Author Topic: Съботата: Божията свята Почивка  (Read 48628 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valipeti

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 343
  • Аз Съм именно това, което ви казах че Съм!
    • Приятели в Христа
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #45 on: February 15, 2016, 17:04:34 PM »
Stelu, ако ти ми задаваш такива въпроси, това означава, че все едно си говорим на различни езици! Ако не си наясно с отговорите на тези елементарни за всеки християнин въпроси, тогава имаш нужда от цялостно рестартиране на познанието ти  за Божият план изявен в Библията. А това изисква повечко време и не става набързо с няколко отговора, защото пак няма да ги разбереш. Аз мога да те насоча само да мислиш като питам малко:

-Ти българин ли си?
-Къде прочете в Библията, че Бог изисква от теб-българина-да спазваш заповеди от мойсеевия закон, даден на Израел?
-Не вярваш ли на апостолите на Исус, които специално писмо изпратиха до всички повярвали в Исус от езичниците да спазват само оскверненията чрез идоли, чрез блудство и чрез ядене удавено и кръв а не мойсеевия закон?
-Защо апостолите казват това, а ти притуряш още неща за спазване?

Изясни си това и ще започне да ти става по-ясно за какво говорим !
Небето и земята ще преминат, но Моите думи няма да преминат!

Stelu

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 38
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #46 on: February 15, 2016, 17:25:33 PM »
Valipeti, ти къде ме видя да твърдя, че трябва да спазваш моисеев закон?
И какво е общото между моисеевият закон и това:
Изход 20:1 Тогава Бог изговори всички тия думи, като каза:...
И следват едни десет заповеди. Да ти прави впечатление, че това излиза от Божиите уста, а не от моисеевото перо? Да ти прави впечатление, че Исус каза, че Неговият закон няма да премине докле има земя и небе? Да ти прави впечатление, че това е условие за живот, което Той изтъкна и пред дявола:
Матей 4:4 ...Не само с хляб ще живее човек, но с всяко слово, което излиза от Божиите уста.
Не са ли десетте Божи заповеди "слово, което излиза от Божиите уста"?
Не пише ли, че без значение дали си българин или китаец, ако си престъпник на закона си вън от небестното царство? /Откр. 22:15/
Защо не отговори на въпросите ми, защото щеше да се самоизобличиш, нали? Направи го, така ще има надежда и за теб. Затова ги зададох. Не са риторични. Така че опитай. Идеята не е да се наддумваме, а истината да блесне със своята неподправена чистота.

small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 972
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #47 on: February 15, 2016, 17:49:06 PM »
Quote
small axe, боя се, че цитатът ти е некоректен, тъй като е изваден от контекста от една страна. Тъй като в стих десет се казва "И тъй, ти защо съдиш брата си? а пък ти защо презираш брата си? Понеже ние всички ще застанем пред Божието съдилище."
А аз не съм съдил никого. Пиша не осъдително, а с идеята да помогна.

Точно за пазене и непазене на някой ден пише в стиховете. Също относно съденето, съм писал, че АКО ти казваш, че някой не пазел също като теб определен ден, такъв няма как да види Божието царство, това казва текстът да не правим.. Тоест това е то съденето на чужд слуга. Ти ако искаш пази, но той нека е уверен в своя ум защо не пази, или пази определен ден. Тук за това говори текста просто. Нищо повече..

Valipeti

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 343
  • Аз Съм именно това, което ви казах че Съм!
    • Приятели в Христа
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #48 on: February 15, 2016, 23:42:49 PM »
Quote
Да ти прави впечатление, че това излиза от Божиите уста, а не от моисеевото перо?

Ти да не казваш, че заповедите, които не са на плочите написани, Мойсей сам си ги е измислил и записал на книгата? Ако това твърдиш, тогава няма защо да говорим повече. Заповедите на плочите и на книгата са от Бог, а Мойсей е човека, когото Той си избра, за да ги занесе на израелтяните. Мойсеевия закон не се нарича така, защото е закона на Мойсей (измислен от него)! Но защо ли ги пиша тези работи?

Quote
И какво е общото между моисеевият закон и това:
Изход 20:1 Тогава Бог изговори всички тия думи, като каза:...

Общото е, че са казани на Израел и се отнасят за Израел като Завет с Израел! Ако се отнасяха и за теб, апостолите на Исус щяха да ти кажат да ги изпълняваш и ти! Или поне съботата да пазиш, ама те не го казват! :)
Ти по-добре ли от тях разбираш пазенето на закона, че ги допълваш в заповедите дадени за езичниците-християни? Щом те и на Святия Дух се видя добре да не обременяват езичниците със заповеди от закона, кой си ти че ще притуряш на Словото? Тях ли да слушаме или теб?!?
Небето и земята ще преминат, но Моите думи няма да преминат!

