Author Topic: Защо родените от Духа все още съгрешават?  (Read 59773 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Todor

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 173
Small Axe:
Съгласен съм с това, което казваш, искам да добавя само две неща.
1. За самоволното съгрешаване - често се случва човек да е хванат като в капан от някакъв грях/страст, с който просто не може да се пребори сам. Такъв човек се нуждае от подкрепа и освобождение и повтарящия се грях при него не е признак, че все още не се е покаял.
2. За отстъпничеството - съгласен съм, че новороден човек едва ли би се отказал от Бога по собствено желание :). Може обаче да се случи под външен натиск - спомни си как Петър се отрече от Христос. Може би и още по-далеч щеше да отиде ако беше притиснат и не бе успял да се измъкне.

Valipeti:
За цитата ти от Йоан Small Axe е писал по-горе - няма какво особено да добавя.
Quote
За останалите, искам да те попитам - ти похотлив ли си или завистлив, или алкохолик?
Ами бих описал себе си като силно гневлив(от оня гняв дето се съгрешава с него), средно похотлив(макар в тази област да имам много сериозни проблеми), силно завистлив. Алкохолик не съм(даже не пия алкохол изобщо), но съм лаком - което е горе-долу същото според мен.
Quote
Ако имаш такива грехове, тогава ще попитам - ти новороден човек ли си? Или по-точно - какво за теб е новороден човек?
Отново Small Axe е писал за това - едва ли ще успея да го напиша по-ясно, съгласен с това което казва(ако правилно го разбирам).
Quote
Ти като четеш Римляни 7гл. и 8 гл. не правиш ли разлика между Павел в 7гл. и Павел в 8гл. ? Не разбираш ли, че ап. Павел в 7 гл. описва състоянието си под въздействието на Божия закон, преди да е приел освобождаващия Святи Дух? Какво се случва, когато човек повярва и приеме Святия Дух - "Понеже които се управляват от Божия Дух, те са Божии синове." Побеждава чрез Него слабостта на плътта си и започва да "угажда на Бога", а не на плътта!
Плътта не се побеждава веднъж завинаги - борбата с нея и победите(и пораженията) продължават и след новорождението. Доколкото разбирам, ти поддържаш схващането, че ап. Павел в 7 глава описва неновороден човек. Но аз бих казал че и новородения човек може да живее под закон(виж Галатяни) - тогава всичко писано тук важи напълно и за него. Всъщност да си изгради някаква система от правила(закон)и да живее според нея, е най-естественото нещо за новоповярвалия. И макар да не съм съвсем сигурен мисля, че всеки (или почти всеки) минава през закона преди да стигне до Христос. Преди това може да си повтаря че спасението е чрез вяра, по благодат и т.н.,  но не го разбира истински. Аз самия нямам сериозно разбиране по този въпрос, така че ще спра до тук.
Бог с вас и ще се радвам да продължим дискусията по въпроса - аз лично се интересувам силно от тази тема.

small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 896
Плътта не се побеждава веднъж завинаги - борбата с нея и победите(и пораженията) продължават и след новорождението. Доколкото разбирам, ти поддържаш схващането, че ап. Павел в 7 глава описва неновороден човек. Но аз бих казал че и новородения човек може да живее под закон(виж Галатяни) - тогава всичко писано тук важи напълно и за него.

съгласен съм с теб Тодор , естествено, че не описва неновороден човек.
Не познавам Valipeti , но сигурно и тои е съгласен с това.

сега за Петър , не би трябвало да го считаме за отстъпник.Той се върна при Господ с покаяние , плачейки горко , с това демонстрира напрактика какво прави едно божие дете в ситуация на грях.
Отстъпникът не се връща , понеже е мъртво роден , повярвал е напразно , посятото в него семе не намира добра почва и никога не дава плод.Притчата за сеяча.Добрата почва е само една , там е описана .
Обстоятелствата , и каквото и друго да е , не могат да те разделят от Господа. Петър , който е роден от Духа , не можеше да стои в греха дълго. За това говори и стихът в 1 Йоаново , който цитирах по горе.
Божието дете мрази греха , дяволското  го обича.

Повтарящият се грях не е признак , че някой е неновороден.
важното е какво е отношението на самия човек към греха.С времето , такъв грях ще бъде прекратен и дълбоко намразен , ако човекът е Божие дете.
Божията благодат ни учи на това , да се отречем от нечестието , и да живеем праведно и благочестиво.Това е процес!
Целта е да даваме много плод , и така ще сме ученици на Господа.Една от наи важните теми на Новия завет  е новорождението.От там започва всичко и не завършва никога.

