Author Topic: Съботата: Божията свята Почивка  (Read 48574 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #15 on: March 08, 2015, 19:06:08 PM »
Понеже темата се отклони от руслото на касаещите я въпроси, обособих разклонението като собствена тема ето тук: http://www.fellowshipbg.org/index.php?topic=818
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Stelu

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 38
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #16 on: January 27, 2016, 22:41:38 PM »
Прочетох всичко изписано по темата и у мен се оформиха някои въпроси към Watchman. Ако от сътворението живеем в седмия ден, то за кои шест дни говори Бог в четвъртата заповед, която ще цитирам за яснота:

Изход 20:8-11
  8. Помни съботния ден, за да го освещаваш.
  9. Шест дни да работиш и да вършиш всичките си дела;
  10. а на седмия ден, който е събота на Господа твоя Бог, да не вършиш никаква работа, ни ти, ни синът ти, ни дъщеря ти, ни слугата ти, ни слугинята ти, нито добитъкът ти, нито чужденецът, който е отвътре вратите ти;
  11. защото в шест дни Господ направи небето и земята, морето и всичко що има в тях, а на седмия ден си почина; затова Господ благослови съботния ден и го освети.


Как се изпълнява духовно закона? В смисъл, как духовно да работя шест дни и духовно да почивам в седмия?
За кой закон се говори тук:

Колосяни 2:13-14
  13. И вас, които бяхте мъртви чрез прегрешенията си и необрязаното си плътско естество, вас съживи с Него, като прости всичките ви престъпления;
  14. и като изличи противния нам в постановленията Му закон, който беше враждебен нам, махна го отсред и го прикова на кръста;

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #17 on: January 28, 2016, 23:10:47 PM »
Stelu,

Понеже темата е писана отдавна и аз не си спомням колко добре е развито и изяснено всичко в нея по повдигнатите въпроси, няма как да разбера дали добре си вникнал в написаното или не. Но ако съдя по зададените от тебе въпроси ми се струва, че по-скоро не си разбрал добре написаното.

Все пак ще се опитам да ти отговоря на въпросите, въпреки че са зададени от позиция на неяснота и не е ясно доколко ще разбереш, какво точно ти казвам, без да се изяснят някои фундаментални неща, които драстично липсват на адвентистите и техните приятели.

Quote
Ако от сътворението живеем в седмия ден, то за кои шест дни говори Бог в четвъртата заповед,

Както си прочел в темата по-горе, никъде в Писанието няма да намериш думите "и стана вечер и стана утро ден седми". Т.е Писанието не дава никаква индикация за завършека на седмия ден.

Това само по-себе си означава, че Бог желае да си починем от всичките си дела и да не живеем от себе си и чрез себе си, но да живеем непрестанно в Неговата почивка, вършейки Неговите дела през цялото време, а не само в някакъв специален ден. Именно затова и Исус каза, "Понеже Отец ми работи и аз работя." Т.е Исус не вършеше своите си дела, а тези на Баща Си, следователно Той живееше в Неговата почивка и за Него нямаше значение дали е съботен ден или друг ден, всеки ден беше свят за Христос, защото целия Му живот беше свят. Ние сме призовани да следваме Неговия пример.

Евреите обаче нямаха закон, който да може да ги въведе в Божията почивка. Те имаха само сянката на бъдещите добрини. И като част от тази сянка - те трябваше да следват образа на нещата, като символично Божията вечна почивка беше представена от седмия ден на седмицата, а останалите шест дни им бяха дадени да живеят своя си живот и да знаят, че не са достигнали още до Божието царство. Защото няма как човек да живее своя си живот и да върши своите си дела шест дни в седмицата и да е влязал в Божието царство, което пребъдва непрестанно в Неговата вечна почивка.

Ето защо шестте дни работа им бяха дадени като свидетелство за това, че не са достигнали още до обещаната благодат и така закона беше за тях детеводител, който трябваше да ги доведе до Христос, Който да ги въведе във вечната почивка и да ги освободи от оковите на суетния и себичния живот, който им беше разрешен да си жиеят шест дни в седмицата.

Quote
Как се изпълнява духовно закона? В смисъл, как духовно да работя шест дни и духовно да почивам в седмия?
За кой закон се говори тук:

Колосяни 2:13-14
  13. И вас, които бяхте мъртви чрез прегрешенията си и необрязаното си плътско естество, вас съживи с Него, като прости всичките ви престъпления;
  14. и като изличи противния нам в постановленията Му закон, който беше враждебен нам, махна го отсред и го прикова на кръста;

На първата част на въпроса ти отговора се съдържа в това, което написах по-горе. На втората част ще ти отговоря така - има само един единствен закон за който може да се говори и това е закона на Моисей със всичките му заповеди и постановления. Защо този закон беше враждебен за хората можеш да разбереш от написаното от мен по-горе. Това беше закон, който затваряше хората в престъпленията им, позволявайки им да живеят себичен живот шест дни в седмицата и им позволяваше да надникнат в обещаната почивка само в един ден от седмицата.