Stelu

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 38
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #49 on: February 16, 2016, 12:13:41 PM »
Quote
Ти да не казваш, че заповедите, които не са на плочите написани, Мойсей сам си ги е измислил и записал на книгата? Ако това твърдиш, тогава няма защо да говорим повече. Заповедите на плочите и на книгата са от Бог, а Мойсей е човека, когото Той си избра, за да ги занесе на израелтяните. Мойсеевия закон не се нарича така, защото е закона на Мойсей (измислен от него)!
Не, не казвам, че Моисей си е измислил закона, който сам е записал на книга, но очевидно има голяма разлика от написаното в Библията, че Бог е изговорил тези думи и ги е записал на каменни плочи. Моисеевият закон е наречен така, защото макар и даден от Бога е записан от Моисей, а не защото му е автор. Не мисля, че е уместно да се правиш на бавноразвиващ.
Quote
Общото е, че са казани на Израел и се отнасят за Израел като Завет с Израел! Ако се отнасяха и за теб, апостолите на Исус щяха да ти кажат да ги изпълняваш и ти! Или поне съботата да пазиш, ама те не го казват! :) Ти по-добре ли от тях разбираш пазенето на закона, че ги допълваш в заповедите дадени за езичниците-християни? Щом те и на Святия Дух се видя добре да не обременяват езичниците със заповеди от закона, кой си ти че ще притуряш на Словото? Тях ли да слушаме или теб?!?
Ами тях слушай. Не мене. Всъщност слушай Бога, защото онова, което е записано за наше свидетелство е от него вдъхновено. Освен това ползвай и главата си.
1. Никъде в Библията не пише, че десетте Божи заповеди се отнасят само за древния Израел - етнически. Те се отнасят за Божия народ, независимо от кой етнос е той - духовен Израел. Онзи, който иска да е покорен на Бога. Ако ти не си част от този народ, те нямат отношение към теб естествено.
2. Закона (десетте заповеди) е закон на свободата твърдят апостолите А не бреме:
Яков 1:25 Но който вникне в съвършения закон на свободата и постоянствува, той, като не е забравлив слушател, но деятелен изпълнител, ще бъде блажен в дейността си.
Четвъртата заповед е израз на това, което сам Господ каза:
Марко 2:27 И каза им: Съботата е направена за човека, а не човек за съботата;
Да погледнем и другите заповеди: напомнянето Кой е Бога, да нямаш други богове, да не се кланяш на идоли, да почиташ родителите си, да не лъжеш, крадеш, убиваш, прелюбодействаш и завиждаш. Бреме ли е това? Не е ли това всъщност смисъла на християнството? Изумен съм от това, което написа. Нима апостолите някъде казват да лъжем, крадем, убиваме... Това ли трябва да правим? За това ли Бог стана човек и умря на кръст, за да имаме право живеем като предпотопните, за които е казано:
Битие 6:5-6
  5. И като видя Господ, че се умножава нечестието на човека по земята и, че всичко, което мислите на сърцето му въображяваха, беше постоянно само зло,
  6. разкая се Господ, че беше направил човека на земята, и огорчи се в сърцето Си.

Затова ли е жертвата, за да огорчаваме Господ?! Вас питам, това ли е целта на Бога? И ако обичате не изпадайте в излишни реторики, а просто някой тук ясно да отговори:
ЗА ДА МОЖЕМ НИЕ ДА ВЪРШИМ ГРЕХОВЕ ЛИ СЕ НАЛОЖИ ГОСПОД ДА СЕ ВЪПЛЪТИ И УМРЕ КАТО ЧОВЕК В УЖАСНИ МЪКИ???
ТОВА ЦЕЛТА НА БОГА ЛИ Е, ИЛИ НА ПРОТИВНИКА МУ, И АКО НЯКОЙ ПРОПОВЯДВА ТАКОВА ЕВАНГЕЛИЕ, КОЙ Е АВТОРЪТ МУ?
В СЪСТОЯНИЕ ЛИ Е НЯКОЙ ОТ ВАС ДА ПОСОЧИ ПОНЕ ЕДИН БИБЛЕЙСКИ СТИХ, КОЙТО ДА НАСЪРЧАВА ВЯРВАЩИТЕ ЗА ПОНЕ ЕДНО ОТ СЛЕДНИТЕ: ДА ЛЪЖЕМ, КРАДЕМ, УБИВАМЕ, ПРЕЛЮБОДЕЙСТВАМЕ, ПОЖЕЛАВАМЕ, СЕ КЛАНЯМЕ НА ИДОЛИ И ДРУГИ БОГОВЕ И НАРУШАВАМЕ СВЕТОСТТА НА СЪБОТАТА

Ако не можете, покайте се, защото не знаете деня и часа. И ви казвам това не с идеята да осъдя някого, а защото искам да видя всички вас на стъкленото море.

small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 972
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #50 on: February 16, 2016, 12:34:22 PM »
Quote
И ви казвам това не с идеята да осъдя някого, а защото искам да видя всички вас на стъкленото море.
Аз съм убеден, че искрено ги пишеш тези неща. Просто ти напомням онези стихове в римляни за пазенето и непазенето на определен ден. Вероятно по времето на Павел, също тези неща са станали тема, и Павел е обяснил ясно- ти ако искаш и вярваш, че трябва- пази деня, но не съди онзи който не го прави както теб. Да го осъдиш значи именно това- да му заявиш, че не е Христов и няма заради това, че не пази както теб определен ден, да бъде на стъкленото море..