темата е много важна , за всеки християнин.

pironka

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 157
Quote
Божията благодат ни учи на това , да се отречем от нечестието , и да живеем праведно и благочестиво.Това е процес!
Потвърждение в Словото на този цитат:

Михей 6:8 Той ти е показал, човече, що е доброто;
И какво иска Господ от тебе
Освен да вършиш праведното, да обичаш милост,
И да ходиш смирено със своя Бог?

Todor

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 173
сега за Петър , не би трябвало да го считаме за отстъпник.Той се върна при Господ с покаяние , плачейки горко , с това демонстрира напрактика какво прави едно божие дете в ситуация на грях.
Отстъпникът не се връща , понеже е мъртво роден, повярвал е напразно , посятото в него семе не намира добра почва и никога не дава плод.Притчата за сеяча.Добрата почва е само една , там е описана.

Мисля че е необходимо да се доизясня. Аз смятам, че това каква почва съм, зависи до голяма степен от мен самия - от моите решения и действия.
Аз решавам да се отрека от себе си и да следвам Бога всеки ден, което в крайна сметка ще донесе и плод(добрата почва).
Аз решавам да оставя Бога( за малко :))) и да последвам изкушенията на света(тръните) или да се поддам на външен натиск(каменистите места).
Има доста места където се говори за това - да внимаваме да не паднем и да се боим да не бъдем отсечени(Римляни), да не напускаме увереността си, за която имаме голяма награда(Евреи), да бдим(4-те Евангелия), да изработваме спасението си със страх и трепет и т.н.
Има и места където се говори директно за отпадане от вярата - например:
1 Тимотей
10 Защото сребролюбието е корен на всякакви злини, към което като се стремяха някои, те се отстраниха от вярата, и пронизаха себе си с много скърби,

20 О, Тимотее, пази това, което ти е поверено, като се отклоняваш от скверните празнословия и противоречия на криво нареченото знание,     
21 на което, като се предадоха някои, отстраниха се от вярата. Благодат да бъде с вас. [Амин]


Тук, предполагам, някой може да възрази, че тези хора всъщност никога не са били определени за спасение и никога не са били новородени. Аз (поне за момента) не съм убеден в това. На база на нещата които съм виждал и преживял, намирам за съвсем реална опасността един новороден човек "да презре първородството си и да го продаде за паница леща". Но това си е лично мое мнение, което не искам да налагам на никого.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3273
Аз бих поставил 1 Йоан 3:9 до останалите неща, които казва Йоан в своето послание за да видим дали Йоан си противоречи, или някой разбира думите на Йоан погрешно и така го прави да си противоречи:

1Йоан 3:9  Никой, който е роден от Бога, не върши грях, защото неговият зародиш пребъдва в Него; и не може да съгрешава, защото е роден от Бога.

1Йоан 1:7  Но ако ходим в светлината, както е Той в светлината, имаме общение един с друг, и кръвта на Сина Му Исуса [Христа] ни очиства от всеки грях.
1Йоан 1:8  Ако речем, че нямаме грях, лъжем себе си, и истината не е в нас.
1Йоан 1:9  Ако изповядваме греховете си, Той е верен и праведен да ни прости греховете, и да ни очисти от всяка неправда.
1Йоан 1:10  Ако речем, че не сме съгрешили, правим Бог лъжец, и Неговото слово не е в нас.


1Йоан 5:16  Ако някой види брата си, че извърши несмъртен грях, нека се моли, и Бог ще му даде живот, сиреч, на ония, които съгрешават несмъртно. Има смъртен грях; не казвам за него да се помоли.
1Йоан 5:17  Всяка неправда е грях; и има грях, който не е смъртен.
1Йоан 5:18  Знаем, че всеки роден от Бога не съгрешава; но оня, който се е родил от Бога, пази себе си, и лукавият не се докосва до него.


Първо бих искал да обърна внимание на думите "Ако някой види брата си, че извърши несмъртен грях". Сега за да бъде този човек брат, той трябва да е роден от Бога. И ако е роден от Бога, а родения от Бога не може да съгрешава, то излиза че Йоан си противоречи. Също така Йоан в първа глава насърчава светиите да изповядват греховете си. Ама как ще изповядват греховете си, след като са родени от Бога и не могат да съгрешават? Илизлиза че Йоан пак си противоречи.