Но както казва и апостол Павел, ние чрез Христос умряхме и се погребахме в кръщението. А закона владее над човека само докато човек е жив. Точно по този начин умирайки със Христовата смърт на кръста ние се освободихме от враждебия и противен нам закон, който ни възпира да влезем в Божията почивка, която е установена от началото на сътворението и ще трае вовеки веков, защото седмия ден е предназначен никога да не свършва, защото Той е Божията съвършена воля.

Понеже ако Бог създаде животните и беше добро, създаде човека и беше твърде добро, когато Бог си почина настъпи съвършеното. А съвършеното не може да завърши или да бъде заменено с нещо друго, защото няма и не може да има по-добро от него.

Размишлявай върху тези неща и дано Бог просветли сърцето ти чрез Истината.




Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Stelu

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 38
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #18 on: February 01, 2016, 23:02:29 PM »
Watchman, страхувам се, че не разбирам. Какво означава това, изобщо никой не трябва да работи ли? От какво ще се препитаваме? Ти не работиш ли нищо? Имам предвид за прехраната си? За нуждите си? Постоянно си почиваш ли? От къде са ти парите за компютъра, за тока...?
Ина че безспорно, закона е детеводител и за нас. Води ни при Христос и когато Го видим умираме за греха. Тоест, вече закон не ни лови. В смисъл, че го изпълняваме понеже Христос живее в нас, а Той е безгрешен. Обръщам ти внимание, че за единия закон Исус каза, че няма да премине докато земята не премине, а другият е разпнат на кръста. Тоест, законите според Господ са два. Единия е в ковчега на Завета, а другия беше до ковчега на книга. Единият е написан с Божият пръст върху каменни плочи (вечен материал), а другият го написа Моисей на книга (нетраен материал) и го постави до ковчега. Страхувам се, че си жертва на неразбиране на същността на закона.
Още нещо, Бог шест пъти повтаря какво е понятието Му за ден, не виждам логика в аргумента ти, че щом Бог за седмия не бил споменал „настана вечер, настана утро, ден седми“, то той не бил свършил. Бог едва ли би употребил думата "ден" за вечност. Не мислиш ли? Необходимо ли е, когато нещо се подразбира да бъде допълнително уточнявано? Защо например идеята за вечен седми ден не се среща никъде другаде, освен в твоите разсъждения?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #19 on: February 02, 2016, 00:05:20 AM »
Quote
Watchman, страхувам се, че не разбирам. Какво означава това, изобщо никой не трябва да работи ли? От какво ще се препитаваме? Ти не работиш ли нищо? Имам предвид за прехраната си? За нуждите си? Постоянно си почиваш ли? От къде са ти парите за компютъра, за тока...?

И аз се боя, че не разбираш, но това не е непоправимо. Причината да не разбираш е че мисленето ти е било подведено от адвентизма в напълно погрешна посока, поради, което сега вече ти е трудно да схванеш иначе очевидни неща.

Почивката за, която Писанието говори не е да не вършиш някаква работа, а тя е да не живееш своя си живот. Ти можеш да вършиш работа за себе си и да живееш за себе си. Тогава ти си извън почивката на Бога. Но ако не живееш за себе си, тогава каквато и работа да вършиш, това не те изважда от вечната Божия Почивка, според както е писано:

Евр. 4:10  Защото оня, който е влязъл в Неговата почивка, той си е починал от своите дела, както и Бог от Своите Си.

Quote
Обръщам ти внимание, че за единия закон Исус каза, че няма да премине докато земята не премине, а другият е разпнат на кръста. Тоест, законите според Господ са два. Единия е в ковчега на Завета, а другия беше до ковчега на книга. Единият е написан с Божият пръст върху каменни плочи (вечен материал), а другият го написа Моисей на книга (нетраен материал) и го постави до ковчега. Страхувам се, че си жертва на неразбиране на същността на закона.

Никъде Писанието не говори за два закона. Закона на Моисей е само един, и този закон е част от завета между Бог и Израел. Този завет и този закон включва само и единствено еврейския народ и никой друг народ. А след сключването на Нов завет, нито Израел е вече под закона, защото Новия завет е основан на нови уговорки и обещания.

Няма такова нещо като траен/нетраен марериал. Исус каза, че най-голямата заповед на Закона е да възлюбиш Бога и да възлюбиш ближния си. А тези двете най-големи заповеди са написани върху така наречения от тебе "нетраен материал". С други думи излиза, че най-големите заповеди са връщност нетрайни.

Аз имам много аргументирано разбиране какво означава закон и какво е закона на Моисей и как той функционира, в какви граници и рамки. Ти нямаш такова разбиране, но си поел лъжеученията на адвентистите, които са американска секта създадена от тайни сатанински общества. Америка е една огромна блудница от която не очаквай истинско християнство.

Quote
Още нещо, Бог шест пъти повтаря какво е понятието Му за ден, не виждам логика в аргумента ти, че щом Бог за седмия не бил споменал „настана вечер, настана утро, ден седми“, то той не бил свършил. Бог едва ли би употребил думата "ден" за вечност. Не мислиш ли? Необходимо ли е, когато нещо се подразбира да бъде допълнително уточнявано? Защо например идеята за вечен седми ден не се среща никъде другаде, освен в твоите разсъждения?