Valipeti

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 343
  • Аз Съм именно това, което ви казах че Съм!
    • Приятели в Христа
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #51 on: February 16, 2016, 14:52:21 PM »
Stelu, защо ап.Павел ги пише тези работи, както ти беше посочено по-рано:

... Някой уважава един ден повече от друг ден; а друг човек уважава всеки ден еднакво. Всеки да бъде напълно уверен в своя ум.
6 Който пази деня, за Господа го пази; [а който не пази деня, за Господа го не пази]...


Ако е толкова важно да се пази съботата от християните, апостола така ли щеше да го напише? Ако се отива в ада заради непазенето на съботния ден от християните, то дали не би го казал например- "Непременно спазвайте 4-тата заповед"?

Quote
Не, не казвам, че Моисей си е измислил закона, който сам е записал на книга, но очевидно има голяма разлика от написаното в Библията, че Бог е изговорил тези думи и ги е записал на каменни плочи. Моисеевият закон е наречен така, защото макар и даден от Бога е записан от Моисей, а не защото му е автор. Не мисля, че е уместно да се правиш на бавноразвиващ.

Аз понеже може и да съм бавноразвиващ, не можах добре да ти схвана мисълТЪТ. Я моля да ми изясниш повечко какво ще рече това умоизлеяние бисерно: ... но очевидно има голяма разлика от написаното в Библията, че Бог е изговорил тези думи и ги е записал на каменни плочи. Моисеевият закон е наречен така, защото макар и даден от Бога е записан от Моисей, а не защото му е автор.
Разкрий ми моля каква ще да е тази "голяма разлика", която споменуваш тук!
И понеже се притесняваш и за мен , и искаш да ме видиш на стъкленото море, съм трогнат и искам да ти изкажа една тайна. Тя е, че когато повярвах в Исус Христос, ми направиха една операция. И Хирурга като ми отвори гръдния кош, е написал вътре в сърцето ми , докато съм под упойка, всички заповеди, които Исус иска да спазваме в Новия Му Завет с нас. Иначе казано ето:

"Ето, идат дни, казва Господ,
Когато ще сключа с Израилевия дом и с Юдовия дом нов завет;
9 Не такъв завет, какъвто направих с бащите им
В деня, когато ги хванах за ръка, за да ги изведа из Египетската земя;
Защото те не устояха в завета Ми,
И Аз ги оставих, казва Господ.
10 Защото, ето заветът, който ще направя с Израилевия дом
След ония дни, казва Господ:
Ще положа законите Си в ума им
И ще ги напиша в сърцата им;
Аз ще бъда техен Бог,
И те ще бъдат мои люде;
11 И няма вече да учат всеки съгражданина си
И всеки брата си, като му казват: Познай Господа;
Защото всички ще Ме познават,
От малък до голям между тях.
12 Защото ще покажа милост към неправдите им
И греховете им (и беззаконията им) няма да помня вече".
13 А като каза "нов завет", Той обявява първия за остарял. А онова, което овехтява и остарява, е близо до изчезване.


Та за да не се притесняваш, онези заповеди, дето бяха на плочите, а и не само те, Хирурга ги вкара в мен и сега съм радостен да ги изпълнявам. Само че забелязах, че 4-тата заповед нещо е изменена- явно защото и Завета вече е Нов! И в новата 4-та заповед (бившата 4-та) разликата е, че сега не трябва да пазя само съботния ден от седмицата, а всеки ден от седмицата. Да ги пазя за Господа! Така пише в новата заповед! А тя не ми е тежка. И знаеш ли защо? Защото не ми се налага да се напъвам да пазя дните, а си почивам от напъването в Божията Събота. Тя обхваща всички дни от както ме оперираха и завинаги. Разбираш ли сега разликата между единия Завет и другия? Затова Бог каза, че " ако оня първи завет е бил без недостатък, Бог не би търсил място за втори.".
Небето и земята ще преминат, но Моите думи няма да преминат!

Stelu

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 38
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #52 on: February 16, 2016, 14:55:10 PM »
Да small axe, съвсем искрено ги пиша и се надявам с Божията помощ да спечеля поне една душа за Него.
Ако вървиш към пропаст и не виждаш опасността, а някой те предупреди, за осъждане ли ще го вземеш? Не мога да повярвам, че предупреждението за опасност е възможно да се нарече съдене. Нима прибирайки се в тъмното и някой ти каже "Внимавай да не се утрепеш, че малко по-нагоре липсват капаците на шахтите" ти ще му извикаш "Защо ме съдиш"?
Явно не си обръщал внимание на редица текстове, които ни насърчават да се упътваме и подкрепяме по пътя.