Добре знаем обаче, че Йоан не си противоречи, защото думите му са вдъхновени от Святия Дух и са верни и истинни. Това, което не е вярно в случая е че родения от Бога не е в състояние да извърши или повтори грях. Нещо повече Йоан казва "всяка неправда е грях". А ние доста често извършваме неправди, дори и по начина по който дискутираме по форумите ако щете.

Какво тогава означават думите "Никой, който е роден от Бога, не върши грях"? а още и думите "всеки роден от Бога не съгрешава; но оня, който се е родил от Бога, пази себе си, и лукавият не се докосва до него"?

Ако приемем, написаното така както е преведено, това означава че Йоан наистина си противоречи.  Аз прегледах внимателно оригиналния текст и мисля, че има сериозен проблем в превода и на двата пасажа.

Първо думата преведена като "върши" означава още пребъдва, означава не само действие извършено веднъж, но действие което продължава да се извършва отново и отново. С други думи, това, което апостола наистина казва е че никой който е роден от Бога не пребъдва в грях. Не казва, че не пада в грях, но казва, че не си стои в греха. По този начин и превода е коректен и смисъла не противоречи на останалата част на Писанията.

Нека видим следващия пасаж. При него превода е още по объркан. Първо оригиналния текст не говори за лукавиЯ. Думата "poneros" не е членувана и в този случай става въпрос за поквара и зло в морален смисъл, а не за личността на дявола. Другия проблем е с думата преведена като "докосва", която по-скоро означава "прикачи, залепи".

Ето защо текста би трябвало да звучи така:

"всеки роден от Бога не съгрешава; но оня, който се е родил от Бога, пази себе си, и покварата не се прилепя (или остава постоянно свързана) към него"


Отново ясното значение е за пребъдване и продължаване в греха, а не за инцидентно извършени неправди.

Някой някога беше дал едно прекрасно сравнение между светиите и светските. Той беше сравнил едните с овцете, а другите със свинете. Възможно е овцата да падне в кална локва, но тя веднага става отърсва се и излиза от нея. Докато свинята, тя сама търси кални локви, влиза в тях и се въргаля в тях с удоволствие.

По голяма яснота върху горните пасажи ще придобием и ако излезем от традиционното разбиране за значението на думата грях наложено от църковната традиция и инерция, и се върнем към оригиналното му значение, а именно "да се пропусне целта". Както еврейската така и гръцката дума превеждани като "грях" означават "да пропуснеш целта". Това е доста ясно и значимо послание.

Всъщност откъде идва българската дума "грях"? Нека да видим:

Грях идва от грешен сиреч сгрешен, сбъркан, неправилен, некоректен, неточен, неистинен. Тоест да извършиш грях означава да направиш нещо, което е неправилно. Което напълно се покрива с думите на Йоан "всяка неправда е грях". Праведните обичат правдата и желаят да вършат всичко, което е право и правилно. Именно това е Божието семе, Божият зародиш в родените от Праведния Бог. Тяхното вътрешен изконен копнеж по правдата, тяхното вътрешно естество на любов към всичко, което е право, истинно, праведно и съвършенно. Ето защо всичко, което те вършат движено от това ново естество е прицелено към всяка правда и истина.

Ето защо родения от Бога не може да се прицели в неправдата, в греха и беззаконието. Именно това е което Йоан е написал. Но ако някой е лишен от такъв вътрешен прицел, то той не е роден от Бога и не познава Бога.

Това е моето разбиране по този въпрос и се надявам споделеното да е задълбочило и разширило разбирането на четящите по темата.


Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 896
Съгласен съм с Watchman.
Мисля , че сме написали едно и също нещо.

към Тодор , не защитавам предопределението според Калвин, може би не разбирам какво иска да каже точно , но човек определено има отговорност за своя избор и има свободна воля , а че Бог знае предваротелно изборът ни е сигурно.  Умът ни не ще може да схване изцяло Божиите мисли и пътища , единствено имаме уверение , че те всичките са справедливи./

всеки който се е научил от Отец идва при Господа. И Исус ще го възкреси в последния ден.
Нещата са двустранни. от една страна Бог призовава всички хора , навсякъде да се покаят , Тои ни търси. От  нас се иска да откликнем с вяра .Бог иска всички да се спасят и да доидат до познаване на истината.