"Деня", както го разбираме днес, като 24 часов период свързан с въртенето на Земята, както и изгрева и залеза на слънцето не отговаря на онова, което в книгата Битие се нарича "ден".

Доказателство за това са първите дни от сътворението. Когато се казва например "ден първи" слънцето все още не е било създадено, което означава, че няма как да има изгрев и залез, които да определят 24 часова продължителност на деня. Следователно в Битие 1-ва глава нямаме индикация, че деня е 24 часов период.

Идеята за вечен седми ден е напълно развита в посланието към Евреите, където се говори за вечната Божия почивка. Ако го прочетеш внимателно, ще забележиш, че Там Бог говори за "Моята почивка". Нашето призвание не е да си живеем за себе си и да си почиваме по плът в седмия ден на седмицата, което в най-добрия случай ще бъде наша собствена почивка, а не Божия. Ние сме призовани да влезем в Божията почивка. Онази почивка в която Сам Бог си почина от делата Си, така и ние веднъж и завинаги да починем от своите си дела, а не всеки поденелник пак да се завръщаме към тях.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Stelu

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 38
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #20 on: February 10, 2016, 11:07:49 AM »


Quote
И аз се боя, че не разбираш, но това не е непоправимо. Причината да не разбираш е че мисленето ти е било подведено от адвентизма в напълно погрешна посока, поради, което сега вече ти е трудно да схванеш иначе очевидни неща.
Не намирам много християнство в квалификации от типа на това кой, какво бил направил с мисленето ми и дали ми е правилна посоката. Нито виждам нещо очевидно в твърденията ти.
Quote
Почивката за, която Писанието говори не е да не вършиш някаква работа, а тя е да не живееш своя си живот. Ти можеш да вършиш работа за себе си и да живееш за себе си. Тогава ти си извън почивката на Бога. Но ако не живееш за себе си, тогава каквато и работа да вършиш, това не те изважда от вечната Божия Почивка, според както е писано:

Евр. 4:10  Защото оня, който е влязъл в Неговата почивка, той си е починал от своите дела, както и Бог от Своите Си.

Струва ми се, че не разбираш, че тук се има нещо друго предвид. Исус Христос е поел нещата в своите ръце, извършил е необходимото и текста говори, че ти си почиваш от делата, битката е спечелена, тя не е твоята битка. Това се казва и в следния текст:
Ефесяни 2:8-9
  8. Защото по благодат сте спасени чрез вяра, и то не от сами вас; това е дар от Бога;
  9. не чрез дела, за да се не похвали никой.

Тоест, почивката която визираш е от делата по закона, като условие за спасение. А формулировката ти "живот за себе си", позволява безброй спекулации. Някои вярващи дори убиват живеейки не за себе си а под предлога, че го правят за Бога.
Quote
Никъде Писанието не говори за два закона. Закона на Моисей е само един, и този закон е част от завета между Бог и Израел. Този завет и този закон включва само и единствено еврейския народ и никой друг народ. А след сключването на Нов завет, нито Израел е вече под закона, защото Новия завет е основан на нови уговорки и обещания. Няма такова нещо като траен/нетраен марериал.

А за какво се говори в следните текстове:
Изход 25:21
  21. И да положат умилостивилището върху ковчега; а в ковчега да вложиш плочите на свидетелството, което ще ти дам.

Второзаконие 31:24-26
  24. А когато Моисей написа на книга думите на тоя закон дори до край,
  25. тогава Моисей заповяда на левитите, които носеха ковчега за плочите на Господния завет, като каза:
  26. Вземете тая книга на закона и турете я край ковчега за плочите на завета на Господа вашия Бог; и там ще бъде за свидетелство против тебе.

Ако нямаш нищо против, тук се говори за два закона, от които единият е плочите с десетте Божи заповеди, които всъщност са завета и Моисеевият закон, който урежда в подробности съдебната система и церемониите, които са сянка на бъдещето и се изпълняват в Христос.
Колосяни 2:13-14
  13. И вас, които бяхте мъртви чрез прегрешенията си и необрязаното си плътско естество, вас съживи с Него, като прости всичките ви престъпления;
  14. и като изличи противния нам в постановленията Му закон, който беше враждебен нам, махна го отсред и го прикова на кръста;

 Десетте заповеди са на каменни плочи изписани с Божия пръст, а другите са на книга, която стои до ковчега на завета. Каменните плочи са вътре в ковчега, който е в подножието на Божия трон. За този закон говори следния текст:
Матей 5:18 Защото истина ви казвам: Докле премине небето и земята, ни една йота, ни една точка от закона няма да премине, докато всичко не се сбъдне.
 За този закон Господ говори в  Сега ти предлагам да си прочетеш Евреи 9-та глава, от където би могло да ти стане ясно какво точно имам предвид. Ако се наложи, ще дообяснявам.
Надявам се разбираш, че каменните плочи и книгата на Моисеевият закон са доста различни по трайност (особено в онова време) материали. Написаното на камък остава за вечността. Тук има символизъм - камъкът е непроменим и напомня за Христос за разлика от папирусите.