1 Тимотей 5:20 Ония, които съгрешават, изобличавай пред всички, та и другите да имат страх.
2 Тимотей 4:2 проповядвай словото, настоявай на време и без време, изобличавай, порицавай, увещавай, с голямо търпение и непрестанно поучаване.
Тит 1:13 Това свидетелство е вярно. По тая причина изобличавай ги строго, за да бъдат здрави във вярата
Тит 2:15 Така говори, увещавай и изобличавай с пълна власт. Никой да те не презира.
Евреи 3:13 но увещавайте се един друг всеки ден, докле още е "днес", да не би някой от вас да се закорави чрез измамата на греха.
Евреи 10:24 и нека се грижим един за друг, тъй щото да се поощряваме към любов и добри дела,

Да погледнем и още веднъж прословутия стих, заради който мнозина са склонни да пренебрегнат Божия закон, какво казва:
Римляни 14:5 Някой уважава един ден повече от друг ден; а друг човек уважава всеки ден еднакво. Всеки да бъде напълно уверен в своя ум.
Отменя ли този стих Божия закон? Казва ли той да не почитаме Божията събота или говори за "уважение" на дни (измислените от човеци празници), каквито изобилстват особено в съвременните религии и света. Малко по-рано се казва:
Римляни 14:1 Слабия във вярата приемайте, но не за да се препирате за съмненията му,
И това би трябвало да правим, да се приемаме и да си помагаме, да се учим, не да се съдим и препираме. Защото друг е Съдията.
Римляни 14:12-13
  12. И тъй, всеки от нас за себе си ще отговаря пред Бога.
  13. Като е тъй, да не съдим вече един друг; но по-добре да бъде разсъждението ви това - никой да не полага на брата си спънка или съблазън.

Безспорно, всеки ще бъде съден и затова е нелогично да не се напомня на другите, че нарушавайки закона, подлежат на осъждане. Нима ако твой близък човек извършва престъпление на гражданския закон, няма да го предупредиш, че има опасност да бъде осъден? А колко повече трябва да бъде предупреден онзи, който е на път да се изложи на гнева на Бога  на вселената?
 Какво е спънка или съблазън? Не е ли спънката да причинява падането на човека, а съблазънта подтик към грях, тоест същото? Предупреждението за опасност спънка и съблазън ли е? Не е ли точно обратното? Как ти звучат моите предупреждения на фона на:
Откровение 14:7 ... Бойте се от Бога, и въздайте Нему слава, защото настана часът, когато Той ще съди;...
Питам, ако сте излъгани, че не трябва да спазвате закона и отивате поради това на осъждане (което е съвсем по Библията), а аз ви алармирам, съдя ли? Не се ли опитвам да ви стресна, за да вземете решения, които биха ви предпазили от съда? Не е ли това предупреждение за надвиснала опасност? Не е ли това проява на обич към ближния? Кой има полза от това, че ви предупреждавам, аз ли? И не ни ли съветва Бог точно това за което пиша?
Откровение 3:17-19
  17. Понеже казваш: Богат съм, забогатях и нямам нужда от нищо, а не знаеш, че ти си окаяният, нещастен, сиромах, сляп и гол,
  18. то съветвам те да купиш от Мене злато, пречистено с огън, за да се обогатиш, и бели дрехи, за да се облечеш, та да се не яви срамотата на твоята голота, и колурий, за да помажеш очите си, та да виждаш.
  19. Ония, които любя, Аз ги изобличавам и наказвам; затова бъди ревностен да се покаеш.

Имаме невероятен Бог, който ни познава далеч по-добре от самите нас. Научете се от Него!
И теб ще попитам (въпрос, на който никой все още не е пожелал тук да отговори), можеш ли да обясниш какво е покаяние?

Todor

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 173
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #53 on: February 16, 2016, 15:21:17 PM »
Тъй като Stelu води своята "свещена война" за налагане на закона и в други теми (а това е темата за съботната почивка) ще постна тук един негов аргумент (взет от този пост -http://www.fellowshipbg.org/index.php/topic,848.msg110495.html#msg110495 ) за да бъде отговора в основната тема. Бих искал да направя уточнението, че не отговарям на него (за момента считам всякакви опити за диалог за безсмислени), а на аргумента му, който (по мое наблюдение) е едно от главните "оръжия" на адвентистите, с които се опитват да объркат ума на хората. Затова считам, че си струва да бъде отговорено в тази тема, където тези, които и за в бъдеще биха се заинтересували от въпроса за съботата е по-вероятно да го намерят и прочетат - с цел да имат Божиите люде твърда основа и да не бъдат като "вълни, завличани от всеки вятър на учение".

Палко, именно затова те попитах дали се кланяш на икони, не защото те мисля за православен. Търсех точно този отговор, който и получих, благодаря. Ти не ме познаваш лично, но твърдиш, че проявявам избирателност (клевета), като всъщност това е твое качество. Единственото основание да не се кланяш на икони се открива в Стария Завет и е част от Закона, по-специално 3-тата заповед. Интересно ми е, каква е причината третата заповед, а вероятно и другите осем да са валидна в християнския ти живот, но не и четвъртата? Още нещо, Бог не ни кара да се "покланяме" на съботата, а да освещаваме съботата, да я празнуваме, да посветим мислите, думите и делата си в този ден на Него, да загърбим злободневието и да бъдем в Неговото общение, да Го прославяме. Недоумявам каква е причината за бунта ти, както и на останалите. Нима това не е полезно за всеки човек?

