в този грях без покаяние. Но е спасено поради кръщението си като дете , то това е долна лъжа и голямо зло./  въпрос към Кабрал , как мислиш по този въпрос?/

Не, не мислим така. Мислим, че в цитираният случайй няма да се спаси. Но ще се спаси, ако е кръстено и почине преди да е направило грях, а най-вероятно и при направен грях. Затова някой да започне темата със спасението, какво значи вярата да те спаси, вярата включва ли дела или не?

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Cabral,

За бебетата съм отворил нова тема, на която съм отговорил там.

Quote

2. Кака се съгласува:
1. Оня, който е оскопен или му е отрязан детородният член, не бива да влиза в обществото Господне. Втор.23:1 с Новият завет?
Например Деяния 8
36 И като вървяха по пътя дойдоха до една вода; и скопецът каза: Ето вода; какво ми пречи да се кръстя?     
37 [И Филип рече: Ако вярваш от все сърце, можеш. А той в отговор каза: Вярвам, че Исус Христос е Син Божий].

Къде действа и за кого Старият завет/закон/

Нека разгледаме следните примери:
1. Авррам, който не беше обрязан му се вмени за правда това, че повярва в Бога и необрязването му се вмени за обрязване, но чрез него Бог даде пример за нещо, което беше образ на небесните неща.

2. Скопецът Авдемелех, който помогна на Еремия получи награда на пророк и беше почетен от Бога, защото се упова на Бога
Jer 39:16 Иди и говори на етиопеца Авдемелех, като кажеш: Така казва ГОСПОД на Войнствата, Израилевият Бог: Ето, Аз докарвам думите Си върху този град за зло, а не за добро; и ще се сбъднат пред теб в онзи ден. Jer 39:17 Но теб ще избавя в онзи ден, заявява ГОСПОД, и няма да бъдеш предаден в ръката на хората, от които се страхуваш. Jer 39:18 Защото непременно ще те избавя и няма да паднеш от меч, а животът ти ще ти бъде плячка, понеже си се уповал на Мен, заявява ГОСПОД.

Не помниш ли, че Бог не се изменя и принципите му не се изменят? Защо тогава правиш Бога лъжец, след като вярата в Бога утвърждава закона?

Matt 12:7 Но ако знаехте какво значи това: "Милост искам, а не жертва“, не бихте осъдили невинните.


Относно този цитат:
Quote
"Завършекът на закона е Христос, за да бъде оправдан всеки вярващ" в Христа (Рим. 10:4).
Гръцкият текст говори за "закона за правдата". Христос изпълнява целта на закона и чрез вяра утвърждаваме закона и, че чрез закон няма да се оправдае нито един и това е краят на надеждата за оправдаване чрез Закон, защото единствено чрез Христос можем да се оправдаем.

Ето и цитатът:
Защото Христос е краят на закона за правда на всеки, който вярва.
(Римляни 10:4)


Ето и Цариградският превод:
Понеже Христос е свършването на закона за оправдание на всекого който верва.

For Christ is the end of the law for righteousness to every one that believeth.
(Римляни 10:4, KJV)


τελος (в заключение) γαρ (затова) νομου (закон) χριστος (Христос) εις (много повече) δικαιοσυνην (правда) παντι (всеки) τω (който) πιστευοντι (вярва)
(Римляни 10:4, Византийски нов завет)


Няколко пъти беше ти показано как законът се утвърждава, а не се премахва и как той няма да премине, докато всичко не се сбъдне, но ти продължаваш да избягваш това и вместо това разсъждаваш от сърцето си противоречиви неща.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?