Quote
Исус каза, че най-голямата заповед на Закона е да възлюбиш Бога и да възлюбиш ближния си. А тези двете най-големи заповеди са написани върху така наречения от тебе "нетраен материал". С други думи излиза, че най-големите заповеди са връщност нетрайни.
Дали само това каза Исус?
Матей 22:36-40
  36. Учителю, коя е голямата заповед в закона?
  37. А Той му рече: "Да възлюбиш Господа твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа и с всичкия си ум".
  38. Това е голямата и първа заповед.
  39. А втора, подобна на нея, е тая: "Да възлюбиш ближния си, както себе си".
  40. На тия две заповеди стоят целият закон и пророците.

Сега си отвори Изход 20-та глава и виж дали първите четири заповеди не се изпълняват в "голямата заповед в закона", а вторите шест не се обобщават в  "Да възлюбиш ближния си, както себе си"

Quote
Аз имам много аргументирано разбиране какво означава закон и какво е закона на Моисей и как той функционира, в какви граници и рамки. Ти нямаш такова разбиране, но си поел лъжеученията на адвентистите, които са американска секта създадена от тайни сатанински общества. Америка е една огромна блудница от която не очаквай истинско християнство.
Само дето малко ти куцат аргументите. Тоест, не са библейски. А дали адвентистите имат лъжеучения, дали адвентистите са създадени от сатанински общества не е тук мястото да дискутираме. Предлагам да се придържаме към темата, не да разводняваме. За в бъдеще няма да коментирам нападки, само библейски аргументи.
Блудницата е друга, не Америка, а тя има и огромен брой дъщери. Само Библията би могла да ни покаже дали някой от нас не се осквернява с тях.
Quote
"Деня", както го разбираме днес, като 24 часов период свързан с въртенето на Земята, както и изгрева и залеза на слънцето не отговаря на онова, което в книгата Битие се нарича "ден".
Доказателство за това са първите дни от сътворението. Когато се казва например "ден първи" слънцето все още не е било създадено, което означава, че няма как да има изгрев и залез, които да определят 24 часова продължителност на деня. Следователно в Битие 1-ва глава нямаме индикация, че деня е 24 часов период.
И какъв е смисълът на всичките тези изопачения? Само и само да не спазваш съботата ли? Не сътвори ли Бог още в Битие 1:5 денонощието? Какво значение има, дали тогава то е било 24, 23, 25, или  26 часа и две минути примерно? Какъв е проблема Бога да създаде ден и нощ без слънце и луна? И защо Бог казва "И стана вечер, и стана утро, ден първи", ако това не е било така? Нима Той ни лъже? Нима в седмия ден Бог не сътвори седмичния цикъл, който иначе би бил безсмислен, тъй като това е единствения времеви период в живота на човека, който не се обуславя от астрономически явления като денонощието, месеца и годината?
Quote
Идеята за вечен седми ден е напълно развита в посланието към Евреите, където се говори за вечната Божия почивка. Ако го прочетеш внимателно, ще забележиш, че Там Бог говори за "Моята почивка". Нашето призвание не е да си живеем за себе си и да си почиваме по плът в седмия ден на седмицата, което в най-добрия случай ще бъде наша собствена почивка, а не Божия. Ние сме призовани да влезем в Божията почивка. Онази почивка в която Сам Бог си почина от делата Си, така и ние веднъж и завинаги да починем от своите си дела, а не всеки поденелник пак да се завръщаме към тях.
Вече обясних какво Господ има предвид, като казва "Моята почивка".
Сега ще ти насоча вниманието към Голгота.
Лука 23:56 И като се върнаха, приготвиха аромати и миро; и в съботата си почиваха според заповедта.
Можеш да си прочетеш предшестващите текстове. А сега ти предлагам да ми обясниш, ако ти си прав и тези жените са почивали неправомерно, защо Исус Христос след възкресението Си не ги поправи? Защо не им обясни, че всъщност те са заблудени и живеят в Неговата почивка всеки ден и е ненужно да спазват съботата от четвъртата заповед?
Исус Христос четеше всяка събота в синагогите Стария Завет включително книгата на пророк Исая. Защо никога не каза, че Исая е сбъркал като е написал това:
Исая 58:13-14
  13. Ако отдръпнеш ногата си в събота,
За да не вършиш своята воля в светия Ми ден,
И наречеш събота наслада, света на Господа, почитаема,
И Го почиташ като не следваш в нея своите си пътища,
И не търсиш своето си удоволствие, и не говориш своите си думи,
  14. Тогава ще се наслаждаваш в Господа;
И Аз ще те направя да яздиш по високите места на земята,
И ще те храня в наследството на баща ти Якова;
Защото устата Господни изговориха това.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #21 on: February 10, 2016, 17:55:14 PM »
@Stelu,

Исая никъде не е казал да лежиш в събота, нито да не караш кола, нито да не водиш вола си да го напоиш. Фарисеите имаха неразбиране относно съботата и искаха да убият Христос поради това, че работеше в събота. Истината е, че неговата работа беше не да си изпълнява своите цели, но Божиите цели. Дали някой ще ходи да кара вола си да го пои, защото след 2 часа ще го скъса от работа или води да го пои, защото ще умре от жажда иначе, са 2 едни и същи действия с различни мотиви. Бог вижда мотивите, а човеците виждат действията. Фарисеите гледаха действията и не разпознаха мотивите, защото и ненавиждаха Христос.

