5 И тя роди мъжко дете, което има да управлява всичките народи с желязна тояга; и нейното чадо бе грабнато и занесено при Бога, дори при Неговия престол.
Според мен тук доста ясно се говори за Исус Христос.
Ако това е така , то жената която ражда детето не може да е църквата.
В Данаил виждаме че Михаил се застъпва за " твоите люде" , тези хора са еврейският народ определено.Според мен описаната жена е Израел.
Ако детето е Исус Христос, то трябва да се зададат следните въпроси:
1. Майката Мария ли е?
Ако е (това е католическата интерпретация), тогава е интересно защо пише, че е била отведена в пустинята, след като за Мария не се свидетелства такова нещо.
2. Защо изведнъж в картини от бъдещето изведнъж идва картина от миналото ако това е Исус Христос?
Твърде странно твърдение, което няма подкрепа в книгата.
Някои казват, че майката е Израел, а детето е Исус Христос, което отново е въпроса - защо е казано нещо минало и нещо, което не е станало по времето на раждането на Исус Христос - и особено тези 1260 дни. Интересното е, че за тези дни се говори на няколко места в Словото, където става въпрос точно за най-скръбните дни на земята.
Тогава коя е майката и кое е детето?
Говори се за "управляване с желязна тояга". Нещо интересно, което самият Господ Исус казва в Откровение 2:
Rev 2:26 А на този, който победи и който пази Моите дела докрай, ще дам власт над нациите; Rev 2:27 "и ще ги пасе с желязна тояга и те ще се строшат като грънчарски съдове", както и Аз получих от Своя Отец.Виждаме, че "ще ги пасе с желязна тояга" сякаш не се отнася само за Христос. Как така? Наистина този стих се отнася само за Христос и следният стих показва как и защо:
Gal 2:20 Съразпънат съм с Христос; и вече не аз живея, а Христос живее в мен; и животът, който сега живея в плътта, го живея с вярата в Божия Син, който ме възлюби и предаде Себе Си заради мен. Всеки, който живее за себе си и не е умрял за света няма как да изпълни това. За такъв думите "ще ги пасе с желязна тояга" са нещо, което не се отнася за него, но за Христос. Но когато Христос живее
вместо теб, тогава думите се отнасят за Него.
Тук не говоря за лирични неща като "Христос е жив в сърцата ни" или "Христос да бъде на трона на твоето сърце". НЕ! Христос да управлява
съзнателно твоя живот чрез Духа, когото е дал на тези, които са Го (Духа) приели. Не нещо философско като ню ейдж мислене "да откриеш Христос в себе си", но Истинският Христос от Библията да управлява в пълнота твоя живот.
Тогава как така детето ще бъде отведено чак при (не върху) Трона на Бога?
Вижте следния пасаж:
Rev 7:13 Тогава един от старейшините проговори, като ми каза: Тези, облечените в бели дрехи, кои са и откъде са дошли? Rev 7:14 И аз му казах: Господине, ти знаеш. А той ми каза: Това са онези, които идват от голямата скръб; и са изпрали дрехите си и са ги избелили в кръвта на Агнето. Rev 7:15 Затова са пред престола на Бога и Му служат денем и нощем в Неговия храм, и Седящият на престола ще разпростре скинията си върху тях.Думата "идват" в изречението, че "идват от голямата скръб" описва последователно излизане, а не появяване на цяла група, изведнъж.
Как мислите би излязъл някой, който е избелил дрехите си в кръвта на Агнето, от голямата скръб?
Може би това ще отговори на някои от въпросите, които се повдигат в този текст.