Както вече казах въпроса "Ти спазваш 9-те заповеди, нали така? Не лъжесвидетелства, не убиваш, нямаш други богове и т.н. И сам признаваш че тези заповеди трябва да се спазват. Тогава защо не спазваш 10-тата?" е (по мое мнение) един от любимите на адвентистите. Watchman като цяло е обяснил как стоят нещата, но мисля че е добре да се даде едно по-подробно обяснение.

И така, живея ли наистина аз под останалите 9 заповеди? Разбира се, че не. За тях се отнася същото, което и за съботата (което  се отнася и до целия Закон) - "плътски заповеди, наложени до време на преобразование". Тогава защо изглежда като че се старая да ги спазвам? Понеже Моисеевият закон се явява нещо като "сянка" на Божия характер. Сянката не дава почти никога информация за детайлите и дори някои основни черти на предмета могат да останат скрити. Все пак от сянката може в някаква степен да се съди за предмета.

Така и от Законът ние можем да придобием някаква (макар и много обща) представа за Божия характер. В Христос обаче ние имаме изявен Божия характер в несравнимо по-голяма степен. Нещо повече - освен да ни изяви Бог, Христос стана за нас и Път към Него. "В Христос" Божият характер може да стане наш - към това сме и призвани.

И така, "онова, което е било прославено, изгуби славата си в това отношение, поради славата, която превъзхожда". С други думи имайки, в Христос "отпечатък" на Божия характер и сами търсейки да бъде "изобразен Христос в нас" за какво са ни слабите и нищожни плътски заповеди, които имат толкова общо с Него колкото моята сянка - с мен? Ако наистина имам Христовата любов дотам, че подобно на Него съм готов да дам живота си за хората за какво са ми заповеди като "Не убивай" или "Не лъжесвидетелствай"? Или ако доброволно съм предал себе си да умра за греха, та да мога да живея вече единствено за Бога, за какво са ми заповеди от рода на "Не си прави кумир" и ли "Да нямаш други богове"? Ако съм Божии свещеник, посветил целия си живот в Негова служба, за какви "съботи" можем да говорим? Колко видно е Христовото превъзходство и как наистина Законът губи блясъка и славата си, когато пред нас се изправи самият Бог! Понеже Законът наистина е от Бога, но Законът не е Бог! 

Затова и ап. Павел пише на търсещите усъвършенстване чрез Закона галатяни:
Галатяни 4:9
а сега, когато познахте Бога, или по-добре, като станахте познати от Бога, как се връщате надире към слабите и сиромашки първоначални учения, на които изново желаете да робувате?

small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 972
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #54 on: February 16, 2016, 15:32:34 PM »
Quote
Ако вървиш към пропаст и не виждаш опасността, а някой те предупреди, за осъждане ли ще го вземеш? Не мога да повярвам, че предупреждението за опасност е възможно да се нарече съдене. Нима прибирайки се в тъмното и някой ти каже "Внимавай да не се утрепеш, че малко по-нагоре липсват капаците на шахтите" ти ще му извикаш "Защо ме съдиш"?

Аз ти цитирах думите на апостол Павел, където той говори за пазене и непазене на даден ден, и че това няма значение и хората не бива да се съдят едни други, ако един пази даден ден, а друг не. Това е написано и така. Ти явно не смяташ, че там става дума за съботният ден. Това си е твоя работа, аз не смятам както теб..

Относно покаянието ми е неясно защо ме питаш, ако си във форум където са християни, предполагам, няма нужда да ги питаш такива неща. Отиди в някой рок клуб и там ги питай.
Ти си решил, че ако не пазиш съботата вършиш грях, затова ти казах два пъти дори- пази я. Само че не занм как точно ще я пазиш. По предписанията на Моисей, или по някакви си твои предписания. Това е неясно, но си е твоя работа. Аз лично нямам ни най малък проблем с това някой да се събира с братята си в събота наместо неделя и тогава да се покланят и славят Бога. За мен това няма значение, дори аз и в събота съм се събирал с братя, и в неделя, и във всеки друг ден.. проблемът е, че ти казваш- който не пази даден ден, както аз, той не е Христов. Това е погрешно твърдение и е точно съдене..

За това говори Павел. Той не казва- ако някой иска да краде, да краде , а друг да не краде, всеки да е уверен в ума си по този въпрос, но казва за пазенето и непазенето на даден ден.. Това, че си ревностен, не прави нещото за което си ревностен правилно.

Ап. Павел, когато още беше Савел, също беше много ревностен и правеше и говореше що ли не, но не разбираше правилно какво и защо правеше..

Stelu

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 38
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #55 on: February 16, 2016, 15:49:22 PM »
Quote
Ако е толкова важно да се пази съботата от християните, апостола така ли щеше да го напише? Ако се отива в ада заради непазенето на съботния ден от християните, то дали не би го казал например- "Непременно спазвайте 4-тата заповед"?
Защото апостола не допуска, че някой би си помислил да не спазва Божия закон. Все едно да тръгне да убеждава да не убиват, да не крадат и т.н. Та всички са наясно с това. Защо не помислиш малко, преди да пишеш? Аз бих поставил въпроса на обратно, защо никога апостолът не казва, че всеки ден е събота, че всички живеят в тази събота непрестанно?