Иначе виждам, че изповядваш адвентистките учения и начин на поведение (избягвайки разисквания по въпроси ребром към адвентизма, вкарвайки в "устата" на другите думи, които не са казани и обожествявайки съботата като да е направен човекът за съботата, а не обратното, което го пише в Левит и Христос го цитира).



И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Stelu

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 38
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #22 on: February 11, 2016, 10:03:58 AM »
Tihomir,
Quote
Иначе виждам, че изповядваш адвентистките учения и начин на поведение (избягвайки разисквания по въпроси ребром към адвентизма, вкарвайки в "устата" на другите думи, които не са казани и обожествявайки съботата като да е направен човекът за съботата, а не обратното, което го пише в Левит и Христос го цитира).
Изповядвам библейските учения. Никъде не цитирах адвентни, православни или каквито и да било други книги, а Библията. Ако виждаш адвентистите като изпълнители на библейските учения, то тогава си свободен да станеш адвентист.
Посочи ако обичаш, кои мои думи те карат да мислиш, че обожествявам съботата и че не смятам, че тя е направена за човека? Какво сам вкарал в нечия "уста" и какво разискване избягвам? Защото според мен ти вмени тези неща на мен. Дали не робуваш на някакви предразсъдъци спрямо адвентизма породени от клевети и заблуди и сега причислявайки ме към тази църква да се държиш нелюбезно и агресивно?
Quote
Исая никъде не е казал да лежиш в събота, нито да не караш кола, нито да не водиш вола си да го напоиш.
И аз не съм го казал, нито дори помислил. Това, че съботата е свят ден, определен за общуване с Бог, за загърбване на ежедневните проблеми и занимания, не го прави ден за излежаване. Имаме десетки библейски примери за предназначението на съботата. В никой от тях не присъства излежаването.

Quote
Фарисеите имаха неразбиране относно съботата и искаха да убият Христос поради това, че работеше в събота.
Сериозно?! От кой библейски текст разбра, че Исус е работил в събота? Иначе безспорно, фарисеите не разбираха закона, включително четвъртата заповед.

Quote
Истината е, че неговата работа беше не да си изпълнява своите цели, но Божиите цели.
Истината е, че Той беше движен от любов, което би следвало да е пример за нас.
Римляни 13:10 Любовта не върши зло на ближния; следователно, любовта изпълнява закона.
1 Коринтяни 13:4;5 Любовта ... не търси своето

 
Quote
Дали някой ще ходи да кара вола си да го пои, защото след 2 часа ще го скъса от работа или води да го пои, защото ще умре от жажда иначе, са 2 едни и същи действия с различни мотиви. Бог вижда мотивите, а човеците виждат действията. Фарисеите гледаха действията и не разпознаха мотивите, защото и ненавиждаха Христос.
Абсолютно съм съгласен с изключение на последния израз. Ненавиждаха Го защото не Го разбираха и се чувстваха изобличени. Те, както боя се и ти братко, не схващате духа на закона, гледате го буквалистично и това ви кара да стигате до крайности в спазването или отхвълянето му. Онзи, който не е движен от любов не е в състояние да разбере любящия. А още по-малко източника на любовта - всемогъщият Бог. С което не искам да те засегна. Всички ние сме призовани ежедневно да се предаваме на Божията преобразяваща благодат и постепенно изпълвайки се с любовта Му, да започнем да я излъчваме и към другите. Това, и само това е смисълът на живота изявен в Христос.






Todor

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 173
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #23 on: February 11, 2016, 10:46:49 AM »
Друго благовестие - друг Исус... Stelu, никъде не пише за два закона - нито дори в стиховете, които си цитирал. Нима мислиш, че на плочите е бил написан един закон, а на книгата друг? Може би заповедите от плочите не са се четяли никога (понеже по твоята логика те няма как да присъстват и в книгата)? Целият фундамент, на който строиш християнството си (понеже ти градиш живота си около спазването на някакви части от закона) практически не съществува. Понякога се чудя как четете ("четете" понеже ти далеч не си единствен) посланието към галатяните... Но това е избор, който всеки прави за себе си.

Още нещо - не виждам как можем да се наричаме "братя". Ако наистина вярваш в нещата, които пишеш, за теб ние би трябвало да сме не братя, а блудници, които "обръщат благодатта на нашия Господ Исус Христос в похотливост". За нас пък ти попадаш в числото на галатийските лъжеучители - аз поне не виждам особена разлика помежду ви. Така че какво общо бих могъл да имам с теб?