Той не предопределя някой за ада , други за рая , без тяхното мнение по въпроса.Човеците имаме избор.Това е почвата. Какъв избор ще направи човек. Добрата почва дава плод дали много или по малко , но дава. Другите почви , които са описани в матеи 13 глава не дават никакъв плод.Техният край е погибел от лицето на Господа.

"
които предузна, тях и предопредели да бъдат съобразни с образа на Сина Му, за да бъде Той първороден между много братя; 
30 а които предопредели, тях и призова; а които призова, тях и оправда, а които оправда, тях и прослави. " РИМЛЯНИ 8:29-30


Предузнатите са и прославените накрая.Тази група си е една и съща от началото до края.Предузнатите са именно тези които се новораждат от Божия Дух.Първо са предузнати и после предопределени , накрая прославени.
Никои от хората които Бог Отец е дал на Господа не ще бъде изгубен.

Признавам че в 9 та глава на Римляни има неща които са трудни за разбиране , но не сме неутвърдени в истината , че да изопачаваме нещата , това че имаме увереност в Божията справедливост , липса и на сянка от неправда и това , че е всемогъщ , ни е достатъчно.

Ако си роден от Духа не решаваш вече ти.А Той.
Говоря за решението , избoра , на чия страна да заставаш ежедневно , този избор вече не е само твои , но Господ се моли за нас , за да не отслабне вярата ни
.Така не може вече нищо да те вземе от ръката Му.Ти самият също не можеш , понеже Неговото семе пребъдва в теб
 виж отново Римл.8:35-39

 Решението, обаче  , колко от теб да Му предоставиш си е твое.За това един ден Господ ще награждава , каквото ида означава това.


въпрос:
Как , щом Божието дете не пребъдва в греха и не може да съгрешава без да се покае /това е категорично казано от Йоан/ , как тогава ще отстъпи и отпадне от вярата? Нали не може да стои в греха?

Отстъпниците никога не са били истински повярвали , затова и отпадат.

" От нас излязоха, но не бяха от нас; защото ако бяха били от нас, щяха да си останат с нас; но излязоха, за да стане явно, че те всички не са от нас."


Нямам никакво желание /не съм и имал такова /  да споря по този въпрос , както и по въпроса с езиците, добре е  , че администраторите решиха  да затворят там темата временно , каквото имаше да се напише се написа.

По тази тема тук , има какво още да се каже.






Valipeti

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 343
  • Аз Съм именно това, което ви казах че Съм!
    • Приятели в Христа
Ами да, това, което казва Watchman е така - новородениет човек не може да остане в греха! Когато осъзнае, че дадено нещо е грях в живота му, той не може да си позволи да продължи да живее с него и чрез Божията благодат и сила на Святия Дух, се освобождава от него с покаяние. И освободил се от греха, той не го поканва отново след време да се върне в живота му, а е вече мъртъв към него. Това е пътя на освещението и израстване в святоста, която е така характерна за светиите на Бога и представя характеристиката на истинската църква - невястата на Исус.

Тодоре, това, което ни описва ап. Павел в Римляни 7 глава е безпомощността на грешното човешко естетсво да се справи с греха без Христовата победа над него, въпреки, че разбира и се наслаждава с ума си на Божиите святи заповеди в Закона. Затова и пита накрая : "Окаян аз човек! кой ще ме избави от тялото на тая смърт?"
В последвалото продължение ни изяснява, че избавлението идва чрез делото на Исус Христос и "...за да се изпълнят изискванията на закона в нас, които ходим, не по плът, но по Дух.
".
Тук вече ни се казва, че можем да побеждаваме плътта, което в 7-ма глава бе невъзможно само чрез святите заповеди на Закона. Казва ни се още, че :

Защото тия, които са плътски, копнеят за плътското; а тия, които са духовни - за духовното...
Защото копнежът на плътта е враждебен на Бога, понеже не се покорява на Божия закон, нито пък може;
 и тия, които са плътски, не могат да угодят на Бога....
Защото, ако живеете плътски, ще умрете; но ако чрез Духа умъртвявате телесните действия, ще живеете. Понеже които се управляват от Божия Дух, те са Божии синове....


От това всичко разбираме, че новородените хора имат силата да умъртвяват греховните, плътски действия в себе си чрез Святия Дух и да Му предоставят ръководството в живота си, което в 7-ма глава изглеждаше непостижимо, тъй като там не бе описано още от къде идва тази ПОБЕДА! Надявам се да съм се изразил разбираемо.
Поздрави!
Небето и земята ще преминат, но Моите думи няма да преминат!

small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 896
именно затова и роденият отново не може да престане да бъде роден.Понеже не може да остане в греха.Ако остане в греха , той никога не  е бил познат от Бога , в смисъла на роден от Него.