Quote
Аз понеже може и да съм бавноразвиващ, не можах добре да ти схвана мисълТЪТ. Я моля да ми изясниш повечко какво ще рече това умоизлеяние бисерно: ... но очевидно има голяма разлика от написаното в Библията, че Бог е изговорил тези думи и ги е записал на каменни плочи. Моисеевият закон е наречен така, защото макар и даден от Бога е записан от Моисей, а не защото му е автор.
Разкрий ми моля каква ще да е тази "голяма разлика", която споменуваш тук! 
Разликата е, че единия закон е както казахме изречен от Бог лично от планината, записан е лично от Него на каменни плочи и стои в ковчега на завета и до днес. Другият, т.нар. моисеев закон е на книга, стояща до ковчега (не вътре в него) и дори беше изгубен по-едно време. Божият закон е моралният стандарт за човечеството. Дори днес, хиляди години по-късно, той (част от него) стои в основата на законодателството в света.
Quote
И понеже се притесняваш и за мен , и искаш да ме видиш на стъкленото море, съм трогнат и искам да ти изкажа една тайна. Тя е, че когато повярвах в Исус Христос, ми направиха една операция. И Хирурга като ми отвори гръдния кош, е написал вътре в сърцето ми , докато съм под упойка, всички заповеди, които Исус иска да спазваме в Новия Му Завет с нас.
Та за да не се притесняваш, онези заповеди, дето бяха на плочите, а и не само те, Хирурга ги вкара в мен и сега съм радостен да ги изпълнявам. Само че забелязах, че 4-тата заповед нещо е изменена- явно защото и Завета вече е Нов! И в новата 4-та заповед (бившата 4-та) разликата е, че сега не трябва да пазя само съботния ден от седмицата, а всеки ден от седмицата. Да ги пазя за Господа! Така пише в новата заповед! А тя не ми е тежка. И знаеш ли защо? Защото не ми се налага да се напъвам да пазя дните, а си почивам от напъването в Божията Събота. Тя обхваща всички дни от както ме оперираха и завинаги. Разбираш ли сега разликата между единия Завет и другия? Затова Бог каза, че " ако оня първи завет е бил без недостатък, Бог не би търсил място за втори.".
Ако продължиш малко по-натам в книгата Евреи, която цитираш, в девета глава ще видиш каква е разликата между Новия и Стария Завет. Просто в Стария спасението е предстоящо и се извършват редица обреди сочещи към него, докато не идва Изпълнителят им - нашия Господ и Спасител Исус Христос.
Матей 26:28 Защото това е Моята кръв на [новия] завет, която се пролива за прощаване на греховете.
Така обредите отпадат и остават в миналото, защото символите получават изпълнението си. Те са несъвършената жертва, овехтелия завет. Кръвта от козли и овни не може да покрие греха. Но със сигурност никъде не се съдържа идеята за промяна в четвъртата заповед. Най-малкото поне един ред щеше да има по темата. А Господ възкръсна и нищо, никому по въпроса. Всъщност до първата половина на четвърти век никой християнин не си е помислял да не спазва съботата. Великата схизма е била причинена от желанието на католицизма да се дискредитира съботата и да се приеме друг ден за поклонение. Столетия наред християните в България са спазвали съботата и това е исторически факт.
Подозирам, че си жертва на неправилния хирург. Няма човек, който да си почива в днешно време непрекъснато (всичко да му е все събота) и ти просто или живееш в самозаблуда, или лъжеш, или Бог ни лъже.
2 Тимотей 3:1 А това да знаеш, че в последните дни ще настанат усилни времена.
Това някак си не се вписва в идеята за ежедневна почивка. Пък и не се наблюдава. Иначе хитър опит, трябва да го признаем на лукавия. Толкова находчиво изопачение на Библията не бях чувал. Четвъртата заповед гласи:
Изход 20:8-11
  8. Помни съботния ден, за да го освещаваш.
  9. Шест дни да работиш и да вършиш всичките си дела;
  10. а на седмия ден, който е събота на Господа твоя Бог, да не вършиш никаква работа, ни ти, ни синът ти, ни дъщеря ти, ни слугата ти, ни слугинята ти, нито добитъкът ти, нито чужденецът, който е отвътре вратите ти;
  11. защото в шест дни Господ направи небето и земята, морето и всичко що има в тях, а на седмия ден си почина; затова Господ благослови съботния ден и го освети.

Тоест, тя не съдържа само денят за почивка, но и ни нарежда шест дни да работим, не да лентяйстваме. Ако не работи човек останалите шест дни от седмицата, също я нарушава.
И безспорно, във всичко което правим, всеки ден ние би трябвало да живеем за Божия прослава и колко повече в съботата, която е Неговият свят ден - паметник на сътворението. Самият апостол Павел също работеше шест дни за да се издържа и в седмия проповядваше.