Stelu

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 38
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #24 on: February 11, 2016, 16:59:39 PM »
Todor, май наистина ти имаш някакво друго благовестие и друг Исус. Някакъв лично твой, който си си измислил и така наистина не бих могъл да те нарека брат. Не ви познавам и мислех, че тук има само християни.
Моят Господ е библейския. И да вярвам на нещата които споделям тук, защото те са библейски и мога да ги аргументирам със съответните текстове.
Ето ти текст като допълнение на цитираните в предишните ми постове, в който, ако се интересуваш и при добро желание ще забележиш, че се говори за два различни закона, Божий - на каменни плочи, написан лично с Неговия пръст и Моисеев - стих 14, който само е предаден на Моисей, но автора пак е Бог.

Второзаконие 4:12-14
  12. Тогава Господ ви говори изсред огъня; вие чухте гласа на думите, но не видяхте никакъв образ; само глас чухте.
  13. И Той ви изяви завета Си, който ви заповяда да вършите, сиреч, десетте заповеди; и написа ги на две каменни плочи.
  14. И в онова време Господ ми заповяда да ви науча повеления и съдби, за да ги вършите в земята, към която преминавате да я притежавате.


Въпросните 10 заповеди написани на каменни плочи стоят в ковчега на завета и до днес, докато другите наредби - гражданския и церемониалния закон приключват ролята си с кръстната смърт на Исус Христос (Колосяни 2:14). Тези десет заповеди разбира се са се съдържали и в Моисеевият закон, защото е трябвало хората през поколенията да се запознават с тях и всяка събота са се четели в синагогите (Второзаконие 17:18-20). Можеш да се запознаеш с Моисеевият закон, като прочетеш Тората и по-специално Левит и Второзаконие (опитай се да си отговориш защо книгата се нарича Второзаконие).

Очаквам да поясниш с какво Галатяни противоречи на нещо, което съм написал. Ако съм сгрешил нещо в "прочита" ще се извиня и поправя.

Valipeti

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 343
  • Аз Съм именно това, което ви казах че Съм!
    • Приятели в Христа
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #25 on: February 12, 2016, 00:41:23 AM »
Stelu, според това, което си научил от закона, какво трябва да правим днес в съботния ден? И какво не трябва да правим в събота,  днес? Става въпрос за Родените от Бога светии - християните днес!
Небето и земята ще преминат, но Моите думи няма да преминат!

Stelu

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 38
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #26 on: February 12, 2016, 09:35:21 AM »
Valipeti, няма значение дали и днес, или вчера, или преди 5000 години. Съботата е свят ден от сътворението по Божия воля. В този смисъл едва ли аз съм този, който да те учи какво да правиш в събота, днес. Бог е дал яснота в Писанията и е достатъчно да се запознаеш с тях. Исая 58:13-14 е едно добро обобщение по темата. Но въпроса не стои по такъв начин, както ти го задаваш. Ако Христос живее в теб, то няма да ти е необходимо да питаш друг човек, какво да правиш в съботата. Христос ще те води. Вярата е от Бога и тя става правилна с опознаването Му.
Римляни 10:17 И тъй, вярването е от слушане, а слушането - от Христовото слово.
С уточнението, че тогава хората слушали словото, защото не са го имали в домовете си и не са можели да четат всички. Днес, когато то е достъпно дори от телефона, по всяко време и на всяко място, едва ли и резонно да се питаме един друг какво да правим. Просто чети Библията, бой се от Бога и Му въздавай слава - това е всичко за човека.

Todor

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 173
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #27 on: February 12, 2016, 10:27:16 AM »
Todor, май наистина ти имаш някакво друго благовестие и друг Исус. Някакъв лично твой, който си си измислил и така наистина не бих могъл да те нарека брат. Не ви познавам и мислех, че тук има само християни.
Stelu, няма смисъл от подобен род коварство (да се опитваш да прилагаш принципа "разделяй и владей") - освен всичко друго от него няма да имаш никаква полза. Дори и да не си чел целия форум, все пак си чел тази тема (за което сам свидетелстваш по-горе) така че знаеш много добре, че никой от редовно пишещите във форума не изповядва учението ти, нито пази съботата. Освен това е очевидно, че ти съвсем не си някой новоповярвал полу-адвентист (за какъвто вероятно те помисли Уотчмън отначало) и си съвсем наясно, че (като изключим адвентистите и някои други слаборазпространени в България секти) християните не приемат твоите виждания.

Пиша ти без всякакво желание да те обидя - моля да не се засягаш. Просто искам да кажа, че няма нужда от маски. Знам, че си съвсем наясно какво ще отговоря на въпросите ти и че предварително си решил да не го приемеш. Знам също, че желанието ти е да влезем в една безкрайна дискусия върху стихове, преводи, думички и нюанси, която да се превърне в нещо като интелектуално "надцакване", с надеждата че постепенно ще ни "омотаеш" с помощта на интелекта си (Точно в този форум не мисля, че ще постигнеш нещо, но това е друга тема). Аз лично нямам нито време, нито желание да участвам в подобни безплодни разговори (говоря за себе си - ако някой друг желае, разисквайте си). Нямам никакъв интерес към твоето благовестие и поради това не виждам особен смисъл да си пишем.