"Ето защо родения от Бога не може да се прицели в неправдата, в греха и беззаконието. Именно това е което Йоан е написал. Но ако някой е лишен от такъв вътрешен прицел, то той не е роден от Бога и не познава Бога."/Watchman/

Е как тогава смятате/щом не може да се прицели/ , че роденият от Бога , ще загуби спасението си дадено му по благодат и ще престане да бъде роден от Бога.

/това го пиша , понеже вчера някой повдигна пак темата ,  , на мен вашата позиция е позната , тя сякаш е близка до тази  на православните . Те никога не са сигурни дали са спасени , сякаш Бог е неспособен да завърши докрай онова нещо което е започнал в нас./

Важното е човек да знае , че процесът на освещение е цял живот.Покаянието също е нещо което продължава цял живот , не е един път и край и сетне спокойно , аз съм спасен.Това са глупости и е оказало пагубно влияние върху християнството с огромен брой псевдохристияни.
Роденият от Бога , свидетелства с живота си до края , че е Божие дете. Но Бог е този който ни пази до края и ще завърши делото си в нас докрай.
Именно затова и Павел казва , че нищо не може да ни отдели от Исус Христос нашият Господ.
От Господ се отрича този който псевдо се е вричал , като Юда например или симон мъгьосника , когото Словото нарича вярващ , но сетне се вижда че никога не е бил роден от Бога.

В Римляни се казва , че тези които са предузнати , са и прославени накрая , групата е една и съща от началото до края.Никой не е загубен от нея.
В Йоан 17 глава Господ се моли за учениците си и за всички ония които биха повярвали в Него.Той се моли и застъпва за нас.Той не загуби нито един от тези които Бог му беше дал , Бог му даде и нас.
Това за мен е голямо насърчение.


Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Какво означава, че който устои докрай ще бъде спасен?

Тук има няколко под-въпроса:
- за кой "който" става въпрос
- за какво "докрай" става въпрос
- за какво "спасение" става въпрос

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

biblical

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 51
Църквата днес е слаба и немощна, изнурена от грехове и страсти. Тя не прилича на чиста девица, а на уморена от грехове блудница. Навикнали сме да гледаме на личните си грехове, защото ни засягат прекалено лично и пречат на общението и живота ни с Бога. Но не познавам общност от християни, която да не върши общи, публични, видими уж за всички грехове, които нито вижда, нито иска да види. Но света ги вижда и за това християните днес сме често за присмех и поговорка за света: "Вързан поп - мирно село.","Остави ги тия пастори - само пари искат" - списъка е безкраен. Тези грехове носят съблазън и хората намразват Бога. А знаем, че носителите на съблазън за другите "по-добре да не бяха се раждали".

1. В оня час учениците се приближиха до Иисуса и рекоха: кой ли е по-голям в царството небесно?
2. И като повика Иисус едно дете, изправи го посред тях {Марк. 9:36.}3. и рече: истина ви казвам, ако се не обърнете и не станете като деца, няма да влезете в царството небесно;4. и тъй, който се смири като това дете, той е по-голям в царството небесно; {Марк. 10:14, 1 Кор. 14:19.}5. и който приеме едно такова дете в Мое име, Мене приема;6. а който съблазни едного от тия малките, които вярват в Мене, за него е по-добре да му надянат воденичен камък на шията и да го хвърлят в морската дълбочина. {Марк. 9:42, Лук. 17:1.}
7. Горко на света от съблазните, защото съблазни трябва да дойдат; обаче горко на оногова човека, чрез когото съблазън дохожда. {1 Кор. 11:18.}8. Ако те съблазнява ръката ти или ногата ти, отсечи ги и хвърли от себе си: по-добре е за тебе да влезеш в живота без ръка или без нога, отколкото с две ръце и с две нозе да бъдеш хвърлен в огън вечний; {Марк. 9:43.}9. и ако те съблазнява окото ти, извади го и хвърли от себе си: по-добре е за тебе с едно око да влезеш в живота, отколкото да имаш две очи, и да бъдеш хвърлен в геената огнена. {Втор. 13:6, Втор. 13:7, Втор. 13:8, Мат. 5:29.}
  Матей 18

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3273
biblical, ти май не забеляза, че това, което си писал не е много по темата?
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 896
контекста на изречението което визираш в Матей 24 глава , говори за , охладняване на любовта в Христовата църква.Охладняване поради умножаване на безаконието в света , наличието на мнозина лъжеучители и лъже - месии , ще обърка и съблазни мнозина и те ще се предадат един друг.
Но тези които устоят ще се спасят.