Stelu

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 38
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #56 on: February 16, 2016, 16:04:44 PM »
Благодаря ти Тодор че премести изказването ми тук. Наистина е по-правилно така. Благодаря и за следното изречение, което е казано по прекрасен начин.
Quote
С други думи имайки, в Христос "отпечатък" на Божия характер и сами търсейки да бъде "изобразен Христос в нас" за какво са ни слабите и нищожни плътски заповеди, които имат толкова общо с Него колкото моята сянка - с мен?
Сега ако погледнеш в колко от коментарите си написах това, но с други думи, ще се шашнеш.
Въпроса е изобразен ли е Христос в човека, който нарушава закона Му? А не както ти подхождаш "Христос е изобразен в мен, значи мога да правя каквото си искам, не ми дреме за съботата". Съжалявам приятел, нещата не стоят по този начин. Словото е категорично, четвъртата заповед си стои в закона, беззаконието е грях, а Христос и грехът са несъвместими неща, както огъня и водата. Христос не служи на греха. Да ти цитирам ли или сам ще се сетиш за безбройните стихове по въпроса.

Stelu

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 38
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #57 on: February 16, 2016, 16:19:13 PM »
small axe, страхувам се, че не сте наясно наистина с въпроса за покаянието. А опасенията ми се потвърждават от нежеланието да се отговори. Но ще почакам още. От друга страна отговорът ще ми послужи в аргументацията, което може би е другата причина всички да си мълчат.
Quote
Ти си решил, че ако не пазиш съботата вършиш грях, затова ти казах два пъти дори- пази я. Само че не занм как точно ще я пазиш. По предписанията на Моисей, или по някакви си твои предписания. Това е неясно, но си е твоя работа. Аз лично нямам ни най малък проблем с това някой да се събира с братята си в събота наместо неделя и тогава да се покланят и славят Бога. За мен това няма значение, дори аз и в събота съм се събирал с братя, и в неделя, и във всеки друг ден.. проблемът е, че ти казваш- който не пази даден ден, както аз, той не е Христов. Това е погрешно твърдение и е точно съдене..
За не знам кой пореден път ще повторя, че съботата е залегнала в Библията още от сътворението по един особен начин и е денят от четвъртата заповед на декалога. В този смисъл, нарушението на тази заповед ясно показва, че човек не приема авторитета на Бога, което е знак, че не Христос живее в него. Това са логически изводи, не осъждане и предупреждение, че човек наистина може и да живее в заблудата на ап. Павел. Бог не се изменя пише ясно в Библията и в този смисъл, вярата, че четвъртата заповед е паднала или променена е дяволска лъжа. А за да твърдиш, че твърдението ми е погрешно би следвало да намериш доказателство, че Бог има причини да промени закона Си и поне два текста (свидетели), които да го потвърждават. Би ли го направил това за мен, моля?


small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 972
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #58 on: February 16, 2016, 17:56:13 PM »
Нали ти посочвам затова какво е написал апостол Павел. Ако не те интересува какво е казал, това си е твоя работа. То да беше и само това казал, а има и още неща за съботи, новолуния и тн, които неща пише той, са сянка.. Но ти си пази каквото вярваш. Просто ти посочвам за трети път, не съди другите които не правят като теб. Не казвай, че не ги съдиш, защото според Павловите думи , това правиш.. Ти си пази деня, аз нямам нищо против това, Stelu..

Но би ли споделил, ако искаш , разбира се, как точно пазиш съботата? Според Моисеевите предписания, или просто този ден е ден на празнично събрание и поклонение и там както правите? В какво се състои "пазенето " на съботата при тебе?

Също какво според теб значи, че Господ Исус е господар на съботата? Като господар, значи, че може да прави каквото не е позволено на тези дето не са господари, или? Например Господ Исус господар ли е на кражбата, на лъжата, на прелюбодейството? Защо на съботата е господар, а на лъжата не е?

Палко

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 138
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #59 on: February 17, 2016, 08:46:52 AM »
Копирам си част от отговора от темата с представянето, защото той е по-скоро за тази тема:

Аз не спазвам останалите от десетте заповеди, защото ги е имало на плочата. И не ги спазвам, защото са закон за мене. Аз естествено ги искам. Самото естество учи така. Това е желание на духовния човек. И ти отговарям, както вече ти беше отговорено. Бог не иска от нас да пазим съботата за Него. Това е един ден в седмицата бе. Смяташ ли, че на Бог му е достатъчен този един ден. Той иска всеки ден да пазиш, както би пазил съботата. Е къде е бунта? Не е ли в тебе, че отказваш да приемеш това което Исус направи? Или по-точно да приемеш, че Закона беше трансформиран в нещо много по-голямо и лично от точки, правила и ритуали? Като каза, че вече само ако човек погледне жена за да я пожелае, той е прелюбодействал с нея в сърцето си, отмени ли заповедта "Не прелюбодействай!" или я направи много по-дълбока? И като стана следното:
2. А някои от фарисеите рекоха: Защо правите това, което не е позволено да се прави в събота?
3. Исус в отговор им рече: Не сте ли чели това, което стори Давид, когато огладня той и мъжете, които бяха с него,
4. как влезе в Божия дом, взе присътствените хлябове и яде, даде и на ония, които бяха с него, които хлябове не е позволено никой да яде, а само свещениците?
5. И каза им: Човешкият Син е господар на съботата.
Какво да съдим? Че Исус е престъпник и нарушител на това което ти прокламираш ли? Не ти ли показва всичко това, че не е важен деня а е важен целия ти живот? Ако ти "посвещаваш" само един ден от седмицата за Него, как съдиш онези които искат да му дадат цялата седмица? защото точно това ти обясняват всички. За всички дни става въпрос вече а не само за един. Ако ти само в този един ден  си решил да "а да освещаваме съботата, да я празнуваме, да посветим мислите, думите и делата си в този ден на Него, да загърбим злободневието и да бъдем в Неговото общение, да Го прославяме"(това са твои думи), то какво правиш в другите 6 дни? Каквото си искаш ли? И не се ли сещаш за Него през тях? И да не би да смяташ, че само в събота трябва да се живее за Господа а останалото време си е наше? Е, пак те питам, къде е "нашия бунт"? Че искаме да направим шест пъти повече от това което ти ни караш ли? Защото за нас всеки ден е за прослава на Господа и за общение с Него. Това вече е писано неколкократно. За това казвам, че е изчерпана тази тема. Обяснявано е вече на други, които са си държали "единия ден". И сега в твоя чест пак почваме всички да пишем неща, които са били писани. Не знам дали това има смисъл. Честно. Като искаш бъди "съботен християнин" ама не обвинявай другите които искат да са всекидневно такива в "престъпление". Защото ти точно това направи. А после викаш, че съм те клеветил за това.