Все пак - понеже си ми задал директни въпроси - ще се постарая да им отговоря накратко.

(опитай се да си отговориш защо книгата се нарича Второзаконие).
Понеже в нея се съдържа повторение на закона. Кой първи я именува така, не знам (Може би Септуагинта?)  - евреите я наричат по друг начин.

Очаквам да поясниш с какво Галатяни противоречи на нещо, което съм написал. Ако съм сгрешил нещо в "прочита" ще се извиня и поправя.
Ами основната тема в посланието са именно християните, които желаят да се усъвършенстват по плът - чрез пазенето на закона. При това едва ли са го пазели целия (например не мисля, че са ходили в Ерусалим да празнуват шатроразпъване да речем), а само някои "избрани части" - точно това, което искаш да правим ти. Всъщност ако има нещо, за което да би имало някакви действително смислени аргументи за запазването му, това е точно обрязването. То наистина предшества закона, беше дадено на Авраам "като печат за правдата от вяра" и т.н. Само че Бог се е погрижил точно за него да е писано така директно, че да няма дори и сянка на съмнение (макар да има някои, които не приемат дори и това). За Моисеевия закон също е писано доста - и ап. Павел винаги говори за законЪТ и никъде не казва "церемониалният закон" или "гражданският закон".

Но по-важен е въпроса какво толкова лошо има в пазенето на закона, та ап. Павел използва такива остри думи в посланието си към Галатяните (някои от които и аз използвах по отношение на теб). Проблемът е, че пазещите закона приличат малко на израиляните, които кадяха на медната змия. Змията беше изпълнила предназначението си и мястото ѝ беше в "архива", но те търсеха от нея нещо, което тя не можеше да им даде.
Подобно на това Законът също имаше (и дори бих казал,че все още има) своето предназначение. Той обаче се състои от "плътски заповеди, наложени до времето на преобразувание" и не може да даде това, което търсиш от него - вечен живот. Вечният живот е само в Христос. А живота едновременно "в Христос" и "под закон" е невъзможен понеже законът по същество е регулация на живота на "стария човек", докато Христос заявява, че стария човек трябва да бъде "съблечен", умъртвен. За този, който се е кръстил да участва в смърт с Христос плътските регулации нямат особено значение - всичко старо трябва да си отиде. А този, който се връща да живее под закон всъщност отказва да участва в Христовата смърт.

В това се състоеше и отстъплението на Галатяните. Затова и ап. Павел им казва "отлъчихте се от Христа" - понеже вместо да търсят да се съединят с Него в смърт (с вяра, че ще се съединят след това и във възкресение), те се опитваха да "усъвършенстват" плътта чрез закона, обличайки отново "стария човек". Стария човек обаче няма "дял в Христос" - затова и на всички, които търсят да го "усъвършенстват" (и нямат никакво намерение да го "събличат") може да се каже "Отлъчихте се от Христа, отпаднахте от благодатта".

Stelu

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 38
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #28 on: February 12, 2016, 14:53:32 PM »
Todor, не знам от какво се опитвам да те разделя и да завладея, че и коварен ме нарече.
До сега не си давах сметка, че отношението ми към Библията и Бога е зависимо от вярата на мнозинството в този форум. Още по-малко от това, какво приемат другите християни. Те и Исус Христос не Го приемаха някога, а Той се оказа самият им Бог. Не ме разбирай погрешно, не се правя на Месия, но това е един добър пример, колко лесно могат да бъдат заблудени масите. Нали не решаваме, че пушенето е правилно и безобидно за здравето, защото по-голямата част от хората пушат? А и определено бих се притеснявал, ако имах вярата на мнозинството, защото е писано:
Матей 7:13-14
  13. Влезте през тясната порта, защото широка е портата и пространен е пътят, който води в погибел, и мнозина са ония, които минават през тях.
  14. Понеже тясна е портата и стеснен е пътят, който води в живот, и малцина са ония, които ги намират.

Пък и като се има в предвид, че от потопа бяха спасени само осем души, а за Второто пришествие е казано:
Лука 18:8 ... Обаче, когато дойде Човешкият Син ще намери ли вяра на земята?
то нещата придобиват още по-обезпокоителен характер, тъй като за невярващи в небето няма да се намери място(Откр.21:8). И не се заблуждавай, не всички т.нар. християни и вярващи вярват, както и в каквото трябва. Не напразно Исус Каза:
Матей 7:22-23
  22. В онзи ден мнозина ще Ми рекат: Господи! Господи! не в Твоето ли име пророкувахме, не в Твоето ли име бесове изгонвахме, и не в Твоето ли име направихме много велики дела?
  23. Но тогава ще им заявя: Аз никога не съм ви познавал; махнете се от Мене вие, които вършите беззаконие.