Те трябва да устоят в истинската вяра , тишо.
Господ на друго място казва , че неговите овце слушат гласа му , и подир чужд няма да тръгнат.Устояват верните.
Неверните ще отпаднат.Родените от Бога , ще устоят , въпросът е да сме от тях , а не да се заблуждаваме сами себе си , че сме във вярата.Затова и трябва да се изпитваме постоянно.
Любов към братята , съобразяване на живота ни с Писанията ,омраза към греха , плодове на Духа в живота ни .Това са свидетелства в нас , за това , че Бог ни е родил отново чрез Духа си.
Нашата вяра побеждава света.Накрая тези които устоят и победят , ще имат тази истинска , спасителна вяра в Месията Исус.

Тези които отпаднат , Бог никога не ги е познавал и те са вършили безаконие , ако и да са били в разни християнски събрания.Тези предупреждения са отправени към нас , за да не високоумстваме , но да се боим и да бъдем сериозни във всичко , понеже истинската и спасителна вяра е такава докрай не до средата.Днес е нужно да се държим за Христос , за утре Той също ще се погрижи

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Отново ще задам същите въпроси, защото не отговори, но писа много излишни думи:

- за кой "който" става въпрос - Божии хора или не Божии хора
- за какво "докрай" става въпрос - към какво се отнася "докрай"
- за какво "спасение" става въпрос

И още 1 въпрос:
- защо не срещаме никъде вместо това изречение, за което пишем, да има друго, което просто заключава: "Родените от Бога ще устоят докрай", тъй като това е твоят извод.

Пиши отговорите си по-целенасочено, тъй като бягаш от конкретните въпроси. Говориш за вярата и за други неща, но не и за конкретните въпроси. Също вадиш заключения, които не са писани в Словото, но са писани в американските книжки, четени от много български и американски учители.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 896
тишо , отговорих ти на въпросите , не виждам излишни думи.За теб може и да са такива де , незнам.
Явно не можеш да разбереш , че Божиите хора са една група която е една и съща от началото до края.Предузнати в началото и прославени накрая.Другите не са такива , ако и да са си мислели , че са.Словото не е само отделни изречения , а съвкупност от такива.Затова ти пиша с примери от различни части на Писанието , но ти наричаш това" компилация" :)

Конкретно:
-става въпрос за хора наричащи се християни.Някой са такива , други не.
-докрай , се отнася до края на земния живот или до идването на Господа
-става въпрос за вечното спасение

Спасението е Божие дело , тишо.Устояването е свидетелство в нас , че Бог ни е родил отново.
Така надявам се е по ясно.

За последния ти въпрос:
От  Словото знам , че всичко което е родено от Бога побеждава света , това е нашата вяра.

това твърди Словото , не американски някакви си книжки.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
тишо , отговорих ти на въпросите , не виждам излишни думи.За теб може и да са такива де , незнам.
Явно не можеш да разбереш , че Божиите хора са една група която е една и съща от началото до края.Предузнати в началото и прославени накрая.Другите не са такива , ако и да са си мислели , че са.Словото не е само отделни изречения , а съвкупност от такива.Затова ти пиша с примери от различни части на Писанието , но ти наричаш това" компилация" :)

Конкретно:
-става въпрос за хора наричащи се християни.Някой са такива , други не.
-докрай , се отнася до края на земния живот или до идването на Господа
-става въпрос за вечното спасение

Спасението е Божие дело , тишо.Устояването е свидетелство в нас , че Бог ни е родил отново.
Така надявам се е по ясно.

За последния ти въпрос:
От  Словото знам , че всичко което е родено от Бога побеждава света , това е нашата вяра.

това твърди Словото , не американски някакви си книжки.

Защо казваш, че става въпрос за хора, наричащи се християни - някои такива, други - не? Откъде черпиш информация за това?

Ако това, което казваш е вярно, значи и тези, които се наричат християни, но не са, устоят докрай - ще се спасят.

Текстът просто казва "КОЙТО, устои докрай...", а не "тези, които са истински християни..." или "тези, които са и не са истински християни". Затова трябва да посочиш кои пасажи ясно говорят за този извод.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?