Прочети си Галатяни (особено 3-та глава) и виж какво се казва за изпълнението на Закона. Изобщо може да си попрочетеш Новия Завет и всичко което пише за изпълняването на Закона и какво Исус е направил с него. А още и Павел казва:
8. Но тогава, когато не познавахте Бога, вие робувахте на ония, които по естество не са богове;
9. а сега, когато познахте Бога, или по-добре, като станахте познати от Бога, как се връщате надире към слабите и сиромашки първоначални учения, на които изново желаете да робувате?
10. Вие пазите дните, месеците, времената и годините.
11. Боя се за вас, да не би напусто да съм се трудил помежду ви.

и още:

1. И тъй, понеже ни остава обещание да влезем в Неговата почивка, нека се боим да не би да се открие, че някой от вас не е достигнал до нея.
2. Защото на нас се донесе едно благовестие, както и на тях; но словото, което те чуха, не ги ползува, понеже не се съедини чрез вяра в ония, които го чуха.
3. Затова ние, повярвалите, влизаме в тая почивка; както рече Бог: - "Така се заклех в гнева Си: Те няма да влязат в Моята почивка"; ако и да са били свършени делата Му още при основаването на света.
4. Защото нейде си е говорил за самия ден така: "И почина си Бог на седмия ден от всичките Си дела";
5. а пък на това място: "Няма да влязат в Моята почивка".
6. И тъй, понеже остава да влязат някои в нея, а ония, на които от по-напред се благовести, не са влезли поради неверието си,
7. затова Той пак определя един ден, "днес", като казва толкоз време по-после чрез Давида, както вече рекохме: "днес, ако чуете Неговия глас, Не закоравявайте сърцата си".
8. Защото, ако Исус Навиев беше им дал почивка, Бог не би говорил след това за друг ден.
9. Следователно, за Божиите люде остава една съботна почивка.
10. Защото оня, който е влязъл в Неговата почивка, той си е починал от своите дела, както и Бог от Своите Си.
11. Затова нека се постараем да влезем в тая почивка, за да не падне някой в това, да дава същия пример на неверие.


Кой е този друг ден бе Stelu? Кой е денят "днес"? След като всичко с пазенето на съботата си е по-старому, защо се определя друг ден? Така пише, нали? Сега сам Павел ли ще "стане престъпник", както ти наричаш всички които не пазят съботата? За какви неща си позволява да говори той? Наясно ли си с денят "днес"? Достигнал ли си до тази почивка ти или още си почиваш в старата? Исус само в събота ли трябва да живее в тебе или в тайната на "днес". Като пиша тайна, го отнасям към тебе, защото ти явно не разбираш значението на това слово. Прави каквото искаш и живей както искаш. Спазвай дни и месеци ако щеш. Ако решиш и жертви пренасяй. Но ако си прочел Галатяни и Евреи, няма да имаш извинение за това, че щом си решил да живееш поделата на Закона, по тях и ще бъдеш съден. А словото казва, че никой няма да се оправдае по дела изисквани от Закона. За това на другите не ги налагай! Ако си решил да изявяваш Истината, то първо е разбери и после навирай доводите си в очите на другите, обвинявайки ги че не са се покаяли "както трябва" даже. А това което ти се пише е взето от Словото. Чети и мисли! Но първо се помоли да паднат "люспите от очите ти", защото в момента явно имаш такива и не можеш да прочетеш ясно написаното обяснение за всичко което говориш. Или просто не го четеш изобщо.

И последно да те питам, в посланието към Евреите, когато има дава наставления как да живеят(след Исус), защо не споменава нищо за пазенето на събота? Казваш важно е това и без него не може. Е като е толкова важно, защо никъде го няма като наставление? Да не кажем, че заповед трябва да е според тебе? Ама първо прочети и после отговаряй. Иначе ще си "пуснеш пак радиото" и няма смисъл от нищо.