Очевидно тук става въпрос именно за вярващи, смятащи се за християни, щом казват "Господи! Господи!" и са вършили разни неща в Негово име, но нещо е попречило на Господ да ги "познава" или всъщност те не познават Него. Нямат връзка. Ще се върна на темата след малко.
Името "Второзаконие" е дадено на книгата именно при превода на седемдесете. Евреите са използвали за имена първата дума от съответната книга, което обикновено не казва нищо за съдържанието й. Причината да бъде наречена така е, защото на евреите чрез тази книга им се дава втори закон (12-26 глава). Би могъл да се убедиш, ако прочетеш цялата Тора.
Сега отново за закона. В цитирания по-горе текст става ясно, че Исус не е безразличен към спазването на закона, тъй като видимо се отрича от беззаконниците. В същото време закона не спасява, както ти правилно отбеляза. Мога да приложа десетки текстове, но ми се струва, че някъде са ви облъчили с погрешни представи и пак няма да ги разберете. Затова ще илюстрирам с познати неща от съвремието ни. Няма държава без закон. Дори и вселената има закони на които се покорява иначе би било хаос. И слава на Бога, че във великата Си мъдрост ги е създал съвършени. Такъв е и закона за който иде реч, но не за обрязването и шатроразпъването (които не са част от десетте Божи заповеди) а онзи, който е записан с Неговия пръст на каменни плочи). С този закон се поставят основите на човешкият морал. Затова пише, че този закон, служи за познаването на греха.
Римляни 3:20 Защото ни една твар няма да се оправдае пред Него чрез дела изисквани от закона, понеже чрез закона става само познаването на греха.
Тоест, ако някой каже няма закон, то значи няма и грях.
Римляни 4:15 но гдето няма закон, там няма нито престъпление.
А ако няма престъпление не е нужен Спасител. Или иначе казано, Христовата смърт се обезсмисля. И така законът не може да спаси, той само обвинява, показва, че си грешник, престъпник. Спасението е дар от Господ. И след като закона е изявил греха на дадения човек и го е довел при Спасителя, би следвало вече да не греши, да е умрял за греха. Затова е писано:
Римляни 6:2 Ние, които сме умрели към греха, как ще живеем вече в него?
Така че всъщност живеейки праведен живот човек (което ще рече съобразно закона, защото то става естествено за него) той вече не е под ударите на закона. Но тогава идва дявола и казва "ти вече не си под закона, той не се отнася за теб, ти си спасен, можеш да правиш каквото си искаш". И "християнина" се връща в греха, загърбвайки благодатта (спасението си) и бива отново изобличен от закона. Разликата е, че вече не обръща внимание на това изобличение. Резултата е 1:0 за лукавия. Защото както вече цитирах, такива "християни" са непознати за Господ. Ще го обясня и по друг начин. Човек се осъзнава, че е на грешното място Египет (символ на грешния свят) и решава да се премести в Израел (символ на Божия народ). Това не става чрез закон, но чрез Божието водителство. Но ако отиде в Израел спазвайки нормите на поведение (законите) от Египет той подлежи на осъждане, защото явно не се е преобразил и си е все същия престъпник. Така живота по Божия стандарт е белег за спасения човек и обратното, живот в беззаконие е белег за измамения от лукавия човек. Затова ап. Павел ни съветва как да разберем на коя страна сме:
Римляни 6:16 Не знаете ли, че комуто предавате себе си като послушни слуги, слуги сте на оня, комуто се покорявате, било на греха, който докарва смърт, или на послушанието, което докарва правда?
Недопустимо е "старият човек" и "новороденият" да не се различават по нищо. Старият човек, както казваш ти, трябва да бъде умъртвен. Но ако човека продължава да върви в греха, не е ли само заблуден, че е нов човек, а си е все същия? Не бяха ли точно това фарисеите, които демонстрираха вяра външно, а вътре (в ума си) бяха пълни с грях.

Ето за това говоря, не за спасение чрез закона, а за признаците, които би следвало да са характерни за спасения човек. Не ви карам да спазвате закона, защото това е безсмислено усилие, а да се замислите дали наистина сте християни с такава вяра. Да се върнете при Бога и искрено да се покаете. Като не желая да обидя никого, както и Йоан Кръстител някога, но да ви алармирам, защото Господ иде.


Палко

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 138
Re: Съботата: Божията свята Почивка
« Reply #29 on: February 12, 2016, 15:53:50 PM »
Е ти хем казваш, че Закона няма смисъл да се спазва, защото щяло да бъде "безмислено усилие", хем пък казваш, че съботата трябва да се пази защото така пише в Закона? И кой и за какво да се покае? Че не се спазва съботата като Божия почивка ли? Фарисеите също дебнеха постоянно Исус и учениците за съботата. Защо късали класове да ядат, защо Исус изцелявал в събота, защо пък изцеления си вдигнал постелката...... Какво означава да пазиш съботата според тебе? Каза че имало много неща които да се правят в събота вместо да лежиш. Би ли споделил някои от тях? И каква ще е разликата ако се направят в друг ден а не в събота? И примерно аз ако реша в събота да си прекопая земята, която е създадена от Бог и ми носи прехрана, грях ли ще извърша? Интересно ми е да видя дали си мислиш това което аз си мисля, че си мислиш. :) А че изповядваш адвентиската вяра не отрече. Ако си пък адвентист, защо не си признаваш? Това също е хубаво да го кажеш. Нали не се срамуваш или притесняваш от нещо?