Todor, не знам от какво се опитвам да те разделя и да завладея, че и коварен ме нарече.
До сега не си давах сметка, че отношението ми към Библията и Бога е зависимо от вярата на мнозинството в този форум. Още по-малко от това, какво приемат другите християни. Те и Исус Христос не Го приемаха някога, а Той се оказа самият им Бог. Не ме разбирай погрешно, не се правя на Месия, но това е един добър пример, колко лесно могат да бъдат заблудени масите. Нали не решаваме, че пушенето е правилно и безобидно за здравето, защото по-голямата част от хората пушат? А и определено бих се притеснявал, ако имах вярата на мнозинството, защото е писано:
Матей 7:13-14
13. Влезте през тясната порта, защото широка е портата и пространен е пътят, който води в погибел, и мнозина са ония, които минават през тях.
14. Понеже тясна е портата и стеснен е пътят, който води в живот, и малцина са ония, които ги намират.
Пък и като се има в предвид, че от потопа бяха спасени само осем души, а за Второто пришествие е казано:
Лука 18:8 ... Обаче, когато дойде Човешкият Син ще намери ли вяра на земята?
то нещата придобиват още по-обезпокоителен характер, тъй като за невярващи в небето няма да се намери място(Откр.21:8). И не се заблуждавай, не всички т.нар. християни и вярващи вярват, както и в каквото трябва. Не напразно Исус Каза:
Матей 7:22-23
22. В онзи ден мнозина ще Ми рекат: Господи! Господи! не в Твоето ли име пророкувахме, не в Твоето ли име бесове изгонвахме, и не в Твоето ли име направихме много велики дела?
23. Но тогава ще им заявя: Аз никога не съм ви познавал; махнете се от Мене вие, които вършите беззаконие.
Очевидно тук става въпрос именно за вярващи, смятащи се за християни, щом казват "Господи! Господи!" и са вършили разни неща в Негово име, но нещо е попречило на Господ да ги "познава" или всъщност те не познават Него. Нямат връзка. Ще се върна на темата след малко.
Името "Второзаконие" е дадено на книгата именно при превода на седемдесете. Евреите са използвали за имена първата дума от съответната книга, което обикновено не казва нищо за съдържанието й. Причината да бъде наречена така е, защото на евреите чрез тази книга им се дава втори закон (12-26 глава). Би могъл да се убедиш, ако прочетеш цялата Тора.
Сега отново за закона. В цитирания по-горе текст става ясно, че Исус не е безразличен към спазването на закона, тъй като видимо се отрича от беззаконниците. В същото време закона не спасява, както ти правилно отбеляза. Мога да приложа десетки текстове, но ми се струва, че някъде са ви облъчили с погрешни представи и пак няма да ги разберете. Затова ще илюстрирам с познати неща от съвремието ни. Няма държава без закон. Дори и вселената има закони на които се покорява иначе би било хаос. И слава на Бога, че във великата Си мъдрост ги е създал съвършени. Такъв е и закона за който иде реч, но не за обрязването и шатроразпъването (които не са част от десетте Божи заповеди) а онзи, който е записан с Неговия пръст на каменни плочи). С този закон се поставят основите на човешкият морал. Затова пише, че този закон, служи за познаването на греха.
Римляни 3:20 Защото ни една твар няма да се оправдае пред Него чрез дела изисквани от закона, понеже чрез закона става само познаването на греха.
Тоест, ако някой каже няма закон, то значи няма и грях.
Римляни 4:15 но гдето няма закон, там няма нито престъпление.
А ако няма престъпление не е нужен Спасител. Или иначе казано, Христовата смърт се обезсмисля. И така законът не може да спаси, той само обвинява, показва, че си грешник, престъпник. Спасението е дар от Господ. И след като закона е изявил греха на дадения човек и го е довел при Спасителя, би следвало вече да не греши, да е умрял за греха. Затова е писано:
Римляни 6:2 Ние, които сме умрели към греха, как ще живеем вече в него?
Така че всъщност живеейки праведен живот човек (което ще рече съобразно закона, защото то става естествено за него) той вече не е под ударите на закона. Но тогава идва дявола и казва "ти вече не си под закона, той не се отнася за теб, ти си спасен, можеш да правиш каквото си искаш". И "християнина" се връща в греха, загърбвайки благодатта (спасението си) и бива отново изобличен от закона. Разликата е, че вече не обръща внимание на това изобличение. Резултата е 1:0 за лукавия. Защото както вече цитирах, такива "християни" са непознати за Господ. Ще го обясня и по друг начин. Човек се осъзнава, че е на грешното място Египет (символ на грешния свят) и решава да се премести в Израел (символ на Божия народ). Това не става чрез закон, но чрез Божието водителство. Но ако отиде в Израел спазвайки нормите на поведение (законите) от Египет той подлежи на осъждане, защото явно не се е преобразил и си е все същия престъпник. Така живота по Божия стандарт е белег за спасения човек и обратното, живот в беззаконие е белег за измамения от лукавия човек. Затова ап. Павел ни съветва как да разберем на коя страна сме:
Римляни 6:16 Не знаете ли, че комуто предавате себе си като послушни слуги, слуги сте на оня, комуто се покорявате, било на греха, който докарва смърт, или на послушанието, което докарва правда?
Недопустимо е "старият човек" и "новороденият" да не се различават по нищо. Старият човек, както казваш ти, трябва да бъде умъртвен. Но ако човека продължава да върви в греха, не е ли само заблуден, че е нов човек, а си е все същия? Не бяха ли точно това фарисеите, които демонстрираха вяра външно, а вътре (в ума си) бяха пълни с грях.
Ето за това говоря, не за спасение чрез закона, а за признаците, които би следвало да са характерни за спасения човек. Не ви карам да спазвате закона, защото това е безсмислено усилие, а да се замислите дали наистина сте християни с такава вяра. Да се върнете при Бога и искрено да се покаете. Като не желая да обидя никого, както и Йоан Кръстител някога, но да ви алармирам, защото Господ иде.